Finále národnej futbalovej ligy (NFL) je najsledovanejšou televíznou udalosťou v USA. Preto ceny za 30 sekundové reklamné spoty dosahujú astronomických cien až 5 miliónov dolárov za jedno odvysielanie. Zápas v televízii sleduje približne viac ako 100 miliónov divákov. Zatiaľ posledný 50. ročník Super Bowlu bol druhým najdrahším v histórii. Počas tohtoročného zápasu sa vysielalo celkovo 62 reklamných spotov 53 rôznych značiek, od 46 zadávateľov.

Počas prenosu Super Bowl 2016 bolo odvysielaných celkom 49 minút a 35 sekúnd reklám, čo predstavovalo až 22% z celkového vysielacieho času, čo tento Super Bowl radí na tretie miesto za roky 2014 a 2015.

Z veľkých sponzorov z roku 2015 chýbalo v aktuálnom ročníku až 18 zadávateľov reklám, čo predstavuje približne -45% odliv zadávateľov, ktorí nasadili svoje reklamy v roku 2015.

Dáta pochádzajú z monitoringu skupiny Kantar Media, ktorej súčasťou je i sektor Ad Intelligence pobočky slovenskej výskumnej agentúry TNS Slovakia.

Pozrite si asi najznámejšiu reklamu, ktorá bola uvedená na Super Bowle (v roku 1984):

Diváci si počas finálového zápasu Super Bowl zvykli, že sledujú množstvo reklám na pivo, automobily, alebo filmy, tento rok bola prekvapením kategória farmaceutických firiem, keď trom odvysielali počas zápasu reklamu v celkovej dĺžke 2 a pol minúty, v ktorých propagovali voľno predajné lieky.

Pozrite si reklamy tohtoročných najväčších zadávateľov:

https://www.youtube.com/watch?v=rF711XAtrVg&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=KJext1d6KFA

https://www.youtube.com/watch?v=JCDjsTSWmoo&feature=youtu.be
Najväčším zadávateľom reklamy v roku 2016 na Super Bowle boli reklamy na pivné značky spoločnosti Anheuser – Busch inBev (3 a pol minúty celkového reklamného času), Fiat Chrysler a Pepsico (každá po 2 minúty) a Deutsche Telekom, Honda Motor, Toyota Motor a Valeant Pharmaceuticals (každá s 1 a pol minútami reklamného času).

Tabuľka – Top zadávatelia finálového zápasu Super Bowl 2016

1. tabulka - Top zadávatelia finálového zápasu Super Bowl 2016

Najzastúpenejšou produktovou kategóriou bola kategória Automotive, v rámci ktorej sa odvysielalo až 11 spotov s celkovým reklamným časom o dĺžke 9 minút.

Druhou najviac zastúpenou kategóriou boli Finančné služby (6 spotov, celkový čas 3 minúty 45 sek.) a na treťom mieste boli reklamy na Pivo, všetky od spoločnosti Anheuser – Busch InBey (3 min. 30 sek.).

Tabuľka – Top produktové kategórie počas Super Bowl 2016

2. tabulka - Top produktové kategórie počas Super Bowl 2016

Nováčikmi medzi zadávateľmi v tomto roku boli spoločnosti v kategórii Finančné službyPayPal, Quicken Loand, Sofi Lending a Suntrust Bank, ale i v kategórii Technologické produkty – spoločnosti Amazon, FitBit a LG, v kategórii Farmaceutických firiemAstrazeneca a Xifaxam, a zo segmentu Rýchloobrátkového tovaruColgate a Persil, alebo platený oznam speváčky Beyoncé propagujúci jej koncertné turné pre rok 2016.

Pozrite si ďalšie reklamy z tohtoročného Super Bowlu:

https://www.youtube.com/watch?v=aNN9nL2vppM
https://www.youtube.com/watch?v=Ih4VYnbm6Sw
https://www.youtube.com/watch?v=iMWzX0RC7f4
https://www.youtube.com/watch?v=diU_09jb4bI
https://www.youtube.com/watch?v=qTz5jAn-XX8

Super Bowl vs. Second screen experience

Na tohtoročnom Super Bowle boli zahrnuté i reklamy obsahujúce prvok prepojenia so sociálnymi sieťami, keďže marketéri predpokladajú, že fenomén second screen experience (používania viacerých zariadení súčasne) zafunguje  a docieli zvýšenú interakciu divákov s brandom.

“Z výsledkov analýzy agentúry Kantar Media vyplýva, že hashtag opäť viedol nad URL. 44% platených reklám (27 zo 62) bolo na sociálnych sieťach spomenutých cez hashtag v porovnaní s len 37% cez URL (23 zo 62),“ povedala Vladimíra Bunčáková, PR manažérka z výskumnej agentúry TNS Slovakia.

Tabuľka – Komunikácia na sociálnych médiách

3. tabulka - Komunikácia na sociálnych médiách

Pozrite si ďalšie reklamy z tohtoročného Super Bowlu:

https://www.youtube.com/watch?v=NEIm71-IqNw

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu