Porozprávali sme sa s marketingovou manažérkou televízie JOJ Miroslavou Klempovou, o úspešných trinástich rokoch slovenskej televíznej trhovej dvojky, o víziách a plánoch do budúcna.

Rozhovor - Miroslava Klempová Trinástka je pre JOJku šťastné číslo
zdroj: JOJ Group

Je to už 13 rokov, čo JOJka úspešne funguje na slovenskom mediálnom trhu. Trinásť – je to pre Vás veľa, či málo? Je 13-ka šťastné číslo pre televíziu JOJ?

Trinásť rokov je tak akurát :) Televízia JOJ vstúpila na mediálny trh 2. marca 2002 a svoje 13. narodeniny tento rok oslávila ako úspešná televízna dvojka. Od svojho vzniku už veľakrát ovplyvnila vývoj slovenského trhu a počas svojej existencie získala imidž úspešného televízneho trendsettera.

Ako nedávno ukázal brandový prieskum, diváci JOJku vnímajú ako dravú a dynamickú televíziu, ktorá sa nebojí experimentovať. Je moderná, lebo nežije z minulosti, prináša stále nové programové formáty, kreatívne projekty a vždy originálny obsah. TV JOJ je vnímaná ako inovatívna televízia z hľadiska technológií, pretože využíva nové médiá a digitálne platformy.

Tým všetkým JOJka zároveň dokazuje, že chce byť vždy v prvom rade viditeľne blízka svojim divákom. Trinástka je pre JOJku určite šťastné číslo.

Podľa aktuálnych úspešných projektov (za všetky spomeňme napríklad seriály Panelák,  Divoké kone či celebrity šou Sladký život) sa zdá, že 13. rok je pre Vás rokom úspešným. Prekvapili Vás výborné výsledky týchto programov?

Trinásty rok bol pre JOJku prakticky rok 2014, ktorý bol náročný a úspešný zároveň. Odvysielali sme nielen svoje stabilné programové piliere, ale aj viacero kvalitných noviniek a boli sme k svojim divákom opäť bližšie –  pestrou programovou ponukou, pomocou ľuďom, ktorí to potrebujú a tiež v rámci celoslovenskej jesennej tour JOJka v meste.

Čo sa týka začiatku roka 2015, novú sezónu sme rozbehli naozaj úspešne, čo nás veľmi teší. Podarilo sa nám medziročne posilniť sloty v prime time, zlepšili sme tak svoje výkony v obchodne dôležitej cieľovej skupine. Svoju zásluhu na tom má nielen spravodajstvo, ktoré od začiatku nového roka vysielame v HD kvalite a v novom dizajne, ale tiež novinky vlastnej tvorby – rodinná sága Divoké kone, celebrity show Sladký život či tanečno-charitatívna show Tanec snov.

Všetky formáty si našli stabilnú základňu verných divákov, Divoké kone si každý deň nenechá ujsť v priemere takmer pol milióna divákov, Tanec snov dosahoval nadpriemernú sledovanosť každú nedeľu. S programovými novinkami sme v JOJ Group ani zďaleka neskončili, okrem nich pripravujeme na tento rok aj ďalšie unikátne projekty, týkajúce sa multikanálovej stratégie, nových médií či digitálnych trendov.

Kde jedno začína, druhé končí, ako toľko mediálne diskutovaný Panelák či šou Sladký život. Prečo ste sa rozhodli stiahnuť ich z televíznej obrazovky? Aká je vaša stratégia?

Sladký život na JOJke neskončil, len sme ho vo vysielaní vystriedali so Súdnou sieňou, pretože sme sa rozhodli prestriedať v acces time dva divácky úspešné formáty. Nakrútené premiérové časti z prvej série Sladkého života diváci uvidia ešte v tejto sezóne (v júni 2015). Na jeseň bude Sladký život pokračovať druhou sériou, ktorej nakrúcanie je už v plnom prúde.

Pre doplnenie: Naša nová daily show odštartovala ako líder trhu v slote o 21:30 a v priebehu januára pomohla posilniť výkony TV JOJ v prime time so svojim výborným ratingom 6,2 % (januárový priemer SŽ v CS 12+). Sladký život výborne rozbehol našu televíznu jarnú sezónu, vo februári potom uvoľnil posilnený slot pre novú sériu seriálu Panelák.

Diváci na Slovensku sú konzervatívni a niekedy je ťažké im vyhovieť. Jedni sa sťažujú, že zbytočné „naťahovanie“ seriálov donekonečna im škodí, druhí sa s nimi len ťažko lúčia. V každom prípade, bez koncov by neboli začiatky. Čo nové pripravujete, môžeme sa tešiť na novú obdobu seriálu Panelák alebo sa vyberiete celkom iným smerom? Aspoň naznačte…

V jarnej sezóne sme doteraz pre divákov priniesli novinky Divoké kone, Sladký život, Fajnšmeker, Kolabs, Tanec snov, Nová záhrada a máme ešte v pláne vrátiť na obrazovky zábavnú reláciu Inkognito.

Do nasledujúcich sezón už teraz intenzívne pripravujeme ďalšie nové formáty, za všetky spomeniem aspoň nový sitkom Andyho Krausa Dvojičky či kulinársku súťaž Moja mama varí lepšie ako tvoja.

Piliermi jesennej sezóny bude druhá séria ságy Divoké kone, show Česko Slovensko má talent a rodinná relácia V siedmom nebi. Plánujeme odvysielať tiež nové premiérové epizódy relácií  Nové bývanie, Nová záhrada, Sladký život, Fajnšmeker, 15 minút. kuchár, Kolabs, Nákupné maniačky, Profesionáli či Súdna sieň.

Začiatkom marca ste odštartovali ďalší veľký projekt. Vilo Rozboril je zárukou úspechu, ste spokojní so šou Tanec snov? Splnila vaše očakávania?

Show Tanec snov splnila naše očakávania, ako líder trhu v nedeľnom prime time pravidelne porážala svoju konkurenciu, priemerne si osem kôl charitatívno-tanečnej súťaže nenechalo ujsť viac ako pol milióna divákov. Sme preto veľmi spokojní s výkonmi show a jej sledovanosťou, ale tiež s tým, že splnila svoj charitatívny účel a s aktívnou pomocou divákov prispela k zlepšeniu životnej situácie mnohých ľudí s ťažkým osudom.

Na ktoré výsledky a úspechy za tých dlhých 13 rokov vysielania televízie JOJ ste obzvlášť hrdí?

Televízia JOJ začala vysielať s pôvodne dvojpercentným podielom na trhu, dnes je z nej silná trhová dvojka, ktorá je relevantným hráčom na mediálnom trhu a rovnocenným konkurentom pre televízneho lídra. Máme za sebou ťažké, aj veľmi úspešné roky, počas ktorých sme boli obklopení skvelými profesionálmi a vynikajúcimi divákmi. Sme preto hrdí na všetkých ľudí, ktorí s nami boli pri tom.

Vaša vlajková loď, televízia JOJ, sa už dostala do „obdobia puberty“. Čo ostatné stanice JOJ Group – TV WAU, PLUSka, Senzi TV, či najnovší počin detská televízia Rik –  Myslíte, že tiež oslávia takéto významné „jubileá“?

Uvidíme :) Na túto otázku odpovie len čas, nastavenie trhu a nových technológií, ktorým sa televízna multikanálová stratégia musí prispôsobovať.

JOJka je a aj vždy bola zaujímavá tým, že išla svojou vlastnou cestou, často aj tŕnistejšou než konkurencia. S odstupom času môžete zhodnotiť – stáli za to všetky tie pokusy, omyly?

Televízia JOJ vstúpila na mediálnu scénu v čase existencie verejnoprávnej televízie a jednej celoplošne vysielajúcej komerčnej stanice, ktorá dovtedy nemala na Slovensku konkurenciu. S príchodom JOJky sa tak skončila nuda nielen pre divákov, ale aj pre reklamný trh, ktorý sa predovšetkým vďaka jej úsiliu dočkal tiež profesionálneho merania sledovanosti.

Objektívne výsledky peoplemetrov napokon ukázali, kde sú silné a slabé stránky lídra a aké príležitosti z toho vyplývajú pre JOJku ako nového trhového hráča. Učili sme sa teda nielen zo svojich chýb, ale tiež z omylov trhového lídra. Tých 13 rokov za to určite stálo, rolu televízneho trendsettera sme prebrali na seba a naďalej máme ambíciu plniť potreby tohto trhu tak, aby sa posúval ďalej.

Kde sa vidíte o ďalších trinásť rokov? Byť jednotkou na trhu napríklad?

Televízia JOJ má za sebou šťastných 13 rokov a do toho štrnásteho vstupujeme s odhodlaním byť pre divákov a obchodných partnerov ešte kvalitnejšou, trendovejšou, zábavnejšou a úspešnejšou televíziou. Veríme, že nasledujúce roky budú pre naše stanice znamenať úspešnú cestu, pretože v ich DNA je zapísaná bojovnosť, kreativita a odvaha.

Ďakujem za rozhovor.

Zhovárala sa

Patrícia Štofanová

– rozhovor vznikol v mesiaci apríl 2015

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu