Skupina Kofola zarobila v 1. polroku 123,5 mil. EUR, čo je o 11,1% viac ako v minulom roku. Hrubá marža stúpla o 25,2%, ukazovateľ EBITDA sa zvýšil o 46,4%. Na hospodárskom výsledku sa výrazne podpísala predovšetkým marcová akvizícia slovinskej značky Radenska, rástli aj predaje čerstvých ovocných a zeleninových štiav UGO, konkrétne o 59%. Jediný mierny pokles predaja bol zaznamenaný na poľskom trhu.

„Do hospodárskeho výsledku za 1. polrok sa výrazne premietla akvizícia Radenskej, avšak aj bez tohto vplyvu, skupina Kofola stále rastie. Z toho mám pochopiteľne radosť, pretože takéto hospodárenie nám umožňuje rozhliadať sa po možnostiach aj v nových segmentoch, kde môžeme ponúknuť naše kvalitné nápoje aj komplexné portfólio,“ komentuje hospodársky výsledok Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola.

Tento zámer dokazujú posledné počiny firmy, ktorá je čím ďalej aktívnejšia v gastronomickom segmente. Od vlaňajšieho novembra spoločnosť úspešne spolupracuje s rakúskou rodinnou firmou Rauch a exkluzívne distribuuje jej nápoje.

Po tomto významnom rozšírení produktového portfólia pre reštaurácie, spoločnosť expandovala do ďalšieho segmentu a to rýchleho občerstvenia.

Popri baroch s čerstvou šťavou UGO a Salateriách spustila pilotnú reštauráciu konceptu NAGRILU, ktorú otvorili minulý utorok v pražskej Jindřišskej ulici.

NaGrilu - obr. 1
nový koncept reštaurácie NaGrilu skupiny Kofola (zdroj: PR Clinic)

Akvizičný apetít spoločnosti zostáva aj naďalej výrazný. Po tom, čo marcová akvizícia slovinskej značky minerálnych vôd Radenska predčila očakávania z hľadiska sily značky aj potenciálu ďalšieho možného rastu v regióne, podpísali zástupcovia skupiny v júni ďalšiu zmluvu.

Prostredníctvom nej získa firma podiel 40% v druhom najväčšom producentovi nealkoholických nápojov na Slovensku, spoločnosti WAD Group. Tá je známa predovšetkým značkami minerálnych vôd Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra alebo kolovým nápojom Šofokola. Na dokončenie transakcie a nepriamemu nadobudnutiu minoritného podielu vo Water Holding zostáva splniť štandardné odkladacie podmienky.

Skupina Kofola v 1. polroku rástla, EBITDA jej vzrástla o 46,4 - graf
zdroj: Spoločnosť Kofola

 

Skupina Kofola je jeden z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s 8 výrobnými závodmi na 5 európskych trhoch. Celkovo skupina Kofola zamestnáva 2 300 ľudí.

Do produktového portfólia spoločnosti Kofola CS patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, čerstvé ovocné a zeleninové šťavy UGO, energetické nápoje Semtex a ďalšie tradičné československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola.

V licencii vyrába a distribuuje nápoje RC Cola, Orangina. Vo februári roku 2013 sa Kofola stala výhradným distribútorom značiek Evian a Badoit pre Českú a Slovenskú republiku a v októbri 2013 oficiálnym distribútorom tradičnej minerálnej vody z liečivého zdroja Vincentka pre slovenské maloobchody a gastronómiu. Od začiatku roku 2015 Kofola exkluzívne distribuuje produkty spoločnosti Rauch v Českej republike a na Slovensku.

Z portfólia značiek spoločnosti Hoop Polska predávaných na poľskom trhu sú najvýznamnejšie sirupy Paola, Hoop Cola a detské nápoje Jupík. Hlavné značky potom dopĺňajú ovocné nápoje Jupí, Mr. Max, Frutti, vody Arctic, Grodziska a v licencii predávaný nápoj Pickwick. Jedným z posledných prírastkov do skupiny Kofola je slovinská spoločnosť Radenska, výrobca rovnomenných minerálnych vôd a slovenská spoločnosť WAD Group, ktorá je známa predovšetkým značkami minerálnych vôd Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra ale aj kolovým nápojom Šofokola.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu