O užitočnom obsahu a výsledkoch content marketingových kampaní sme sa rozprávali s Lukášom Tomisom, Digital Communications Managerom banky Zuno pre Slovensko a Českú republiku.

Rozhovor - Lukáš Tomis Užitočný obsah predstavuje budúcnosť marketingu-Lukas Tomis, ZUNO
Lukáš Tomis, Digital Communications Manager ZUNO Česká republika a Slovensko

V minulom roku sa Zuno banka intenzívne pustila do blogovania. Ako ste s výsledkami blogu spokojní? Budete blog naďalej rozvíjať?

Z korporátneho blogu na homepage Zuno sa veľmi rýchlo stal plnohodnotný informačno-zábavný kanál, ktorý možno významovo porovnať s Facebookom alebo klasickými tlačovými správami. Bloguje na ňom napríklad Peter Lakata, ktorý je šéfom pre obchod a marketing,  vyjadrujú sa tu tiež významní novinári alebo blogeri z nefinančnej sféry. Čítanosť blogu nás milo prekvapila, pretože takéto čísla sme neočakávali. Medziročne hovorím o viac ako 360 % náraste. V roku 2015 budeme obsah ešte ďalej rozširovať aj smerom do audio alebo video contentu, pričom na výsledky sme sami zvedaví. Nikto to zatiaľ u nás poriadne nerobí, ale niekto tú cestu vyšľapať musí.

Okrem toho je Zuno veľmi aktívna na sociálnych sieťach? Ktorá z nich vám funguje najlepšie?

Nie je asi žiadnym prekvapením, že najlepšie funguje Facebook. V Českej republike aj na Slovensku máme viac než 30 tisíc fanúšikov. Zameriavame sa tu predovšetkým na customer care a fanúšikom prinášame hlavne zábavu a užitočné informácie z finančného sveta v podobe online chatov, rozhovorov, infografík, videí, kvízov alebo ankiet. Neobťažujeme ich až toľko finančnými produktmi, skôr sa snažíme, aby sme boli k dispozícii, keď to práve potrebujú.

Ako hodnotíte výsledky content marketingových aktivít v porovnaní s klasickými kampaňami?

Všetky marketingové aktivity veľmi starostlivo meriame. Pochopiteľne, výsledky content marketingových kampaní nemajú také predajné čísla ako jednotlivé hard-sellovo zamerané kampane. TV reklama bude asi vždy významná súčasť ATL (tu bude záležať na jej vlastnej transformácii po príchode VOD – Video on Demand), ale rýchlo sa presúvame aj do ostatných komunikačných kanálov, a to práve s produkciou superatraktívneho a originálneho obsahu.

O aké témy majú čitatelia najväčší záujem?

Je to rôzne, niekedy je najväčší záujem o komentár alebo post k aktuálnej téme, inokedy je to nejaká porovnávačka, kvíz, zaujímavá infografika alebo meme. Ľudia dnes totiž správy a informácie na webe nečítajú, ale scanujú – a to neskutočne rýchlo. Virtuálny svet je presýtený informáciami a textami, preto je dobre urobená infografika na komunikáciu so zákazníkmi a stakeholdermi, skvelý nástroj. Rovnako tak kvízy. Vďaka nim si navyše urobíme nenútený prieskum trhu, respektíve nálad a postojov fanúšikov a klientov.

Aj keď máte silný interný tím, na obsahu spolupracujete s tretími stranami, Ponyhouse sa zameriavajú na content marketing, Black Apple sa podieľa na public relations. Ako príprava komunikácie vlastne prebieha?

Všetko sa odvíja od celoročnej ATL kampane, na ktorú tematicky nadväzuje ďalšia komunikácia a spolupráca s tretími stranami, či už sa jedná o agentúry alebo šikovných freelancerov. Ponyhouse sa primárne zameriava na content pre sociálne médiá, ale v nadchádzajúcom roku sa ich záber podstatne rozšíri. Osobne radšej spolupracujeme s menšími agentúrami alebo ešte lepšie s osvedčenými freelancermi, skrátka s tými najlepšími, ktorých trh ponúka.

Čo je v rámci content marketingu pre vás najťažšia výzva?

Previazať a lokalizovať jednotlivé témy. Jednoducho ich čo najviac zatraktívniť vzhľadom k rôznemu publiku. Najlepšie je mať len jednu nosnú tému, tú ďalej rozpracovávať a recyklovať do rôznych foriem a podôb. Jedna veľká téma je dôležitá, ale zároveň trochu riskantná. Keď zistíte, že nefunguje, musíte rýchlo prísť s plánom B alebo aj C. Našťastie, v prípade zohratého tímu digitálnych nomádov, nie je o nápady ani riešenia núdza, sme obmedzení len svojimi vlastnými limitmi, iné prekážky nepoznáme, čo je fajn.

Čoho je potrebné sa v content marketingu vyvarovať? A naopak, čo funguje?

Chybou je očakávať okamžité výsledky – zvýšenie predaja alebo masívne znásobenie návštev webu zo dňa na deň. O tomto to určite nie je. Rola content marketingu spočíva v tom, že dlhodobo vytvárate zaujímavý, silný a užitočný vzťah pre konkrétne cieľovky, a tým získavate ich pozornosť a hlavne dôveru ku značke, ktorá im logicky musí mať čo ponúknuť. V tomto prípade je pre nás vzorom Red Bull, ktorý zosobňuje vysoko atraktívny obsah, za ktorý im dokonca tretie strany platia. My zatiaľ tak ďaleko nie sme, ale našu konkurenciu v bankovníctve inšpirujeme. Je fantastické v priebehu roka pozorovať, že nielen staré, ale aj nové banky sa od nás v oblasti tvorby contentu učia.

Akú hodnotu content marketing pre značku Zuno presne prináša?

Znie to možno pateticky a zaváňa prázdnou myšlienkovou schránkou, ale vytvára najmä dôveru a súzvuk hodnôt s danou značkou. Zákazník podvedome cíti, že príbehu značky verí. A témy, ktoré konkrétna značka pokrýva, sú aj pre neho samého atraktívne. Alebo mu dokonca pomáhajú. Slovíčko prečo je tým hlavným hýbateľom celého diania okolo content marketingu. Prečo mám veriť práve tejto značke? Prečo by som ju mal mať rád? Navyše sme tento rok vyrazili cestou lokalizovaných kampaní, ktoré cielia na špecifické komunity. Vysoko špecializovaným obsahom oslovujeme zákazníkov, ktorí sú tak trochu mimo main stream. Je to trochu náročnejšie, ale práve oni patria medzi našich najvernejších. Oni už vedia, prečo sú s nami.

Čo plánujete do budúcna?

Na obidvoch trhoch, kde pôsobíme, pripravujeme hneď niekoľko nových projektov, ktoré prepoja offline a online svet. Navyše by sme radi spojili množstvo zaujímavých a na prvý pohľad netradičných partnerov. Aj keď sú už niektoré projekty v procese výroby, je tu skupina ďalších, na ktorých intenzívne pracujeme a ktoré sa pripoja v druhej polovici roku 2015. Dokážeme Slovákom a Čechom, že k mnohým veciam, ktoré už zvládnu v každodennom živote vyriešiť sami, bez ohľadu na čas a miesto, môže patriť aj banka. online banka.

Ďakujeme za rozhovor.

– vznikol vo februári 2015

Ďalšie články ZUNO blogu môžete nájsť > TU

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu