RTVS včera spustila testovaciu verziu nového spoločného webového portálu www.RTVS.sk. Na jednej webovej adrese bude možné nájsť všetky programové služby, kompletný rozhlasový a televízny program s archívom, živé streamy a informácie o reláciách.

Bratislava, 24.5.2013 – Keďže Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) doteraz na svojich webových sídlach poskytovala len nízku technickú, obsahovú a kvalitatívnu úroveň servisu pre divákov a poslucháčov v podobe archívu svojich relácií, rozvoj tejto oblasti je mimo diskusie a polemiky.  Prvá etapa online konceptu RTVS prináša  spustenie  nového webu RTVS, ktorý zlúči rozhlasovú a televíznu časť a podporí budovanie korporátneho brandu RTVS. Nový web tak sprístupní obsah televízie a rozhlasu na profesionálnej a vizuálne atraktívnej úrovni.

Ako povedal manažér Nových médií RTVS Dušan Vančo, web RTVS.sk je označený symbolom beta, je teda v pilotnej testovacej prevádzke. „Počas testovania  chceme identifikovať a doladiť chyby a postupne dopĺňať obsah,“ doplnil Vančo. Spustený portál je výsledkom spolupráce RTVS so spoločnosťou Fatchilli, dizajn navrhlo grafické štúdio Milk. Spolupráca s  Fatchilli bola ukončená dohodou k 10.6.2013. Hlavným motívom ukončenia tejto spolupráce je ďalší rozvoj a správa webu v internom prostredí. Súčasťou dohody so spoločnosťou je preto aj odkúpenie zdrojových kódov, ktoré RTVS umožnia ďalšiu modifikáciu a vývoj spusteného webu. Realizácia projektu nebola jednoduchá, web je totiž rozhraním, úzko naviazaným na veľké množstvo vnútorných ekosystémov televízie a rozhlasu, ktoré navyše nie sú kompatibilné. Súčasne s multimediálnym webom spúšťa RTVS aj redizajnovaný informačný/inštitucionálny portál RTVS.org. Počas beta verzie budú spätne dostupné aj pôvodné samostatné stránky RTVS, ktoré však už nebudú aktualizované. „Web je zatiaľ iba v prvej, základnej fáze vývoja. Ambíciou Nových médií je postupne priniesť nielen nový, špecializovaný obsah, ale aj aplikácie pre mobilné zariadenia,“ doplnil Vančo.

Podľa riaditeľky Sekcie marketingu a komunikácie RTVS Daši Matušíkovej, dôležitosť internetu a mobilných aplikácií ako tretej platformy popri televízii a rozhlase  narastá, RTVS preto „musí reagovať na tento vývoj a nasledovať súčasné trendy. Prelomenie obdobia doby kamennej je pre verejnoprávne médium nevyhnutnou úlohou a výzvou.“ Rozvoj Nových médií RTVS bude podľa Matušíkovej súčasťou rozvoja programových služieb a v dlhodobom horizonte sa musí stať „suverénnym a konkurencieschopným prostredím komunikácie a služieb verejnosti.“

„Bezbariérový prístup k médiám, vrátane nových médií, bol aj je od začiatku našou prioritou,“ uviedol Václav Mika, generálny riaditeľ RTVS.

Testovaciu verziu novej stránky nájdete na www.rtvs.sk.

Doplňujúce informácie

Nové média RTVS vznikla ako samostatná časť Sekcie marketingu a komunikácie RTVS.  Dušan Vančo, ktorý v RTVS pracoval v Rádiu FM stojí na čele tejto novej zložky. 

Hlavnou úlohou Nových médií je tvorba webových stránok RTVS, aplikácií a definícia vízie, podoby  i smerovania digitálneho online obsahu. Nové médiá koordinujú spracovávanie audio archívu, TV archívu a realizáciu priamych prenosov.

Zdroj: RTVS

REKLAMAadv.: