Skupina Kofola zvýšila za prvé tri kvartáli tohto roka predaj o 16,3 % na 203 mil. EUR, čo je najlepší hospodársky výsledok v histórii skupiny. Správu sme aktualizovali o informácie o rozhodnutí skupiny Kofola vstúpiť na Pražskú burzu.

Rástli jej všetky finančné ukazovatele. Hrubá marža vzrástla o 27,2 %, ukazovateľ EBITDA sa zvýšil o 34,6 %, EBIT o 53,7 %. Do hospodárenia, rovnako ako v prvom polroku tohto roka, najvýraznejšie prehovorila akvizícia slovinskej značky Radenska a distribúcia nápojov Rauch. Firme sa darilo na trhoch v Českej republike, na Slovensku i v Slovinsku, predaje v Poľsku však mierne klesali.

Veľmi dobre sa darilo barom s čerstvými ovocnými a zeleninovými šťavami UGO v Českej republike. Tie zvýšili medziročné tržby o 65 %. Na hospodárení firmy sa začína pozitívne podpisovať tiež priama distribúcia nápojov v Českej republike, ktorú skupina zaviedla v minulom roku. Na poľskom trhu však predaje mierne klesali.

„Najlepší výsledok za celú existenciu skupiny nás samozrejme veľmi teší, ale oveľa viac nás zaujíma, čo môžeme urobiť pre budúcnosť firmy. V uplynulých mesiacoch sme spravili veľa práce, ktorá by sa mala v budúcnosti prejaviť. Formálne sídlo firmy sme presťahovali z Poľska do Českej republiky, otvorili sme novú, pilotnú reštauráciu NAGRILU v pražskej Jindřišskej ulici, tímu okolo značky Kofola vyšla marketingová kampaň a veľa práce sme urobili na novozískanej značke Radenska, čo sa odráža aj na tržbách,“ zhŕňa zásadné momenty v živote firmy Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola.

Prečítajte si aj > Spoločnosť Kofola otvorila v Čechách prvú reštauráciu pod vlastnou značkou NaGrilu

Za posledné dva roky skupina Kofola posilnila svoje portfólio o nové značky, v Česku a na Slovensku začala exkluzívne distribuovať džúsy rakúskej spoločnosti Rauch, ale aj prémiové značky minerálnych vôd Evian a Badoit či tradičnú minerálnu vodu Vincentka z liečivého zdroja.

V súvislosti so zvýšeným dopytom po zdravších nápojoch skupina v minulých rokoch výrazne preformovala trh. Zákazníkom ponúkla 100% ovocné a zeleninové nápoje UGO, zároveň vstúpila do siete barov s čerstvými šťavami UGO a Mangaloo. Týmto krokom sa stala pod značkou UGO najväčším prevádzkovateľom barov s čerstvými šťavami v strednej Európe.

Skupina v minulých rokoch vedľa inovácií stavila aj na rast prostredníctvom akvizícií. Po marcovej akvizícii slovinskej značky minerálnych vôd Radenska podpísali zástupcovia skupiny v júni ďalšiu zmluvu.

Prostredníctvom nej získa firma 40% podiel v druhom najväčšom producentovi nealkoholických nápojov na Slovensku, skupine Water Holding. Tá je známa predovšetkým značkami minerálnych vôd Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra alebo kolovými nápojmi Šofokola. Na dokončenie transakcie a nadobudnutiu minoritného podielu vo Water Holding ostáva schválenie transakcie slovenským monopolným úradom. Viac informácií.

Skupina Kofola dosiahla najlepší hospodársky výsledok v histórii - tabulka
Zdroj: Spoločnosť Kofola

Aktualizované 6.11.2015:

Skupina Kofola oznámila svoj zámer vstúpiť na Pražskú burzu. Tento krok nie je pre spoločnosť novým krokom, v minulosti emitovala svoje akcie na Varšavskej burze. Z toho dôvodu mala predtým i sídlo vedené v Poľskej republike.

Aktivity existujúcej materskej spoločnosti Kofola S.A., ktorá bola z dôvodu obchodovania s akciami firmy na varšavskej burze registrovaná v Poľsku, boli presunuté do českej entity Kofola ČeskoSlovensko, a.s. so sídlom v Ostrave.

Ponuka akcií Pražskej burzy sa bude skladať z verejnej ponuky v Českej republike, Poľsku a na Slovensku  z 270 000 novovydaných akcií a 825 000 existujúcich akcií ponúknutých na predaj jedným zo súčasných akcionárov, spoločností CED Group S.a.r.l.

„Skupina Kofola je vo veľmi dobrej kondícii a stále sa rozvíja. Počas posledných rokov sme zásadne zmenili a rozšírili naše nápojové portfólio, posilnili sme vo všetkých distribučných kanáloch a začali sme pôsobiť na úplne nových, veľmi perspektívnych trhoch,“ sumarizuje Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola. K plánovanému úpisu akcií na pražskej burze hovorí: „Kofola a ostatné značky v našom portfóliu vždy stáli a budú stáť na emóciách a na rešpekte k lokálnym zvyklostiam. Mám preto veľkú radosť, že sa na budúcnosti Kofoly budú môcť podieľať aj naši spotrebitelia, ktorí kofolové nápoje dobre poznajú a majú ich radi.“

„Prípravy na uvedenie skupiny Kofola na pražskú burzu vrcholia, a ak situácia na kapitálových trhoch dovolí, mala by ponuka prebehnúť ešte tento rok alebo začiatkom budúceho roka,“ dodal Daniel Buryš, finančný riaditeľ skupiny Kofola.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu