moderátorka Simona Simanová zahlásila nesprávnu informáciu, ktorú dostala z réžie na čítačke (repro foto: RTVS)

Vo štvrtok 26. marca v spravodajskej relácii Správy RTVS verejnoprávna televízia zverejnila nesprávny údaj o počte nakazených koronavírusom, všetky médiá vrátane oficiálnej stránky korona.gov.sk uvádzali údaj 226, RTVS však zverejnila číslo 266.

Televízia sa vyhovára na technickú chybu. K takejto situácii by ale nemalo dochádzať v žiadnom médiu, situácia je vážna a nesprávne zverejňovanie informácií môže viesť až k panike časti verejnosti. Televízia sa za chybu ani neospravedlnila.

„Išlo o technickú chybu, aké sa v stresových situáciách stávajú a nie o úmysel zavádzať divákov. Grafik urobil preklep, ktorý sa dostal aj do tabuľky grafiky. Číslo sme uviedli správne hneď po skončení živého prenosu tlačovky premiéra Igora Matoviča. V ostatných šiestich vydaniach spravodajských relácii počas dňa sme mali všetky údaje a čísla správne. Rovnako aktuálne čísla máme aj v crawle,“ uviedla pre Mediahub.sk Erika Rusnáková, hovorkyňa poverená riadením oddelenia externej komunikácie RTVS.

Nesprávny údaj zverejnila RTVS na úvod relácie, neskôr ho na záver relácie dokonca zopakovala:

 

repro foto: RTVS
repro foto: korona.gov.sk
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu