Viete si predstaviť, že by vám domov prichádzali čierne ponožky, zakaždým, keď ich potrebujete? Stačí počkať zopár rôčkov a ďalšie sci-fi sa stane skutočnosťou. O  nových trendoch v digitálnych technológiách, nákupe módy cez internet a mnohom ďalšom, nám porozprával Gábor Cseh, šéf performance marketingu spoločnosti Fashion Days pre všetkých sedem trhov krajín CEE.

Gábor Cseh pracuje v oblasti digitálnych médií už 16 rokov. Pravidelne prednáša na mnohých medzinárodných fórach. Je považovaný za jedného z najvýznamnejších odborníkov v oblasti transformácie maloobchodu, pod vplyvom expanzie digitálnych technológií.

Viedol vynovenie a znovu spustenie najobľúbenejšej sociálnej siete v Maďarsku iWIW, až do jej predaja Telekomu. Vo Fashion Days pôsobí už od začiatkov spoločnosti a vedie tím zameraný na výkonnostný marketing v siedmych krajinách strednej a východnej Európy.

Pracujete v oblasti marketingu už 16 rokov. Čo Vás i naďalej láka na tejto práci?

Rozhovor - Gábor Cseh Digitál bol vždy o zameraní na konkrétne cieľové skupiny - Gábor Cseh
Gábor Cseh

Digitálny marketing je oblasť, ktorá je pre mňa ešte stále fascinujúca. Vyžaduje, aby sme boli v strehu a v pohybe. Mení sa každý deň a to ma na tejto oblasti baví. V digitálnej oblasti pracujem v skutočnosti už 26 rokov, ale len posledných 5 sa venujem marketingu. Predtým som sa zameriaval skôr na vývoj produktov.

Momentálne sa špecializujete najmä na online marketing, resp. jeho dosahy na trh. Keby ste mali v skratke zhrnúť pár najmarkatnejších zmien, spôsobených  príchodom digitálnych technológií, čo by ste spomenuli?

Digitál bol vždy o zameraní na konkrétne cieľové skupiny. Kedysi to však bol skôr prísľub niečoho ako skutočnosť. Až v posledných rokoch sa rozšírili nové technológie a my sme dostali príležitosť, pracovať adresne.

Aké sú najnovšie trendy na tomto poli?

V súčasnosti môžeme v strednej a východnej Európe sledovať rastúci trend systémov RTB, teda automatizovaného spôsobu nákupu bannerovej reklamy. Tento trend postupne vytláča tradičnú prácu agentúr a zvýhodňuje online marketing v porovnaní s klasickou reklamou.

Internet v mobile  sa pomaličky stáva „základnou  výbavou“ každého vlastníka mobilného telefónu. Väčšina ho avšak využíva najmä na chat, bleskové získanie informácie či ako navigáciu. Je už trh naozaj dostatočne pripravený  i na predaj prostredníctvom mobilných zariadení?

Nakupovanie cez mobilné zariadenia sa v súčasnosti rozmáha na všetkých trhoch. Veľké spoločnosti zamerané na predaj cez internet sa už dávno  zamerali najviac na predaj cez tieto zariadenia a dosahujú skvelé výsledky v udržaní si zákazníka nakupujúceho prostredníctvom spomínaného kanálu.

Stratégie online marketingu nevytvárate len pre maďarský trh, ale pre 7 krajín CEE. Treba ku každej krajine pristupovať individuálne, alebo základné črty ľudskej psychiky zostávajú nezmenené i napriek štátnym hraniciam?

Sú tu rozdiely v postoji zákazníkov, ale základ zostáva rovnaký v celom regióne. Keď vidíme, že nejaký koncept má úspech v jednej krajine, je veľmi pravdepodobné, že to tak bude aj v ostatných oblastiach.

V čom spočívajú najväčšie špecifiká jednotlivých krajín? Životná úroveň, skladba nákupného košíka, zastúpenie žien v populácií nakupujúcich cez internet?

Vidíme, že vzťah ľudí k móde sa  v jednotlivých krajinách líši. Taktiež sa mení aj postoj ľudí k zľavám. Na kvalite života až tak nezáleží, pretože spoločnosť máte rozvrstvenú do sociálnych skupín v každej krajine.

Momentálne pracujete v oblasti performance marketingu (výkonnostného marketingu) Fashion Days. Je móda vhodným „adeptom“ na nákup cez internet?

Môj osobný názor nemusí byť celkom v súlade s mojou skúsenosťou. Kedysi som bol veľmi skeptický, čo sa týka nakupovania oblečenia cez internet. Dnes priznávam, že v mojom okolí sa deje neustále. Zmenil sa dokonca aj môj názor a módu nakupujem online, aj ja.

Aké sú podľa Vás najväčšie nevýhody takéhoto nákupu? Skeptik by mohol namietať, že predsa len kupuje „mačku vo vreci“. Topánky nevyskúšané, „neohmataný“ materiál, kvalita produktu.

Toho, že daný kúsok oblečenia si nemôžem vyskúšať, som sa obával aj ja. No, dnes už to nie je problém ani pre mňa, ani pre mnohých ďalších. Na stránkach totiž existujú tabuľky veľkostí s presnými mierami. Taktiež máte možnosť oblečenie poslať späť a jednoducho vymeniť za väčšie či menšie.

Zostávajú zľavy natrvalo najväčším lákadlom nakupujúceho?

Myslím, že dobré ceny budú vždy veľkým dôvodom nakupovať, ale obrovský význam  dnes zohráva aj široký výber, kvalita a dostupnosť.

Rozhovor - Gábor Cseh Digitál bol vždy o zameraní na konkrétne cieľové skupiny - 2

10 rokov dozadu sme si kupovali čižmy s vedomím, že budú slúžiť aspoň tri sezóny. Momentálne je pomer obrátený. Tri páry na sezónu. Tak trochu vizionársky. Ako by mohol vyzerať taký bežný nákup za 10 rokov?

Predpokladám, že určité nákupy sa zautomatizujú. Jednoducho vám príde tovar, ktorý pravidelne potrebujete. Takým príkladom sú pánske čierne ponožky. Stále, tu však bude prítomný nákup módy podľa štýlu a vkusu, čo si samozrejme vyžaduje osobný prístup.

Zhovárala sa

Lucia Juríková

– rozhovor vznikal v septembri 2014

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu