repro foto: RTVS

RTVS uvedie v televízii novú reláciu Najväčší Slovák. Ako promo použila viacero spotov, v jednom z nich sa objavil aj kontroverzný prezident vojnového štátu Jozef Tiso. Spot sprevádza slogan „Vojnový zločinec, alebo mučeník?“

Nová show bude prebiehať formou celonárodnej ankety v ktorej si hlasujúci zvolia svojho Naj Slováka. Nominačnú fázu televízia spustí 1. novembra, hlasovať bude môcť verejnosť prostredníctvom SMS do konca decembra.

Zvoliť si môže ľubovoľnú slovenskú osobnosť z histórie či súčasnosti. Slovenská televízia sa ale rozhodla v spotoch nepochopiteľne prezentovať práve Jozefa Tisa, popri Jurajovi Jánošíkovi, Márii Terézii alebo Alexandrovi Dubčekovi.

Najväčší Slovák je nie je pôvodný formát z dielne RTVS, ide o licencovaný formát BBC. Vo Veľkej Británii bol program „The Great Britons“ vášnivo diskutovaným a populárnym seriálom. Spustila ho začiatkom roka 2002 a jeho víťazom sa stal Winston Churchill.

BBC za ten čas predala licencie do 24 krajín. Ako prvá show prevzala nemecká verejnoprávna televízia ZDF, v ktorej bol za Najväčšieho nemca v roku 2003 zvolený Konrad Adenauer.

„Slovenská spoločnosť je už natoľko vyspelá, že dokáže na úrovni debatovať o svojej histórii a veľkých osobnostiach s ňou spojených, o ich pozitívnych, ale aj negatívnych stránkach. Úlohou verejnoprávneho média je takéto diskusie otvárať na širokej platforme,“ uviedol na tlačovej konferencii k predstaveniu novej show generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.

Na otázku denníka SME či v spotoch vlastne nenavádzajú za koho hlasovať, odpovedal programový riaditeľ RTVS: „To v žiadnom prípade. Ako sme už hovorili na tlačovej konferencii, nikoho nepodsúvame. My len reflektujeme, že tieto osobnosti sú v histórii a môžu sa v ankete objaviť. Nechceme zatvárať oči a tváriť sa, že neexistujú, nechceme zatvárať kostlivcov do skrine. Toto je jediný pragmatický rozmer,“ povedal Marek Ťapák.

Situáciu komentoval aj bývalý riaditeľ RTVS: „Pre mňa je upútavka s prezidentom vojnového Slovenského štátu, ktorý má na svedomí viac ako 70-tisíc životov slovenských Židov, absolútne neprijateľná. A tak to malo podľa mňa vnímať aj vedenie RTVS. Lacný marketingový trik totiž nie je vysvetľovaním historických súvislostí a ani vyrovnávaním sa s históriou našej krajiny, k čomu by mala prispievať aj RTVS,“ uviedol pre Aktuality.sk Václav Mika.

Logo novej show RTVS:

zdroj: RTVS
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu