Starosta bratislavskej Petržalky Vladimír Bajan nedostal v jednej z minuloročných reportáží televízie Markíza ako dotknutá strana relevantný priestor na vyjadrenie. Na dnešnom zasadnutí to skonštatovala Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) a televíziu upozornila na porušenie zákona.

V októbri minulého roku, kedy Markíza odvysielala reportáž o plánovanej výstavbe 25-poschodového bytovému domu pri Sade Janka Kráľa pod názvom Bajan rozhoduje o projekte brata, podľa rady porušila objektívnosť a nestrannosť.

Ako ďalej informovala hovorkyňa RVR Lucia Jelčová, rada tiež začala dve správne konania. Jedno voči vysielateľovi Rozhlasu a televízia Slovenska, druhé voči TA3. Verejnoprávna televízia podľa rady v marci tohto roku zrejme nedodržala objektívnosť a nestrannosť v reportážach o Ukrajine a Rusku. Išlo o spravodajské príspevky Aktuálna situácia na Ukrajine, Na pohyb ruských vojsk reagoval celý svet a Na situáciu na Ukrajine reaguje aj slovenská vláda, ktoré odvysielala v Správach RTVS.

TA3 mohla zase podľa rady objektívnosť porušiť dva dni po prvom kole prezidentských volieb. V rámci programu Správy odvysielala 17. marca tlačovú besedu strany Smer–SD. RVR bude v rámci konania posudzovať okrem dodržiavania objektívnosti aj súlad programov vysielaných v rámci volebnej kampane s osobitnými predpismi.

RVR uložila aj jednu sankciu, a to vysielateľovi Markíza-Slovakia vo výške 500 eur. „Nedodal rade na jej vyžiadanie súvislý záznam z vysielania programu Akčná výhra,“ uviedla hovorkyňa.

Na porušenie zákona rada upozornila okrem Markízy aj Radio One Rock za to, že neoznámilo rade v zákonnej lehote zmenu obchodného názvu spoločnosti, a tiež TV ORAVIA. Televízia zase rade v zákonnej lehote neoznámila zmenu programovej skladby vysielania a podielov programových typov.

RVR tiež udelila licenciu na regionálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby Info3 región spoločnosti 3o media, s.r.o.

 

Zdroj: TASR, zdroj grafiky: RVR

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu