ilustračná foto, zdroj: pixabay.com

Organizácia spojených národov vytvorila pri príležitosti Svetového dňa humanitárnej pomoci, ktorý sa v New Yorku konal 19. augusta, filter pre službu Facebook Live, ktorý umožňoval prepojiť reálne snímky s rozšírenou realitou.

Rozšírená realita bola doplnená vo videách, ktoré zachytávali príbehy civilistov, ktorých postihol vojnový konflikt. Informáciu zverejnil adweek.com.

Tieto videá doplnené o rozšírenú realitu boli premietané na jednej z veľkoplošných obrazoviek umiestnených na Time Square v meste New York.

Príbeh bol na obrazovke zverejnený ako telepromter, to znamená, že bol doplnený o text, ktorý bežal počas rozprávania osoby vo videu.

Premietanie bolo vyvrcholením štvormesačného úsilia, ktoré Facebook vynaložilo na tvorbu rozšírenej reality, v službe Camera Effects Studio.

„Pre nás je Facebook úžasnou platformou na rozvoj rozšírenej reality, pretože ľudia ju vo svojej podstate už používajú, “ zverejnil vyjadrenie Craiga Elimeliah, výkonného riaditeľa kreatívnej agentúry VML, adweek.com. VML je hlavnou reklamnou agentúrou pre OSN.

Rozšírená realita je pre marketérov a mediálne spoločnosti oblasťou, ktorú stále ešte len skúmajú a spoznávajú, no niektorí veľkí „digitálni hráči“ jej venujú viac pozornosti.

Napríklad Snapchat so svojimi šialenými filtrami a ďalšími virtuálnymi rozšíreniami sa stáva čoraz populárnejší medzi mladými ľuďmi.

Aj Apple je na poli rozšírenej reality potencionálne veľkým hráčom, najmä potom ako v septembri uvedie do používania svoj mobilný operačný systém iOS 11 a milióny používateľov Apple zariadení budú mať k dispozícii rozšírenú realitu, prostredníctvom nástroja ARKit.

Spoločnosť IKEA, ktorá bude jednou z prvých veľkých spoločností, ktorú Apple zapojí do svojej premiéry používania rozšírenej reality, vyvíja aplikáciu, ktorá umožní zákazníkom prostredníctvom trojrozmerného pohľadu zistiť, aký nábytok alebo iný doplnok sa bude do ich domácnosti hodiť najlepšie.

Aj iné spoločnosti spolu so svojimi agentúrami pracujú na prototypoch a rozvíjajú možnosti reálnych snímok doplnených o rozšírenú realitu.

Napríklad spoločnosť PGA Tour – hlavný organizátor profesionálnych golfových turnajov v Spojených Štátoch a v Severnej Amerike sa spojila so spoločnosťou Possible Mobile, aby spoločne vyvinuli dokonalé stvárnenie 3-D modelov golfových ihrísk v ARKit, ktoré by mali byť od premiérované v najbližších šiestich mesiacoch.

Rozšírená realita prostredníctvom nástroja ARKit od Apple je výborným prostriedkom, ktorý z príbehov vytvorí niečo nové a dynamickejšie.

Aj digitálna produkčná spoločnosť Jam3 z Toronta využíva túto platformu na vytvorenie historickej a náučnej aplikácie, ktorú nazýva „East of the Rockies“. Pracuje na nej spolu so spisovateľkou Joy Kogawa, ktorá bola zadržiavaná v Japonsko-Kanadskom internačnom tábore.

Experimentálna aplikácia bude objasňovať aspekty života v zajatí v troch kapitolách. Spustením každej kapitoly sa používatelia budú môcť virtuálne prechádzať v danom prostredí a tiež sa budú môcť hlbšie oboznámiť s rôznymi lokalitami. Tento spôsob umožní vytvoriť v digitálnom prostredí empatiu, ktorá doteraz nebola možná.

Možnosti rozšírenej reality sú naozaj obrovské. Očakáva sa, že do roku 2020 sa počet používateľov zvýši o 36%, podľa eMarketer, ktorá zhromažďuje štatistické údaje z oblasti digitálnych technológii, bude rozšírenú realitu do roku 2020 využívať približne 54 miliónov Američanov.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu