Reťazec Billa spustil charitatívny projekt „Chlebodarca“

vizuál kampane (foto: Billa)

Pilotný ročník charitatívneho projektu Chlebodarca vo štvrtok 6. decembra predstavila spoločnosť BILLA za účasti partnerov – Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov a Nadácie Pontis.

Počas prvého roka budú prostredníctvom predaja chleba podporovať rodiny v núdzi a dajú im tak šancu na lepší život. Rodiny dostanú jeden cent z každého predaného chleba, pričom suma sa môže mesačne vyšplhať až na niekoľko tisíc eur.

Chlieb je symbolom domova, hojnosti, dobra, sýtosti a pocitu bezpečia. Presne tieto pocity, bohužiaľ, mnohým obyvateľom Slovenska nie sú dopriate, či už nejakou tragédiou, nešťastnou zhodou náhod alebo smutných okolností.

Chlebodarca rozdáva istotu, stará sa o to, aby obdarovaný mal čo jesť, aby mal prácu, zázemie. „Na Slovensku pôsobíme už 25 rokov a to nás zaväzuje k tomu, aby sme sa angažovali v projektoch prospešných pre celú spoločnosť,“ uviedol Ing. Tomáš Staňo, predseda predstavenstva o. z. BILLA ľuďom a finančný riaditeľ spoločnosti BILLA.

„S myšlienkou prepojenia spoločenskej zodpovednosti s našimi zákazníkmi prostredníctvom potravín, ktoré sú s našou spoločnosťou primárne spájané, sme sa pohrávali už dlho. Keďže chlieb je mnohovravným symbolom a viac ako ¾ Slovákov ho nakupuje denne, či viackrát týždenne, zdal sa nám pre náš projekt ideálny,“ doplnil Staňo.

Mechanika projektu je jednoduchá a zapojiť sa môže každý. Stačí si v sieti supermarketov zakúpiť akýkoľvek chlieb (čerstvý, balený, krájaný, bezlepkový, atď.) a jeden cent z neho poputuje na konci mesiaca vybranej rodine.

Finálna suma, ktorú jednotlivé rodiny mesačne dostanú, sa môže pohybovať v tisíckach eur. Pre zákazníkov sa tým nič nezmení, chlieb nebude drahší, bude stáť rovnako – BILLA venuje tieto financie zo zisku z predaja.

Projekt víta aj Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov (SZPCC), ktorého členovia sa rozhodli prispievať rodinám balíčkami pekárenských produktov, ale vedia im ponúknuť aj možnosť zamestnať sa.

„Náš zväz pozostáva z desiatok pekární, mlynov, drobných podnikateľov, ale aj veľkých firiem. Teší nás, že sme mohli dať na projekt našu symbolickú pečať, ale tiež ho rozvinúť aj ďalej. Oslovili sme našich členov, aby sa stali chlebodarcami a určite prídu aj s ďalšími nápadmi, ako rodinám pomôcť,“ uviedla Ing. Tatiana Lopúchová, predsedníčka predstavenstva Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov.

Jedna z prvých pekární, ktorá sa podujala poskytnúť počas prvého roka pravidelnú potravinovú pomoc rodinám, je pekáreň Penam Slovakia. „Myšlienka darovania chleba, ako aj pohody, ktorá sa s ním spája, nás nadchla. Ochotne sa rodinám postaráme aj o zamestnanie v našich pekárňach a mlynoch, keď im to pomôže zlepšiť si životnú situáciu,“ hovorí Ing. Vladislav Baričák, manažér pekárskej divízie Penam Slovakia.

Výber rodín BILLA zverila do rúk naozaj dobrému a spoľahlivému partnerovi. Je ním Nadácia Pontis, ktorá už 21 rokov motivuje jednotlivcov, ale i firmy k spoločenskej zodpovednosti a k pomoci druhým.

(ts)