PIAF zverejnil práce, ktoré sa dostali do užšieho výberu. Vo finále tohto medzinárodného festivalu budú súťažiť aj slovenské reklamné agentúry.

Shortlisty tohtoročného PIAFu získalo 71 prác, najúspešnejšou agentúrou sa stala nemecká agentúra Heimat s 10-timi nomináciami.

České agentúry získali po 17 shortlistov, najviac agentúra Kaspen/Jung von Matt (4). Zo slovenských agentúr shortlisty získali Wiktor Leo Burnett, Zaraguza, Triad, Mayer/McCann-Eriksson a Made by Vaculik. Finále súťaže bude v stredu 24. mája.

WIKTOR LEO BURNETT

Agentúra získala na PIAFe hneď dva shortlisty, v kategórii „Najlepšia pivná reklama“ za retro kampaň pre Zlatý bažant ´73 pre klienta Heineken Slovensko a v kategórii „Vytvorenie média/Creating the media“ pre klienta Slovenskú správu jaskýň.

„Zlatý Bažant ’73 je aj podľa mňa najväčší marketingový počin roka 2016. David Zappe a Ronald Lupták z Heinekenu si právom zaslúžia titul Marketér roka,“ povedal počas Effie pre mediawatch.dog Peter Kontra, managing director reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett.

Retro kampaň okrem zisku Zlatej Effie 2016 na Slovensku získala aj Zlatý klinec (v kategórii Media – Retro predpoveď počasia), dva Strieborné klince (kategórie TV a Rádio) a Bronzový klinec (OOH: výklad OD Dunaj) v súťaži Zlatý klinec 2016, ale i strieborné ocenenie v súťaži Epica Awards 2016, a prvenstvo v súťaži Flema Media Awards 2016 v kategórii v kategórii „Najlepšie využitie TV „. Retro reklama Zlatý Bažant ´73 zaujala aj britský The Economist. Čítaj viac.

Pozrite si case study video:

V kampani pre Slovenskú správu jaskýň vytvorila agentúra Wiktor Leo Burnett periskopy pomocou ktorých môžu záujemcovia absolvovať virtuálnu prehliadku slovenských jaskýň. Kampaň pracovala so sloganom „Poďte dnu do prírody“.

V periskope bol umiestnený smartfón Samsung s aplikáciou v ktorej si mohol užívateľ pozrieť niektorú z 12 jaskýň. Vďaka reálnej podobe periskopu sa stáva virtuálna prehliadka neobyčajným zážitkom. Čítaj viac.

Za prácu Periskopy získala agentúra WLB v októbri 2016 už strieborné ocenenie z Golden Drum v kategórii OOH, Dve zlaté ocenenia v domácej súťaži Zlatý klinec 2016 v kategórii Out of home a v kategórii New media (kreatívne využitie netradičných, alebo nových médií), ale aj shortlist v kategórii Use of Technology na festivale New York Festivals. Tentoraz získala s prácou shortlist na PIAF v kategórii Vytvorenie média/Creating the media.

Pozrite si case study video:

ZARAGUZA

Agentúra Zaraguza získala na PIAFe nomináciu v kategórii „Princíp hry“ za prácu Tatra Academy – „Karta, ktorá sa nedá kúpiť“ pre Tatra Banku.

Pozrite si case study video:

TRIAD

Triad s prácou pre operátora O2 Slovakia na PIAF získala shortlisty hneď v dvoch kategóriách, „Kreatívne využitie technológií“ a „Zapojenie publika“. S rovnakou prácou si už odniesla shortlisty aj z festivalu reklamy New York v kategóriách Mobile Websites a Mobile Messaging.

Mobilný operátor O2 v digitálnej kampani 17. novembra 2016 svojím zákazníkom pripomenul, že sloboda nie je samozrejmosť a prekročenie hraníc bolo pred 17. novembrom 1989 trestným činom. Kampaň používala hashtag #nikdyneprestaneme. Súčasťou kampane bol aj článok v magazíne O2.

Ak zákazník využívajúci službu O2 Dáta (pripojenie na interent cez O2) napísal do svojho prehliadača zahraničnú internetovú stránku, napríklad s koncovkou .com, bol automaticky presmerovaný na microsite, ktorá mu oznámila a pripomenula aký bol svet pred 17. novembrom 1989.

„Pokúsili ste sa navštíviť zahraničnú stránku. Svojvoľne opustenie územia republiky sa do roku 1989 trestalo odňatím slobody až na päť rokov,“ uvádzalo sa na microsite:


A ak zákazníci mobilného operátora O2 dňa 17. novembra 2016 reálne opustili územie Slovenska a prekročili „hranice“, dostali od svojho operátora textovú správu SMS v znení:
„Pred rokom 1989 bolo prekročenie hraníc trestným činom. Sloboda nie je samozrejmosť. Preto si dnes s úctou pripomíname 17. november. #nikdyneprestaneme. Vaše O2“

Pozrite si case study video:

MADE BY VACULIK

Hneď dva shortlisty na PIAFe v kategórii „Bleskový zásah“ a v kategórii „Kreatívny predaj a jeho podpora“ získala reklamná agentúra Made by Vaculik za kampaň „Ak neprídete, skončíme v reklame“ pre Medzinárodný festival divadelných vysokých škôl Istropolitana Projekt pre svojho klienta Vysokú školu múzických umení/VŠMU.

Za kampaň získala už agentúra ocenenie Strieborný klinec na domácej súťaži Zlatý klinec 2016 v kategórii „Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie“.

Pozrite si case study video a spoty:




MAYER/MCCANN-ERIKSSON

V rovnakej kategórii, ako Made by Vaculik, v kategórii „Bleskový zásah“ sa ušiel shortlist i reklamnej agentúre Mayer/McCann-Eriksson pre Nadáciu otvorenej spoločnosti za kampaň „Ale“ hejt neskryje.

Pozrite si spoty:



Zaujímavé kampane, a kampane adaptované i u nás

LAUFEN CZ/JIKA

Trochu netradične napríklad v kategórii „Kreatívne využitie tradičných reklamných formátov“ súťaží pražská agentúra WMC Grey, ktorá minulý rok vytvorila pre svojho klienta LAUFEN CZ projekt v oblasti contentového marketingu – internetové Rádio Bubble. (čiže sa nejedná o tradičný reklamný formát, ako uvádza kategória na PIAF) Čítaj viac o Rádiu Bubble.

SANTA CLARA/LIDL

V kategórii „Využitie redakčného obsahu“ napríklad súťaží nemecká agentúra Überground GmbH s reklamnou kampaňou Santa Clara, ktorú vytvorila pre svojho klienta Lidl a ktorá bola úspešne adaptovaná i na Slovensku. Čítaj viac o kampani.

SEA HERO QUEST/DEUTSCHE TELEKOM

V rovnakej kategórii, a zároveň i v kategórii nazvanej „Kreatívne využitie technológií“ súťaží aj kampaň Sea Hero Quest, ktorú pre operátora Deutsche Telekom vytvorila v Británii agentúra Saatchi & Saatchi. Projekt mobilnej hry Sea Hero Quest bol úspešne adaptovaný i u nás. Čítaj viac.

Všetky shortlisty > POZRI 

zdroj: PIAF
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu