Predstavujeme vám šikovnú mladú ženu pracujúcu v jednom z najväčších mediálnych domov na Slovensku. Ivana Špotáková je PR manažérkou vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia a spoločnosti Azet.sk. Už počas štúdia psychológie na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave začínala s prácou na PR oddelení v Tatra Banke, kde neskôr pôsobila ako media manager. Ako špecialistka internej komunikácie pracovala aj pre spoločnosti ako ČSOB, Telefónica 02 a Nabucco Gas Pipeline.

Ste PR manažérkou vydavateľstva Ringier Axel Springer Slovakia. V máji ste sa stali aj novou PR manažérkou v spoločnosti Azet.sk, pričom súčasne zastávate obe tieto funkcie. V čom konkrétne spočíva vaša práca?

Vo všeobecnosti panuje stereotyp, že PR manažér je človek, ktorý len pretlmočí to, čo mu manažment určí. PR manažér však nemá byť len tvárou, ale strategicky zmýšľajúcim manažérom.

Pri svojej práci musím byť schopná pochopiť myslenie nielen svojho nadriadeného, ale aj jednotlivých šéfredaktorov či smerovanie vydavateľstva a pretransformovať ho do výstupov. Ide o komplexnú prácu, od tvorby komunikačných stratégií až po usmerňovanie a stráženie reputácie a dobrej povesti oboch spoločností.

Aké zaujímavé novinky pre nás aktuálne vo vydavateľstve Ringier Axel Springer Slovakia pripravujete? Pred časom to bola edícia Najkrajšie rozprávky v podaní Nely Pociskovej, ktorú si čitatelia mohli nájsť v piatkových vydaniach denníka Nový Čas – je práve toto cesta, ako si udržať čitateľskú priazeň? Predsa len, čoraz viac siahame po online médiách.

Nový Čas je stále najčítanejším denníkom na Slovensku a Čas.sk si drží v štatistike dennej návštevnosti pozíciu jednoznačného lídra, aj vďaka novinárskemu úsiliu, ktoré denne ponúka čitateľom exkluzívny obsah. Hoci kvalitný obsah hrá naďalej prím, veľký význam majú aj marketingové aktivity.

Nový Čas vie svojich čitateľov potešiť príjemným zážitkom nielen z čítania, ale zároveň aj tým, že im niekoľkokrát do roka pripraví zaujímavé prekvapenie. Spojením kvalitného obsahu a inovatívnej marketingovej podpory, ako napríklad voňavý  Nový Čas či CD Nely Pociskovej len potvrdzuje svoje líderstvo. Nový Čas vždy prinesie emóciu. :)

Spojenie Ringier Axel Springer Slovakia a Azet.sk, čo vzíde z tejto spolupráce? Plánujete nejaké zmeny na Azete?

Pokračovať v odhodlaní pretvoriť spoločnosť Ringier Axel Springer na lídra v oblasti digitálneho publikovania na slovenskom trhu. Obe spoločnosti uznávajú rovnaké hodnoty, teda dôraz na značku a inovácie. Naše spoločné smerovanie je ešte intenzívnejšie v spolupráci medzi Azetom a vydavateľstvom Ringier Axel Springer Slovakia.

Vydavateľstvo Ringier Axel Springer sa angažuje aj v charite. Aké dobročinné projekty ste tento rok podporili, prípadne sa ich podporiť chystáte a prečo?

Vďaka denníku Nový Čas a projektu Srdce pre deti je vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia už niekoľko rokov veľmi aktívne v oblasti charity. Snažíme sa byť v tomto aj vzorom pre iné úspešné firmy na Slovensku. Charitatívny projekt Nového Času Srdce pre deti má veľmi dobrý ohlas u oboch rozhodujúcich skupín recipientov – u našich čitateľov aj u zamestnancov. Od roku 2011 sa nám podarilo vyzbierať vyše 2 154 000 € na pomoc 17 500 deťom – neplnoletým deťom v núdzi, so zdravotným alebo sociálnym znevýhodnením.

Naši čitatelia, ale aj klienti vidia, že nie sme len najväčším vydavateľstvom a vzorom úspešnej a dynamickej firmy, ale že myslíme aj na tieto otázky. Projektom Srdce pre deti pomáhame znevýhodneným deťom, ktoré majú vážne zdravotné problémy, alebo sú v sociálnej núdzi. A práve ako mediálna spoločnosť máme možnosť upozorniť na tieto príbehy aj tým, že ich zverejníme. Takto môžeme získať ľudí, ktorí dokážu pomôcť.

Som zároveň presvedčená, že aj naši zamestnanci sú hrdí na to, že vydavateľstvo, v ktorom pracujú, sa angažuje aj takýmto spôsobom, čo považujem za veľmi dôležité.

Čo vás osobne na vašej práci baví najviac? A čo je v PR to najdôležitejšie?

Ivana Špotáková
Ivana Špotáková (zdroj: Ringier)

Hovorí sa, že ak vás práca baví, sama vám je odmenou. A mňa najviac baví tá rôznorodosť každodenných situácií.
Myslím si, že základným kameňom úspechu mojej práce je dôvera. Dôvera medzi PR manažérom a manažmentom vydavateľstva či šéfredaktormi. Každý PR manažér musí byť istým spôsobom blízky človeku, ktorého má reprezentovať.

Ako vyzerá váš „bežný“ pracovný deň?

PR aktivity v rámci oboch spoločností si viem dopredu naplánovať. Začínam prehľadom o monitoringu tlače na Slovensku, v Česku, ale i v ostatných krajinách EÚ, kde Ringier Axel Springer Media AG pôsobí. Deň pokračuje riešením mediálnych otázok, PR aktivitami v rámci produktového portfólia Azet.sk a RAS SK, ako aj internými stretnutiami v Azete a RAS SK či s externými partnermi. K náplni práce patrí aj cestovanie, a to najmä do Žiliny, Zürichu a do Berlína.

Do slovenského mediálneho prostredia ste prišli zo zahraničia, dlhší čas ste pôsobili vo Viedni. Aké sú vaše skúsenosti s prácou v Rakúsku, môžete to porovnať? Je pre vás práca v médiách, a to rovno v najväčšom vydavateľstve na Slovensku výzvou? Ak áno, v čom?

Na čas vo Viedni rada spomínam, boli sme skvelý medzinárodný tím a mala som zaujímavú prácu. Zmeny však po čase lákajú. Som rada medzi lídrami a tam, kde možno budovať niečo nové. A práve takáto ponuka z vydavateľstva Ringier Axel Springer prišla. Ringier Axel Springer je silná mediálna skupina a Ringier Axel Springer Slovakia je lídrom na Slovensku..

Vyštudovali ste psychológiu, v praxi ste sa jej však nevenovali. Okrem toho ste absolvovali aj štúdium diplomacie na Vienna Diplomatische Academy. Využijete tieto študijné odbory – znalosť ľudskej psychiky a diplomatické jednanie, aj v praxi?

Iste, ale myslím si, že je to skôr syntéza všetkého, čo ste spomenuli, čiže znalostí psychológie či diplomacie, ale aj ľudí, ktorých v živote stretávam. Mám okolo seba skutočne múdrych a skúsených ľudí, od ktorých sa môžem veľa učiť. No a keď do toho pridám štipku svojej odvahy a humoru, myslím, že som schopná zvládnuť akékoľvek situácie. :)

Ste veľmi pracovne vyťažená, úspešná mladá žena. Ako vás vnímajú spolupracovníci či ľudia, s ktorými prichádzate pracovne do kontaktu? Rešpektujú vás?

Jednoznačne si myslím, že pre vybudovanie rešpektu je kľúčový práve rešpekt voči ľuďom, ich schopnostiam a znalostiam. Pre mňa je alchýmiou získania rešpektu pokora, skromnosť a vzdelanosť. Iba ak rešpektujete ľudí vy, budete prirodzene rešpektovaní tiež. :)

Nájdete si čas aj na seba pri takom rýchlom pracovnom kolotoči? Čo robíte, keď nerobíte?

Niekoľkokrát do týždňa pravidelne športujem. Veľmi rada čítam a, samozrejme, cestujem za kultúrou, divadlom a umením.

A čo dovolenka? Už ste nejakú toto leto stihli absolvovať?

Okrem predĺžených víkendov v krásnych európskych metropolách sa mi ešte nepodarilo dovolenkovať. Nedávno som však dočítala knihu od historika Ramachandra Guha, India after Gandhi, takže už plánujeme výlet práve sem… :)

Ďakujeme za rozhovor.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu