Radoslav Augustín, zakladateľ portálu Mediálne.sk, v súčasnosti je vedúcim online produktov SME.sk, vydavateľstva Petit Press

Oslovil som Radoslava Augustína, ktorý je jedným z dvoch zakladateľov portálu Mediálne.sk, v súčasnosti je však vedúcim online produktov SME.sk a redaktor denníka SME. A poznáte ho, aj ako redaktora a spoluautora projektu Reťazce.sk.

V roku 2004 si Radoslav Augustín a Tomáš Abaffy spolu založili portál o slovenských médiách Mediálne.sk.

V roku 2006 portál úspešne predali vydavateľstvu Trend Holding, kde sa Radoslav Augustín zamestnal a dlhé roky viedol nielen portál Mediálne.Trend.sk, ale aj ďalšie internetové projekty tohto vydavateľstva.

Obaja tak využili v roku 2004 medzeru na trhu a založili spoločne internetový portál a podarilo sa im tak úspešne nakopnúť svoj život a vydať sa na cestu médií, marketingu a online prostredia.

Tomáš Abaffy si založil vlastné kreatívne, grafické a vývojárske štúdio Abaffy Design a rozbehol niekoľko úspešných internetových projektov, ako sú birdz.sk a webnoviny.sk.

Rado Augustín dnes pracuje už 3 roky vo vydavateľstve Petit Press, ako súčasť oddelenia elektronického publikovania a online služieb, momentálne ako vedúci online produktov SME.sk. Zodpovedá za stratégiu smerovania, analýzy, užívateľské rozhranie a zastrešuje aj projektových manažérov.

Ako redaktor, píše články v sekcii Ekonomika v denníku SME, ktoré majú vždy vysokú čítanosť (!). Svoje tajomstvo na úspech selekcie tém ale nikdy nikomu neprezradil. Píše o reťazcoch, ekonomických pozadiach a prepojeniach obchodných sietí, ale píše aj o značkách a ich marketingu. Štúdium žurnalistiky však nedokončil.

V súkromí sa venuje  cestovaniu, mestám, hotelom, knihám a zaujíma sa najmä o médiá, retail, technológie a hudbu. Vyrastal v Prievidzi.

Hneď po skončení strednej školy, ste si založili internetový portál Mediálne.sk? Opíšete okolnosti jeho vzniku, prosím?

Ešte počas strednej školy sme s T. Abaffym založili Mediálne.sk, ktorý vznikol vďaka spojeniu niektorých okolností – mojej odvahy prameniacej z neskúsenosti, dostupnosti technického know-how Tomáša Abaffyho a skutočnosti, že sme založením webu riešili našu vlastnú potrebu podobného projektu na Slovensku.

Ako vyzerá jeden váš „bežný“ pracovný deň v SME.sk?  

Veľmi “tekuto”, nemám pevnú štruktúru dňa. Skladá sa zo sedenia za počítačom, stretnutí a prípravy kávy.

Čo je podľa vás najdôležitejšie na práci novinára?

Nepracujem ako novinár, ani určite nie som dlhoročný novinár. Ale myslím, že inteligencia a snaha.

Čo by mali študovať ľudia, ktorí chcú pracovať v médiách? Je dôležité, aby čítali beletriu?

Zvykne sa vravieť, že nejaký konkrétny odbor, nie žurnalistiku. Súhlasím s tým.
Neviem či je nevyhnutné čítať beletriu. Aj dobrý novinár môže hoci len sedieť po krčmách, počúvať ľudí a nečítať.

Čo ohrozuje žurnalistiku? A ako vnímate mediálnu kultúru na Slovensku? Čo ju determinuje?  

Peniaze, malý trh, málo nápadov, odvahy, hláv.

Uvažovali ste niekedy, že by ste sa vydali na dráhu pedagóga a začali prednášať o masmédiách, alebo marketingu na univerzite? Alebo napríklad na prednáškach Guru v The Spot v Bratislave, či  v inom kreatívnom akademickom priestore?

Nie, pretože som v akademickom svete skončil ako odpadlík po treťom ročníku.

Čo sa týka nezávislých prednášok, nepôsobím v tejto oblasti proaktívne. Na ponuky prednášať som ale reagoval kladne.

Majú podľa vášho názoru nové médiá vplyv na tradičnú žurnalistiku? Ak áno, aký?

Žurnalistika využíva prirodzene dostupné platformy, medzi novšie patrí internet a všetky podoby, ktoré na seba berie. Keďže zásadne menia náš spôsob prijímania informácií, mení to aj žurnalistiku. Čiže vplyv majú transformačný.

A ako si zvykáte na myšlienku, že jedného dňa pravdepodobne prestanú existovať tlačené médiá? Pripúšťate si vôbec túto možnosť? A ako by mal vyzerať dobrý internetový portál? Čo by mal obsahovať?

Nemyslím si, že prestanú. Len na rýchlejšie tempo kusejších informácií je vhodnejšie elektronické šírenie. Fyzické vlastnosti papiera ho predurčujú na iné využitie, hoci je užšie a menej významné ako donedávna, keď sme internet nemali.

Internetový portál – zrejme v kontexte rozhovoru spravodajský – by mal byť rýchly strojček na prehliadanie správ, nie prehliadkou technologických vymožeností a grafiky.

Vydavateľstvo Trend Holding má svoj portál Mediálne.sk, ktorý ste založili, vydavateľstvo Ecopress má svoj portál Stratégie.sk, vydavateľstvu Petit Press však chýba portál, ktorý by sa venoval problematike médií, reklamy a marketingu. Prečo? Neuvažujete, že by ste to bol práve vy, kto to opäť raz zmení? :-)

Nemyslím si, že je nevyhnutné mať za každých okolností samostatné značky. Na trhu je ich dosť. Podstatné je mať obsah a vplyv. Nemám pocit, že text na Stratégiách o médiách má väčší vplyv, ako na SME, hoci nemá samostatnú mediálnu značku.

Akú knihu teraz čítate? Odporučíte ju naším čitateľom, prosím?
Nepíšete nejakú knihu?

A. Solženicyn, Rakovina.  Nemám ambíciu písať knihu.

Ďakujem za rozhovor.

Marián Luha

– rozhovor vznikol v mesiaci august 2014 a stane sa aj prílohou mojej diplomovej práce, ktorú aktuálne píšem

Predstavenie vydavateľstva Petit Press:
Vydavateľský dom Petit Press, a. s. vydáva viac ako 30 regionálnych a centrálnych titulov s týždenným predaným nákladom vyše 632 tisíc výtlačkov. Do jeho portfólia patria denníky SME, Új Szó, Korzár, týždenníky Vasárnap, TV Svet, regionálne týždenníky MY, sieť bezplatných novín ECHO, mesačníky Lišiak, Doma v záhrade, Magazín zdravia a Natankuj auto.

Petit Press je taktiež prevádzkovateľom najnavštevovanejšieho spravodajského servera na Slovensku – www.sme.sk, ktorý má dva milióny unikátnych návštevníkov mesačne.

Na získavaní a spracovávaní informácií, výrobe novín a online spravodajstva, zabezpečovaní internetových, inzertných, obchodných a distribučných služieb, ekonomickej agende a ďalších činnostiach sa podieľa viac ako 600 zamestnancov.

Profil firmy dokresľuje aj skutočnosť, že jednotlivé redakcie sú umiestnené v mestách a mestečkách na celom území Slovenska. Periodiká vydavateľstva predstavujú širokú škálu digitálnych médií, denníkov, týždenníkov a časopisov.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu