záber zo spotu

„Evan“ je názov reklamného spotu z dielne agentúry BBDO New York, ktorý bol vytvorený pre organizáciu Sandy Hook Promise. Po jeho vzhliadnutí zostanete poriadne prekvapení, je totiž tak šikovne spracovaný, že asi ani náznakom nepochopíte jeho pointu až kým ho nedopozeráte do úplného konca.

Sandy Hook Promise je nezávislá nezisková organizácia, ktorú 14. decembra 2012 založili rodinný príslušníci detí, ktoré tragicky zahynuli počas streleckého vyčíňania na základnej škole Sandy Hook v americkom meste Newtown, v štáte Connecticut.

Počas obrovskej tragédie 12-ročný Adam Lanza zastrelil v priestoroch školy 26 ľudí, z toho 20 detí vo veku od 6 do 7 rokov.

Rodičia kruto zavraždených detí po tejto tragédií spojili svoje sily a založili spomínanú neziskovú organizáciu Sandy Hook Promise, ktorej cieľom je zabraňovať takýmto nezmyselným úmrtiam.

V rámci svojho poslania prichádza Sandy Hook Promise s úžasnou reklamnou kampaňou, ktorú pre ňu vytvorila agentúra BBDO New York.

Reklamná kampaň s názvom “Evan”, na ktorú upozornil adweek.com, ukrýva v sebe silné tajomstvo, ktoré na prvýkrát určite prehliadnete… Jeho následné odhalenie bude pre vás doslova šokujúce…

Na začiatku spotu sa stretávame so študentom Evanom, ktorý sa nemôže dočkať letných prázdnín. Je tak znudený, že začne vyrývať slová do stola v knižnici…

Vyzerá to akoby sa rodila sladká romanca… V rámci príbehu sa pre pozerajúceho vynárajú otázky o tom, kto odpisuje Evanovi na stôl v knižnici a či sa niekedy stretne s tajomným pistateľom? No pointa je úplne niekde inde…

Presvedčte sa sami:

Zostali ste prekvapení záverom reklamného spotu? Asi ťažko by ste čakali takýto záver, a určite ste tak ako mnoho iných pred vami, prehliadli podstatné a závažné signály, ktoré viedli až ku konečnej scéne s chlapcom so zbraňou v rukách…

A presne tak to je, nevšímame varovné signály, ktoré v takýchto prípadoch sú a nevieme ich správne vyhodnotiť.

„Prostredníctvom tohto reklamného spotu sme sa snažili poukázať na to, aký odlišný môže byť uhol pohľadu človeka ak si je vedomý určitých znamení. Máme šťastie, že pracujeme s inšpirujúcimi ľuďmi zo Sandy Hook Promise, ktorí pomáhajú rodičom, študentom a učiteľom lepšie identifikovať tieto príznaky,“ vyjadril sa k myšlienke kampane Greg Hahn kreatívny riaditeľ BBDO New York.

“Keď človek nevie čo má hľadať alebo nedokáže rozpoznať to, čo vidí, ľahko môže prehliadnuť varovné signály alebo ich vyhodnotiť ako nedôležité, čo môže viesť k tragickým následkom,” vystvetlila pointu kampane spoluzakladateľka a generálna riaditeľka Sandy Hook Promise Nicole Hockley, ktorá stratila počas spomínanej prestrelky syna Dylana.

„Je pre nás dôležité ukázať mladým i dospelým, že nie sú bezmocní pri ochrane ľudí z ich komunity pred násilím. Týmto tragickým činom je možné predísť, keď ľudia vedia rozoznať príznaky. Každý má moc zasiahnuť a pomôcť. Tieto konania môžu zachrániť ľudské životy.“

Podľa organizácie Sandy Hook Promise až 80 % školských strelcov a 70 % jedincov, ktorí spáchali samovraždu, predtým ako sa rozhodli tento čin vykonať, určite o ňom niekomu povedali.

Žiaľ, nikto týmto spovediam nevenoval prílišnú pozornosť. A preto je potrebné ľudí na tieto detaily upozorniť, aby neprehliadali varovné signály, ktoré môžu zachrániť veľa ľudských životov. A o tom je aj táto kampaň.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu