Časy sa pohli. Dobrá hudba prestúpila z kolekcie podpultového tovaru do zbierky slovenských ohrozených druhov. Ak aj Vás občas chytá pri prelaďovaní hudobných staníc zúrivosť, skúste liečbu novým modelom rádia. Tento krát i bez odporučenia všeobecného lekára :) Vzniklo totiž nové rádio New Model Radio. Prečítajte si rozhovor s jeho zakladateľom Róbertom Gregorom.

Prečo ste vznikli? Koľkí ste v tíme?

„Vznikli sme z lásky k hudbe. Sme predovšetkým hudobné rádio. Mrzí nás, že u nás na Slovensku dostáva nekonvenčná a zároveň pekná, umelecky zaujímavá hudba veľmi málo priestoru. Čo bohužiaľ padá na vrub väčšiny našich rozhlasových staníc. To je hlavný dôvod nášho vzniku. Chceme  verejnosti prezentovať hudobné dianie vo svete takým spôsobom, akým to u nás nikto nerobí. Bude to pokus o nadhľad na kvalitatívnej báze. Z toho ale vyplýva, že v našom rádiu občas zaznie aj hudba nielen z Anglicka, Ameriky, ale aj veľkého množstva iných krajín.  Zatiaľ sme v tíme piati“.

Nový model v slovenskom éteri, to je - New Model Radio-RobertGregorPlánujete do budúcna aj rozšíriť pokrytie satelitom, pripadne sa uchádzať o získanie terestriálnych frekvencii?

„Čakáme momentálne na udelenie digitálnej licencie, ktorá by nám umožnila vysielať aj cez satelit a set up boxi. Všetko bude potom záležať na finančných možnostiach. Podanie terestriálnej licencie ešte zvažujeme. Do najbližšieho tendra však nepôjdeme. Terestriálne vysielanie si momentálne  nemôžeme dovoliť z finančných dôvodov. V každom prípade chceme, aby rádio expandovalo a čas ukáže, či sa budeme uberať aj touto cestou“.

Mate jednoduchý, pekný, svieži web. Kto vám robí marketing? Riešite ho in-house, alebo je to dielo reklamnej agentúry? Ktorej?

„Marketing sa vlastne ešte ani poriadne nezačal, ale pripravujeme aj marketingové kroky, ktoré si zatiaľ budeme robiť sami, lebo máme s touto prácou už nejaké skúsenosti. O web sa stará náš skvelý webmaster  Pavol Veselský“.

Kto je váš poslucháč, ktorého chcete zaujať a osloviť?

„Chceme osloviť všetkých, ktorí sa zaujímajú o hudbu, a to nie len povrchne. Zároveň chceme osloviť aj poslucháčov, ktorým sa nepáči vysielanie komerčných rozhlasových staníc na jednej strane, a na druhej strane aj Rádia_FM a vyplniť túto medzeru na našom rozhlasovom trhu. Zároveň chceme dávať priestor aj pôvodnej domácej tvorbe, hlavne tej, ktorú ostatné rádia bojkotujú. Mám na mysli predovšetkým hudobnú produkciu malých labelov, alebo začínajúcich kapiel“.

Kto je váš priamy konkurent, ktoré rádio?

„Neviem o tom, že by bol niekto našim konkurentom neviem. Ani my nechceme nikomu konkurovať. Skrátka, nepozeráme sa na to z konkurenčného pohľadu. Pôjdeme vlastnou cestou, ktorú zatiaľ nebudú limitovať financie, lebo nie sme odkázaný na financie z externých zdrojov. Ak sa nájde partner, ktorý by nás chcel čiastočne financovať, máme určité mantinely, za ktoré určite nepôjdeme“.

Aký koncept marketingovej komunikácie plánujete? Chcete „chodiť“ na festivaly, do kín, či hudobných klubov? Plánujete organizovať diskotéky?

„Plánujeme organizovať najmä koncerty a rôzne parties. Klasické diskotéky to určite nebudú“.

Nový model v slovenskom éteri, to je - New Model Radio

Vaši redaktori už pôsobili v minulosti v iných rádiách? V ktorých? Majú skúsenosti?

„Ja som pôsobil v rádiu Ragtime, Slovenskom rozhlase, Rock FM a Radiu_FM.  Takisto Miroslav Potoček pôsobil v Slovenskom Rozhlase  i v rádiu Ragtime“.

Aké sú celkovo vaše ambície a plány do budúcnosti?

V prvom rade chceme teraz konsolidovať a nastaviť vysielanie, lebo za pochodu stále doťahujeme niektoré veci v tejto oblasti. Takisto chceme, aby sa rozširovala publicistická sekcia našej webstránky – kvalitou i pestrosťou tém. Zatiaľ nám postačí, keď sa bude rozširovať poslucháčska základňa rádia a ostatné ukáže čas.

Ďakujeme za rozhovor.

Zhovárali sa

Marián Luha a Lucia Juríková

– rozhovor vznikol v septembri 2014

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu