Reklama v živých videách v službe Twitch je novou možnosťou ako osloviť potenciálne publikum

repro foto: Twitch.tv

Živé videá alebo inými slovami streamovacie videá sú obľúbenou formou prezentácie mladých ľudí. Nie je to, ale iba o živých vstupoch z hrania hier, ale napríklad aj z maľovania, háčkovania, záhradkárčenia. Reklama priamo v streame je novou možnosťou ako osloviť potenciálnych klientov.

Reklama v živom videu je v podstate novinkou dostupnou v streamovacej službe Twitch.tv. Služba má 15-miliónov denných používateľov, čo znamená, že potenciálne oslovené publikum reklamou je naozaj veľké.

Navyše reklama priamo v streame sa nedá „obísť“, nedá sa blokovať programami ako AdBlock a podobne. Znamená to, že všetci používatelia, ktorí sledujú stream uvidia aj vloženú reklamu.

Na tému upozornila na svojom blogu spoločnosť KREMSA. Produktový manažér Viktor Doletina na blogu KREMSA vysvetlil ako reklama v streame funguje.

Najvyužívanejší formát reklamy je 30-sekundový spot, no dostupné sú aj formáty v dĺžke 15, 60 alebo 15-sekúnd. Okrem spotov je možné použiť aj bannery alebo transparentné obrázky. Frekvencia vysielania je nastavená podľa želaní klienta a streamera.

Reklama priamo v streame nie je robená tak, že prekrýva celú obrazovku. Pri výbere reklamy sa kladie dôraz na to, aby bola relevantná a zaujímavá.

Tento typ reklamy je vhodný pre globálne aj lokálne značky. Tieto značky by sa mali orientovať na mladšie publikum, keďže služba Twich je populárna pre mladšiu vekovú generáciu. Reklama sa dá aj konkrétne zacieliť, pretože je dôležité, aby bola napríklad slovenská reklama vysielaná v streame slovenského influencera.

Okrem vysielania reklamy dostane klient aj report na týždennej báze. V reporte sú informácie o tom, ktorý streamer koľko a čo vysielal, koľko mal videní a podobne.

Reklama v streame je populárna napríklad na trhu v USA. Tento spôsob je pre globálne aj lokálne značky novým a zaručeným spôsobom ako sa prezentovať.

V USA má najznámejší streamer sledovanosť 100-tisíc ľudí nonstop. Na Slovensku má streamer podstatne menšiu sledovanosť, približne 6-tisíc ľudí, no aj tak je to jeden z najlepších spôsobov pre globálne aj lokálne značky ako šíriť povedomie o svojom portfóliu.