Pohostinstvo 73 (zdroj: Heineken Slovensko)

Na shortlisty v tomto ročníku súťaže postúpilo až 61 prác od 21 spoločností. Najviac shortlistov získali PR agentúry AMI Communications – 8 shortlistov, Dynamic Relations – 6 shortlistov, Seesame – 6 shortlistov a reklamná agentúra Triad – 7 shortlistov. Ktoré shortlisty nominovaní premenia aj na reálne ocenenia sa dozvedia už v utorok 15. novembra o 19-tej vo Vodárenskom múzeu.

7. ročník súťaže Prokop organizuje Asociácia Public relations na Slovensku. Cieľom súťaže je každoročne predstaviť odbornej, ale i laickej verejnosti realizované kampane v priebehu uplynulého roka na Slovensku.

Shortlisty získali napríklad tieto práce:

Wiktor Leo Burnett – Projekt 73 (Heineken Slovensko – Zlatý Bažant 73)

„V projekte Bažant 73 sme nabriefovali 3 legendy slovenského grafického dizajnu, Karola Rosmány, Pavla Chomu a Jana Meisnera, ktorí boli aktívni v reklame 70. rokov, aby vytvorili autorský plagát k Zlatému Bažantu ´73, ktorý je varený podľa varného listu z roku 1973. Dali sme im iba jednu podmienku, aby využili techniky, ktoré boli dostupné v 70.rokoch,“ uviedla agentúra Wiktor Leo Burnett v príhláške súťaže Prokop.

Čítajte viac. 


Wiktor Leo Burnett – FunFón Centofka

„FunFón v rámci osláv piatych narodenín reagoval na príchod 4ky výzvou na sociálnych sieťach, ktorá umožňovala zákazníkom a fanúšikom rozhodnúť o jeho novej produktovej ponuke. Ľudia okamžite po nástupe nového konkurenčného operátora sami rozšírili správu, že FunFón má naďalej zaujímavú a relevantnú ponuku. Ponuka bola navyše urobená takým spôsobom, že nižšie ceny viazala na vyššie priemerne výnosy na zákazníka (ARPU), čo bolo výhodné nielen pre zákazníka, ale aj pre FunFón. Úspech kampane spočíval v tom, že sme dali značku do rúk ľuďom a vtiahli ich do tvorby samotného produkt,“ uviedla agentúra Wiktor Leo Burnett v prihláške súťaže Prokop.

Čítajte viac. 


Lidl Slovenská republika – Lidl ihrisko Žihadielko (Wiktor Leo Burnett)

„Nachádza sa v každom meste, dokonca na každom sídlisku. Každý z nás naň chodil ako dieťa a vracia sa naň so svojimi vlastnými deťmi. Detské ihrisko. Častokrát však žiaľ nepripomína miesto detskej radosti, ale skôr zanedbaný priestor. Deti by si pritom zaslúžili viac, oveľa viac. Je pre ne totiž dôležité tráviť čas so svojimi rodičmi a vrstovníkmi na čerstvom vzduchu. Preto sme sa rozhodli postaviť 10 fantastických ihrísk v mestách, ktoré si odhlasujú sami ľudia. Projekt vnímame ako príspevok pre lokalitu, v ktorej pôsobíme a preto sme ho nenaviazali na nákup v Lidli, hlasovať mohol ktokoľvek,“ uviedla spoločnosť Lidl v prihláške súťaže Prokop.

Čítajte viac.

Heineken Slovensko – Pohostinstvo ’73

„V apríli 2016 bol na trh uvedený Zlatý Bažant ’73 – výnimočný ležiak inšpirovaný najstarším zachovaným varným listom piva Zlatý Bažant zo 16. apríla 1973. Ako však predstaviť novinku unikátnou a zapamätateľnou cestou? Idea “na krátky čas oživiť miesto spotreby piva tak, ako existovalo v 70. rokoch” sa pretavila do unikátneho konceptu s názvom Pohostinstvo ’73. Tak ako produkt, aj Pohostinstvo ’73 bolo autentické v každom detaile. Retro zážitok vzbudil taký záujem, že muselo zostať otvorené o týždeň dlhšie a návštevníci nenásilnou formou nový produkt nielen ochutnali, ale aj zažili,“ uviedla spoločnosť Heineken v prihláške súťaže Prokop.

Čítaj viac.

zdroj foto: HEINEKEN
zdroj foto: HEINEKEN

zdroj foto: HEINEKEN

 

Triad – OverBot (WebSupport)

„Vytvorili sme prvého Facebook messenger bota na Slovensku, ktorý dokázal vo Facebook chate overiť a zaregistrovať doménu. Okrem štandardných digitálnych formátov, sme pripravili aj inovatívne PR. Technologickým médiám sme rozoslali direct mail iba so základnými informáciami a odkazom na bota. Ten im potom sám v chate povedal o sebe viac, poslal im podklady, obrázky aj tlačovú správu. Okrem iného sa dokázal spýtať aj z akého média je novinár a reagoval pripravenými replikami špeciálne pre konkrétne médium. Podarilo sa nám zaujať médiá, získať mnoho výstupov a splniť stanovené ciele,“ uviedla agentúra Triad v prihláške súťaže Prokop.

Čítajte viac.

Triad – Slová ktoré robia radosť (O2)

„Projekt “Slová, ktoré robia radosť”, boli súčasťou kampane O2 “Rozprávajme sa viac”, ktorá promovala neobmedzené volania. Išlo o špeciálnu microsite, na ktorej si mohli ľudia nahrať svoj odkaz svojim blízkym, ktorý O2 pretransformovalo do prívesku, aby pekné slovo ich blízkych mohlo byť stále s nimi,“ uviedla agentúra Triad v prihláške súťaže Prokop.

Čítajte viac.

TIME.is Communication – STENGL IT Akademie

„Projekt bol veľkou výzvou: pozitívne zviditeľniť IT firmu; urobiť veľký zásah za menej peňazí. Kľúčovým prvkom bolo rozhodnutie o propagácii virálnymi videami a využitie vynikajúcej znalosti nemčiny Adely Banášovej. Nasadenie po nemecky recitujúceho videa v teasingovej kampani vyvolalo otázky; rapujúce video otvorilo debatu – do 7 dní malo na YouTube 100-tisíc videní, dnes má 165 002. Neobvyklé spojenie Adely s rapom, jej nemčinou a sociálnymi sieťami nás dostalo ku všetkým vekovým a spoločenským skupinám a to bez zníženia úrovne projektu. Splnené bolo aj kritérium cena – efekt,“ uviedla agentúra TIME.is Communication v prihláške súťaže Prokop.

Čítajte viac.

Core4 – SME chráni Slovensko

„V povolebnom období sa SR rozdelila do niekoľkých táborov. Politické istoty boli preč a SME, ktoré kúpila Penta, čelilo pochybnostiam ohľadom jeho nezaujatosti. My sme aktuálne zareagovali na povolebnú situáciu a vytvorili sme pre SME unikátny produkt – predplatné na celé 4 roky. Pretože na rozdiel od vlády, kt. nemusí vydržať 4 roky, SME bude nezávisle informovať a odkrývať kauzy politikov celé 4 roky. V kampani sme sa pohrávali s vizualitou a wordingom volebných kampaní a vytvorili paralelu s notoricky známymi volebnými billbordmi. Kampaň pozitívne ovplyvnila vnímanie SME ako nezávislého média, kt. len nesľubuje, ale na rozdiel od politikov veci garantuje,“ uviedla agentúra Core4 v prihláške súťaže Prokop.

Čítajte viac. 
spravodajsky-portal-sme-sk-spustil-kampan-s-volebnym-predplatnym

Zoznam spoločností a počet shortlistov – Prokop 2016 (v abecednom poradí):

Dynamic Relations 2000 – 6 shortlistov
Elite Solutions – 1
Neuropea – 1
Tome.is Communications – 2
Core4 – 5
MCC PRofesionals – 3
Prime time – 4
SK PR.Strategies – 3
AMI Communications – 8
Seesame Communications Experts – 6
Triad Advertising – 7
Wiktor Leo Burnett – 3
Lidl Slovenská republika – 2
ČSOB – 1
Neopublic Porter Novelli – 2
Heineken Slovensko – 2
Black Apple – 1
Turizmus regiónu Bratislava – 1
1st Class Agency – 1
Hype – 1
Reputation – 1

Prihlásené práce súťažia v hlavných kategóriách, ako Corporate Communications, Business to Business PR, Business to Consumer PR, Community Relations, Internal Communication a v špeciálnych kategóriách, ako Best media placement, Digitálne PR, Regional Community Relations, Event PR, Vládne a politické PR a Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie.

Všetky shortlisty si môžete pozrieť > tu

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu