Kofola predala v prvom štvrťroku medziročne o 3,8% menej výrobkov, hrubá marža stúpla o 6,9% na 16 mil. EUR, ukazovateľ EBITDA mierne klesol a to o 3%. Hospodársky výsledok skupiny Kofola v uplynulom štvrťroku najviac ovplyvnila zložitá situácia na poľskom trhu a takisto to, že sa firma snažila, i napriek riziku mierneho zníženia objemu predaja, sústrediť na zvyšovanie ziskovosti.

Veľmi pozitívnym signálom sú rastúce predaje na Slovensku, ale i o 59% vyššie príjmy z predaja zdravých ovocných a zeleninových štiav UGO na českom trhu. V prvom kvartáli sa neoddeliteľnou súčasťou skupiny Kofola stala slovinská značka Radenska, čo Kofole otvorilo cestu na perspektívne balkánske trhy.

„Teraz sa sústredíme predovšetkým na to, aby bola firma zisková v dlhodobom horizonte. To so sebou prináša i fakt, že krátkodobo môžu niektoré naše hospodárske ukazovatele mierne klesať,“ hovorí Jannis Samaras, generálny riaditeľ skupiny Kofola a vysvetľuje prístup firmy k ziskovosti: „Pre nás je kľúčová najmä preto, aby sme mohli naďalej prinášať našim spotrebiteľom inovácie a zdravšie nápoje.“

Zásadný vplyv na hospodársky výsledok v prvom štvrťroku mala aj dlhodobo zložitá situácia na poľskom trhu. Naopak, skvelou správou pre Kofolu je fakt, že predaje nápojov na Slovensku rástli a v Česku zaznamenala Kofola vyššie príjmy z predaja čerstvých ovocných a zeleninových štiav UGO.

Skupina Kofola zvýšila príjmy v kategórii zdravých ovocných a zeleninových štiav - obr.2
zdroj: Kofola

Kofola vsadila na zdravé nápoje už pred niekoľkými rokmi a dnes je najväčším prevádzkovateľom barov s čerstvou šťavou v strednej Európe, momentálne je to 54 barov a šaláterií. Značka UGO začala v minulom roku dodávať svoje ovocné a zeleninové šťavy, ktoré sú ošetrené paskalizáciou, nielen do veľkých hotelových, ale i obchodných reťazcov ako napríklad Globus a to v litrových baleniach.

Popri dôraze na inováciu nápojového portfólia skupina Kofola v uplynulom štvrťroku ohlásila ukončenie akvizície slovinskej značky minerálnych vôd Radenska. Stala sa tak pevnou súčasťou skupiny Kofola. Jej generálnym riaditeľom je Marián Šefčovič, ktorý niekoľko rokov úspešne pôsobil na pozícii obchodného riaditeľa skupiny Kofola.

Na jeho miesto bol vymenovaný Roman Zúrik, ktorý doteraz v Kofole viedol úsek Supply Chain.

Skupina Kofola zvýšila príjmy v kategórii zdravých ovocných a zeleninových štiav - tabulka
Pozn.: všetky výsledkové hodnoty sú prepočítané z PLN do EUR priemerným kurzom za obdobie 1. 1. 2015 – 31. 3. 2015 (1 EUR = 4,1489 PLN). zdroj: Kofola

 

Skupina Kofola je jeden z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s 8 výrobnými závodmi na 5 európskych trhoch. Celkovo skupina Kofola zamestnáva 2300 ľudí.

Do produktového portfólia spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad ovocných nápojov a sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a ďalšie tradičné československé značky Snipp, Chito, Top Topic, Citro Cola a Citronela.

Najnovšími inováciami sú čerstvé ovocné a zeleninové šťavy UGO. V licencii vyrába a distribuuje nápoje RC Cola, Orangina a Pickwick. Vo februári roku 2013 sa stala Kofola výhradným distribútorom značiek Evian a Badoit pre Česku a Slovenskú republiku,  v októbri 2013 oficiálnym distribútorom tradičnej minerálnej vody z liečivého zdroja Vincentka pre české maloobchody a gastronómiu. Minulý rok spustila predaj konceptu na výrobu značkovej domácej limonády Bublimo. Od začiatku roka 2015 Kofola exkluzívne distribuuje produkty spoločnosti Rauch v Českej republike a na Slovensku.

Z portfólia značiek predávaných na poľskom trhu sú najvýznamnejšie sirupy Paola, Hoop Cola a detské nápoje Jupík. Hlavné značky doplňujú ešte ovocné nápoje Jupí, Mr. Max, Frutti vody Arctic, Grodziska a v licencii predávaný nápoj Pickwick.

Najnovším prírastkom do skupiny Kofola je slovinská spoločnosť Radenska, výrobca rovnomenných minerálnych vôd.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu