zdroj: RVR

Na svojom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu v stredu 20. februára rozhodla o viacerých sankciách a upozorneniach, zároveň začala i správne konanie napr. voči TV JOJ.

Na svojom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu:

• udelila licenciu na lokálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby INFO kanál SLUŽBYT spoločnosti SLUŽBYT, s.r.o., Svidník;

• udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby ducktv spoločnosti MEGA MAX MEDIA, s.r.o.;

• uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi C.E.N. s.r.o. (programová služba TA3) za porušenie § 18a písm. a) ZVR v súvislosti s nedodržaním podielu programov s multimodálnym prístupom (10% všetkých vysielaných programov) v mesiacoch júl, august a september 2018;

• uložila sankciu – pokutu 663 eur vysielateľovi Novocentrum Nové Zámky a.s. (programová služba TV Nové Zámky) za porušenie § 38 ods. 2 ZVR, v súvislosti s tým, že dňa 25. 6. 2018 odvysielal štyrikrát program Počasie a sedemkrát program Šport, pričom programy zreteľne neoznačil názvom sponzora, príp. logom sponzora alebo odkazom na výrobok alebo službu sponzora na konci týchto programov;

• uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Slov Media Group s.r.o. (programová služba SEVERKA) za porušenie § 38 ods. 2 ZVR, v súvislosti s tým, že dňa
16. 6. 2018 odvysielal štyrikrát program Gréckokatolícky magazín, pričom program zreteľne neoznačil názvom sponzora, príp. logom sponzora alebo odkazom na výrobok alebo službu sponzora na konci tohto programu;

• uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi TV PIEŠŤANY production, s.r.o. (programová služba Piešťany TV) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l)
v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania z dňa
18. 6. 2018 v stanovenej lehote;

• začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. a) ZVR (všestrannosť informácií a názorová pluralita programovej služby) v súvislosti s vysielaním programu Reportéri (príspevok Konflikt a hrdinovia) dňa 17. 12. 2018;

začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému mohlo dôjsť odvysielaním programu Reportéri (príspevok s názvom Triky komunálnej politiky) dňa 5. 11. 2018;

• začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému mohlo dôjsť odvysielaním programu Počasie, dňa 13. 1. 2018;

• začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba WAU) vo veci možného porušenia § 18aa ods. 1 písm. a) a § 18aa ods. 1 písm. b) ZVR (multimodálny prístup) v súvislosti s vysielaním titulkov pre osoby so sluchovým postihnutím v rámci programu Inkognito, dňa 16. 12. 2018;

• začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 (ochrana maloletých – časové zaradenie) a § 32 ods. 4 písm. a) (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti s odvysielaním komunikátu Clavin Platinum – označujúceho ako sponzora programu Šport, dňa 23. 12. 2018 o cca 20:23:03 hod. a o cca 20:29:38 hod.;

• začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých – JSO), ku ktorému mohlo dôjsť tým, že dňa 2. 1. 2019 o cca 14:52 hod. odvysielal program Něco na té Mary je, označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov;

• uznala za neopodstatnené 6 sťažností, respektíve ich častí.

Všetky uznesenia prijaté dňa 20. 2. 2019 budú zverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke Rady.

(ts)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu