ilustračná foto, zdroj: pixabay.com

Niektorí výživoví poradcovia tvrdia, že nielen v období jarného detoxu by mali ovocie a zelenina tvoriť až 60 percent stravy a mali by sme ich jesť pri každom jedle, teda až päťkrát denne.

Vždy je pritom dôležité, aby sme jedli stravu, ktorá nám chutí. Ovocia a zeleniny je nepreberné množstvo, určite si každý nájde ten druh, ktorý mu chutí najviac.

Zastavte sa niekedy v sekcii ovocia a zeleniny v predajni a kombinujte už pri nákupe. Budete prekvapení, ako ľahko si dokážete pripraviť niekoľkodňový jedálniček pri pulte s pestro vyloženými produktami.

„Napríklad produkty označené logom BILLA Bon Via pochádzajú od overených pestovateľov zo slnečných regiónov Španielska, Grécka, Talianska a Turecka. Dozrievajú na slnku oveľa skôr ako u nás, preto si ich môžeme vychutnať už na začiatku jari. Putujú k nám priamo, bez sprostredkovateľov a zastávok, takže na pulty dorazia čerstvé a správne zrelé. Sortiment sa dopĺňa podľa aktuálnej sezóny a teraz pozostáva nielen z pomarančov a mandarínok, ale aj prvých rajčín, papriky, viacerých druhov čerstvého šalátu, brokolice, cibuľky, ale aj z feniklu či stopkatého zeleru,“ predstavila sortiment Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa siete supermarketov BILLA.

Pokiaľ máme nejaké jedlo výnimočne radi, tak ho vieme pridaním zeleniny alebo ovocia doplniť o ďalšie zaujímavé kombinácie. Skúšali ste už skombinovať fazuľový šalát s pestom?

Pokvapkať rajčiny citrónom alebo redukovaným balzamikovým octom? A čo tak nahradiť zemiakový šalát zeleninovým a poliať ho výraznou horčicovou omáčkou? Alebo použiť sladký redukovaný balzamikový ocot na jahody?

Pripravili sme pre vás aj niekoľko praktických rád, ako obohatiť svoj jedálniček o viac zeleniny a ovocia a očistiť svoje telá aj myseľ. Je to návod na malý jarný detox.

1. Uvažujte v zelenej farbe – preferujte zelené ovocie, zelený čaj a zeleninu. Radšej sa vyhnite čiernemu čaju, káve a alkoholu.

2. Pite veľa tekutín, podporujú metabolizmus a zaháňajú pocit hladu – naše telo je veľmi múdre a z potravy si vyberie len to, čo potrebuje. Ostatné látky, ktoré telo nutne nepotrebuje, sa dostanú von prirodzenou cestou. Pitím zvýšeného množstva tekutín môžeme tento proces zrýchliť a v tele nám zostanú tie živiny a vitamíny, ktoré nám pomáhajú.

3. Dajte šancu prírodným šťavám – ak máte chuť na niečo sladké, vyberte si ovocné šťavy a nebojte sa skombinovať ich s menej tradičnou prísadou. Kombinácií je nepreberné množstvo – na ich objavovanie máte celú jar. A sekciu ovocia a zeleniny plnú kvalitného a čerstvého ovocia a zeleniny. Alebo si vyberte z kombinácií čerstvých štiav vyrobených priamo v BILLA.

4. Sústreďte sa na kvalitu toho, čo jete – pripravte si svoje vlastné jedlo z čerstvých surovín a pripravte ho tak, aby sa tepelne spracúvalo čo najmenej. Namiesto vyprážania mäso radšej poduste alebo varte. Vymeňte zemiaky za čerstvý zelený šalát so sezónnou zeleninou. Čím menej budete jedlo tepelne upravovať, tým viac živín si zachová.

5. Obmedzte červené mäso a výrazne ochutené mliečne výrobky. Vyberte si radšej hydinu alebo ryby. V prípade mliečnych výrobkov sa sústreďte na tie, ktoré obsahujú čo najviac prírodnej mliečnej zložky a čo najmenej pridaných cukrov. Kravské mlieko môžete pre zmenu nahradiť aj sójovým, kokosovým alebo iným druhom mlieka. Aby ste mali štandardný príjem proteínov, odporúčame zamerať sa aj na strukoviny, oriešky a suché plody.

6. Dbajte o svoj zdravý životný štýl aj o svoje psychické zdravie. Rovnako, ako pristupujete k detoxu tela, by ste mali pristupovať aj k detoxu mysle. Pripravte svoje telo na leto. Doprajte si dostatok spánku, cvičte, prechádzajte sa, uvoľnite sa a oddychujte. Vaša myseľ sa vám za to odvďačí a energie budete mať na rozdávanie.

(ts)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu