foto: pixabay.com

Prvotný investor spoločnosti Facebook a investor spoločnosti Google Roger McNamee tvrdí, že odhalenie praktík ruskej propagandy počas prezidentských volieb zvýšilo jeho znepokojenie zo zhromažďovania osobných údajov technologickými gigantmi.

Podľa Facebooku prišlo do kontaktu s rozporným obsahom alebo reklamami z falošných ruských účtov asi 150 miliónov Američanov. Ruskí štátni aktéri sú tiež podozriví, že sa snažia ovplyvňovať voľby prostredníctvom platforiem ako Google a Twitter. Informáciu zverejnil cnbc.com.

„Všetci tí ľudia boli Zucked (čo znamená, že vinou Zuckenberga sa dostali do ťažkej situácie). Všetkým sa zmenilo zmýšľanie a oni veria veciam, ktoré nie sú pravdivé. Chcem, aby sa Facebook spojil s každým z nich,“ povedal Roger McNamee, odkazujúc na Marka Zuckerberga, generálneho riaditeľa a spoluzakladateľa sociálnej siete Facebook. Jeho vyjadrenie zverejnil cnbc.com.

Roger McNamee povedal, že Facebook by mal kontaktovať každú osobu, ktorá prišla do kontaktu s akoukoľvek „nezmyselnou“ ruskou propagandou na stránke sociálnej siete. Okrem toho je dôležité, aby Kongres požiadal generálnych riaditeľov o účasť na diskusii, kde sa bude debatovať o ruskom zasahovaní do volieb a ovplyvňovaní verejnosti.

„Vec, ktorá mení doposiaľ zaužívaný pohľad na Facebook a Google je, že majú osobné údaje o každom dospelom a väčšine mladých ľudí. Dostávajú sa priamo do mozgu 2-miliárd ľudí a my na to nemáme evolučnú obranu,“ zverejnil vyjadrenie Rogera McNamee webový portál cnbc.com.

Roger McNamee je generálnym riaditeľom investičnej spoločnosti Elevation Partners, ktorá investovala do spoločností ako Yelp, Palm a Facebook.

Vyjadrenie obáv Rogera McNamee nad ruskou propagandou, ale aj inými závažnými vecami spojenými s technologickými gigantmi prišli krátko na to ako Sean Parker, prvý výkonný predstaviteľ spoločnosti Facebook nedávno uviedol, že sociálna sieť bola postavená tak, aby využívala ľudskú zraniteľnosť. Čítaj viac.

Roger McNamee poukázal aj na ďalšie príklady, ako sú YouTube Kids od spoločnosti Google, ktoré sú zamerané na relatívne „bezbranných“ používateľov.

„Pre mňa je myšlienka, že pôvodný prezident spoločnosti Facebook priznáva, že o závislosti zmýšľali ako o základe obchodného modelu, veľká zmena,“ povedal pre cnbc.com Roger McNamee.

Spoločnosť Facebook uviedla, že do konca budúceho roka zdvojnásobí počet svojich zamestnancov, teda na 20-tisíc, ktorí sa budú zameriavať na problematiku citlivých otázok týkajúcich sa bezpečnosti, ale aj komunitných otázok.

Podľa vyjadrení Rogera McNamee v článku na cnbc.com nemala táto spoločnosť vybudovať svoju platformu s úmyslom narušiť demokraciu, pretože ak by bol ich zámer od začiatku zrejmý, určite by sa nestala takou úspešnou. McNamee si je istý, že s jeho názorom sa stotožní asi každý človek.

Roger McNamee, ale poukazuje aj na to, že požiadavky od spotrebiteľov by mali byť silnejšie a nemali by sa obmedzovať len na snahu „narušiť” zisky spoločnosti Facebook.

Spotrebitelia by sa mali snažiť, aby boli ich vlastné údaje v ich osobnom vlastníctve a technologické spoločnosti by mali objasniť, koľko údajov o spotrebiteľoch reálne zhromažďujú a čo všetko o spotrebiteľoch vedia.

Na záver svojho vyjadrenia k téme Facebook a využívania osobných údajov používateľov, McNamee adresoval verejnosti viacero otázok, ktoré poukazujú na to či používatelia Facebooku vedia, čo je v dohode o používaní sociálnej siete a či by sa na sociálnej sieti zaregistrovali aj vtedy ak by vedeli, že ich osobné údaje budú využívané po zvyšok ich života.

„Zaregistrovali by ste sa na úplnom začiatku, ak by ste vedeli, že im dávate svoje osobné informácie, aby ich mohli používať po zvyšok vášho života? Alebo, aby hľadali fotky, na ktorých ste, všade, kde sa len dá a identifikovali o vás všetko, čo robíte? Naozaj ste sa pre toto zaregistrovali? Dokonca viete, alebo vie niekto z nás, čo je v dohode o používaní sociálnej siete?“ zverejnil obavy a myšlienky Rogera McNamee cnbc.com.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu