zdroj: Kofola ČeskoSlovensko

V prvom polroku Skupina Kofola navýšila tržby vo všetkých regiónoch, kde pôsobí, a to aj napriek nepriazni počasia. Tržby Skupiny stúpli medziročne o 3,4 %. Bez vplyvu spoločnosti LEROS, ktorú skupina Kofola kúpila v marci 2018, je to o 2,4 %.

Pozitívne sa na tržbách podpísal hlavne Adriatický región, v ktorom najviac stúpla spoločnosť Studenac. Skupina sa aj naďalej sústreďuje na nové rastové príležitosti, a preto nedávno oznámila kúpu českej spoločnosti Espresso. Vďaka tejto akvizícii sa jej gastro portfólio rozšírilo o špičkovú kávu Café Reserva a prémiové čaje Dilmah.

EBITDA spoločnosti Kofola v prvom polroku klesla o 7,3 % v porovnaní s minulým rokom. Hlavnou príčinou je mesiac máj, ktorý bol jeden z najchladnejších a najdaždivejších za posledné desaťročie. Výsledok ovplyvnili predovšetkým vyššie náklady na obaly, nárast miezd a vyššie logistické náklady, ktoré boli čiastočne pokryté nižšou cenou cukru.

Československý trh vygeneroval v prvom polroku tržby medziročne vyššie o 1,1 %, pričom trhové podiely v segmente gastro sú v tomto regióne najvyššie v histórii. Obrovský úspech zaznamenáva značka Royal Crown Cola, ktorá významne navyšuje svoj trhový podiel v segmente kolových nápojov.

V druhom kvartáli roka 2019 začala Skupina Kofola na Slovensku predávať minerálnu vodu Kláštorná Kalcia, ktorú kúpila spolu s výrobným závodom v roku 2018. Len za prvých pár mesiacov sa podarilo predať 1,5 milióna fliaš Kláštorná Kalcia a dostať sa na trhový podiel vo výške 2,5 %.

Adriatický región akcionárov Skupiny Kofola opäť potešil, keď vygeneroval tržby medziročne vyššie o 7,2 %. Najväčší, dvojciferný rast zaznamenali predaje v Chorvátsku, kde sa Skupina Kofola vyšplhala v segmente sýtených minerálnych vôd na druhé miesto.

Potvrdzuje sa tak skupinová stratégia podpory chorvátskeho trhu, ktorá začína žať ovocie. Významné navýšenie predajov zaznamenala tiež značka minerálnej vody Radenska, ktorá tento rok oslavuje svoje 150. výročie. Spoločnosť RADENSKA dosiahla po znovu uvedení produktu Oaza na trh najlepší trhový podiel v nesýtených ochutených vodách za posledné tri roky.

Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola, k výsledkom hovorí: „Počasie nám naozaj v 2. kvartáli neprialo, ale aj napriek tejto nepriazni sa nám podarilo v porovnaní s minulým rokom navýšiť tržby a verím, že splníme avizovaný ročný plán.“

K jednotlivým segmentom dodáva: „Adriatický región nám robí radosť, vďaka investíciám neustále rastie a jeho tržby majú v hospodárení stále väčšiu váhu. Československý región je až na malé výkyvy dlhodobo stabilný, a preto sa teraz budeme sústreďovať predovšetkým na to, aby sme našli ďalšie rastové príležitosti. Jednou z prvých lastovičiek je aktuálna akvizícia spoločnosti Espresso, ktorá distribuuje špičkové kávy Café Reserva a prémiové čaje Dilmah. Vďaka tomuto kroku sa naša ponuka opäť zásadne rozšírila a my tak môžeme poskytnúť našim partnerom v gastro segmente kompletné nealkoholické portfólio, teda vrátane špičkovej kávy a perfektného servisu. V tomto trende chceme určite pokračovať.“

Tržby na československom trhu a v Adriatickom regióne tvoria dokopy 89,3 % celkových tržieb Skupiny, v minulom roku to za rovnaké obdobie bolo 90,1%. Mierny percentuálny pokles je zapríčinený ďalším rastom tržieb v segmente „Fresh & Herbs“, v ktorom operujú spoločnosti UGO, LEROS a Premium Rosa.

V miliónoch EUR 6M2019* 6M2018* Zmena Zmena
Tržby 118,1 114,2 3,9 3,4%
Prevádzkový zisk 6,2 8,7 -2,5 -28,2%
EBITDA 16,5 17,8 -1,3 -7,3%
* upravené o jednorazové položky


Skupina Kofola
je jeden z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s deviatimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch, celkovo skupina Kofola zamestnáva viac ako 1 940 ľudí (bez ruského podniku).

Do produktového portfólia spoločnosti Kofola v ČeskoSlovensku patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a ďalšie tradičné československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola.

V licencii vyrába a distribuuje nápoje Royal Crown Cola a Orangina. Spoločnosť Kofola je výhradným distribútorom značiek Evian a Badoit pre Českú a Slovenskú republiku a tradičné minerálne vody z liečivého zdroja Vincentka pre české maloobchody a gastronómiu.

Od začiatku roku 2015 Kofola exkluzívne distribuuje v Českej republike a na Slovensku produkty spoločnosti Rauch. Do skupiny Kofola patrí aj sieť UGO, ktorá v ČeskoSlovensku prevádzkuje okolo 80 UGO FRESHBAROV a ŠALATÉRIÍ, ďalej tiež LEROS, tradičný český výrobca zmesí z liečivých rastlín, a slovenská minerálna voda Kláštorná Kalcia.

Najnovším prírastkom do rodiny Kofola je spoločnosť Espresso, ktorá už viac ako dvadsať rokov prináša na český trh nielen špičkovou kávu Café Reserva, ale aj prémiové čaje Dilmah a tomu zodpovedajúci servis a kultúru.

V roku 2015 sa členom skupiny stala slovinská spoločnosť Radenska. Portfólio tradičných značiek minerálnych vôd Radenska, ovocných nápojov Ora a Oaza bolo od roku 2016 doplnené o obľúbené chorvátske značky nápojov Nara, Inka a Vock.

Od roku 2016 sa Radenska stala výrobcom a distribútorom nápojov Pepsi, Mirinda a 7Up na chorvátskom trhu. V roku 2016 skupina Kofola kúpila chorvátskeho výrobcu minerálnych vôd Studenac.

(ts)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu