foto: pixabay.com

Reklamy na Facebooku bude možné zacieliť na celú rodinu alebo na špecifických ľudí v rámci domácnosti. Novú funkciu plánuje Facebook spustiť v priebehu nasledujúceho dovolenkového a prázdninového obdobia.

Nový nástroj, ktorý umožní spoločnostiam zacieliť reklamné kampane na okruh členov domácnosti alebo na konkrétne osoby v domácnosti, by mal pomôcť lepšie zacieliť reklamy najmä na osoby, ktoré sa taktiež zúčastňujú na rozhodovaní o nákupoch alebo na osoby, ktoré sú úzko prepojené s osobami, ktoré nákupy realizujú.

Marketéri si pre svoju reklamnú kampaň môžu vybrať cieľové publikum z existujúcich zákazníkov na sociálnej sieti Facebook, ktoré reprezentuje zákazníkov ich značky, napríklad na základe zoznamu emailov.

V ponukovom panely následne spoločnosť zapne funkciu „domáce publikum“, aby reklamou oslovila nielen osoby, na ktoré je cielená, ale aj na iných ľudí v tej istej domácnosti.

Informáciu o novej funkcii sociálnej siete Facebook zverejnil na svojich stránkach
adweek.com.

„Základom toho, čo chceme urobiť, je využiť silu našej siete a umožniť aj takýto druh ovplyvňovania potencionálnych zákazníkov alebo podporiť takýto druh ovplyvňovania v celej rodine,“ povedal Graham Mudd, produktový marketingový riaditeľ spoločnosti Facebook pre adweek.com.

Podľa Grahama Mudda je niekoľko prípadov, kedy sa môžu spoločnosti zamerať na využitie domáceho publika. V jednom prípade, by to mohli byť cestovné agentúry, ktoré chcú primárne zacieliť reklamy na osoby, ktoré platia za letenky, ubytovanie a podobne, no zároveň sa marketéri chcú uistiť, že reklamy uvidia aj osoby, ktoré sa taktiež podieľajú na výbere dovolenkovej destinácie.

Spolu s funkciou „domáce publikum“ bude dostupná aj ďalšia štatistická funkcia. V hlavnom panely „prehľad reklám“ si bude možné pozrieť ako kampane fungujú z hľadiska výsledkov zobrazovania medzi členmi domácnosti. Tieto meracie štatistiky budú obsahovať čísla o tom, koľko domácnosti reklama oslovila, spolu s frekvenciou, v akej boli oslovené.

S veľkou pravdepodobnosťou bude tiež zobrazovať aj to ako reklama, ktorá sa zobrazila jednej osobe ovplyvnila nákup zrealizovaný inou osobou.

Konkrétnejší príklad ako môže funkcia „domáce publikum“ fungovať uviedol Graham Mudd ako príklad takúto situáciu: muž si kúpi nejaký výrobok od určitej spoločnosti a táto spoločnosť ho zaradí do svojej zákazníckej databázy, o niečo neskôr manželka tohto muža chce pre neho kúpiť darček a tak sa daná spoločnosť môže pokúsiť svojimi reklamami prostredníctvom služby „domáce publikum“ ovplyvniť manželkin výber darčeka pre svojho manžela.

Nový nástroj „domáce publikum“ bude užitočný aj pri, dalo by sa povedať, zbytočnom zobrazovaní určitých reklám. Napríklad, ak niekto v rodine zakúpil nejaký špecifický produkt alebo službu, povedzme predplatné na Netflix, tak na základe zákazníckej databázy, do ktorej bol tento člen domácnosti zaradený, budú vedieť marketéri a Facebook zastaviť zobrazovanie takejto reklamy ostatným členom domácnosti.

Ako naozaj budú reklamy vo funkcii „domáce publikum“ fungovať, ukáže až čas. Zatiaľ sa funkcia javí ako užitočná, no reálne ju bude možné vyhodnotiť, až po prvých skúsenostiach nielen zo strany zákazníkov, ale aj zo strany užívateľov sociálnej siete Facebook.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu