Finančná skupina Penta vlastní prostredníctvom svojho vydavateľstva News and Media Holding (NMH) viacero médií na Slovensku. Jeden zo svojich titulov, časopis Profit aktuálne nepochopiteľne predala konkurenčnému vydavateľstvu Petit Press, v čase keď médiá naopak vo veľkom skupuje. 

Alexej Fulmek

„Po rokovaniach, ktoré trvali od leta tohto roku, sme sa dohodli na kúpe dvojtýždenníka Profit od vydavateľstva News and Media Holding,“ povedal pre Masmediálne.info Alexej Fulmek, CEO vydavateľstva Petit Press.

„Titul prevezmeme od 1. januára 2016 s celou redakciou do Petit Pressu. Obsah meniť nebudeme, bude to ekonomický lifestyle, titul chcem presunúť do našej tlačiarne.

Redakčný tím bude súčasťou newsroomu denníka SME. Texty budú súčasťou prémiového obsahu denníka SME a budeme ich predávať aj cez digitálne predplatné, personálne zmeny nechystáme žiadne,“ dodal pre Masmediálne.info Alexej Fulmek.

„Nápadov máme veľa. Celkom sa teším, ako bude nový Profit vyzerať, “ napísal na svojom facebooku Tomáš Prokopčák, zástupca šéfredaktorky denníka SME.

Penta získala časopis Profit koncom roku 2014 kúpou vydavateľstva Trend Holding Olivera Brunovského, ktorý ho získal kúpou od vydavateľstva spisovateľky Ivany Havranovej Aha public, s.r.o. (skrachovalo), pod ktoré ho začlenil predtým podnikateľ Jozef Majský.

Predtým bol titul súčasťou mediálneho holdingu BMG/Horizont Vladimíra Fruniho, ktorý titul zasielal grátis poštou klientom svojej nebankovky a v tom čase mal preto vysokú čítanosť, inak v posledných rokoch Profit doslova živoril a potýkal sa s nezáujmom zo strany čitateľov.

Brunovský ho kúpil tesne pred krachom, keď Havranová už nedostala, podľa vlastných slov peniaze na jeho vydávanie od Majského (bol vo väzení). Oliver Brunovský chcel mať vo vydavateľstve Trend Holding popri magazíne Trend aj ďalší titul, aby jeho vydavateľstvo získalo domnelú prestíž, čo sa mu ale nikdy touto akvizíciou nepodarilo dosiahnuť, som toho názoru. Ku koncu roku 2014 Oliver Brunovský predal celé vydavateľstvo finančnej skupine Penta.

Časopis zmenil periodicitu z týždenníka na dvojtýždenník a v októbri 2014 aj dizajn, ktorý sa viac prispôsobil obsahu. Kým dovtedy pôsobil prevažne ekonomický týždenník, doslova dvojča časopisu Trend, vzápätí sa zmenil na lifestyle obsahové zameranie, tak funguje dodnes.

Časopis Profit nie je súčasťou auditu meraní nákladov Audit Bureau of Circulations (ABC SR) a ani návštevnosť jeho portálu eprofit.sk nemožno verifikovať, keďže nie je zapojená v prieskume AIMmonitor združenia IAB Slovakia a nepoužíva ani analýzy Google Analytics. Tlačený náklad dosahoval mesačne údajne 14 tisíc výtlačkov (nie je možné overiť).

Profit prišiel na trh pred 24. rokmi, ešte ako ekonomické noviny pod názvom Slovenský profit 1. septembra v roku 1991. Magazín teraz dostane druhú šancu pod novým vedením v Petit Press, som naň zvedavý a budem mu držať palce.

Redakcia SME spojením newsroomov s Profitom získa posilu hlavne v osobe Eduarda Žitňanského, ktorý v minulosti pôsobil ako šéfredaktor Profitu. Viem si predstaviť, že posliní kvalitným obsahom v SME sekciu Komentáre a sekciu Ekonomika a osobne si viem predstaviť aj jeho návrat na šéfredaktorskú stoličku Profitu.

„Ľudia zvyčajne nemajú šťastie robiť to, čo ich naozaj baví. Mne sa to podarilo s ľuďmi, ktorí to cítia rovnako a ani si neuvedomujem, že je to dôvod na oslavu. Každé jedno vydanie Profitu je sviatok, zakaždým iný a zakaždým z neho mám radosť‚“ povedal pre Profit jeho editor Eduard Žitňanský.

Konkurenčné vydavateľstvo podnikateľa a ministra financií Českej republiky Andreja Babiša a holdingu Agrofert, ktoré funguje na Slovensku pod názvom Mafra Slovakia len nedávno ohlásilo štart týždenníka HN magazín, ktorý funguje ako supplement ekonomického denníka Hospodárske noviny a má podobné ekonomické lifestylové zameranie ako dvojtýždenník Profit.

A keďže je aktuálne trendom prinášať čiateľom pridanú hodnotu a zamedziť poklesu čítanosti printových médií, domnievam sa, že sa nový prírastok Profit v portfóliu vydavateľstva Petit Press môže stať novým týždenníkom vkladaným v sobotu do denníka SME, ako víkendový benefit, pre predplatiteľov „free of charge“. Viac informácií o HN magazíne.

O vydavateľstve Petit Press

Vydavateľstvo Petit Press okrem naj navštevovanejšieho spravodajského servera na Slovensku SME.sk, ktorý podľa AIMmonitora v mesiaci október navštívilo z desktopov 2 milióny 73 tisíc unikátnych čitateľov (RU) a zároveň viac ako 785 tisíc čitateľov z mobilov (RU), vydáva aj viac ako 30 regionálnych a celoslovenských titulov s týždenným predaným nákladom vyše 600 tisíc výtlačkov v slovenskom, maďarskom a anglickom jazyku.

Do jeho portfólia patria okrem siete regionálnych týždenníkov MY aj denníky SME, Új Szó a Korzár a týždenníky, ako Vasárnap, TV Svet, The Slovak Spectator, ale i sieť bezplatných schránkových novín ECHO, mesačníky Lišiak, Doma v záhrade, Magazín zdravia a Natankuj auto.

Petit Press vlastní najmodernejšiu tlačiareň v regióne, inštaláciu Wifag z roku 2010 a pôsobí aj v oblasti distribúcie tlače.

V novembri 2014 došlo k prevzatiu časti vydavateľstva Petit Press finančnou skupinou Penta Investments, ktorá však aktuálne vlastní len menšinový 45%-ný podiel a reálne tak na chod vydavateľstva nemá žiaden personálny, ani redakčný vplyv. Viac informácií.

V novembri 2014 došlo i k zmene na poste šéfredaktora denníka SME odchodom Matúša Kostolného do projektu N, ho na poste šéfredaktora SME nahradila dovtedajšia šéfredaktorka novín The Slovak Spectator Beata Balogová, ktorá vedie denník SME dodnes. Je v poradí štvrtým šéfredaktorom denníka SME po Karolovi Ježíkovi (1993 – 1998), Milanovi Šimečkovi (1999 – 2006) a Matúšovi Kostolnom (2006 – 2014). Viac informácií.

„Mojou víziou pre denník SME je udržanie jeho nezávislosti, aby noviny naďalej prinášali čitateľom všetky informácie, ktoré čitatelia potrebujú k tomu, aby si dokázali vytvoriť objektívny obraz spoločnosti. Lebo v konečnom dôsledku ide o čitateľa, on je zamestnávateľ novinára, “ povedala na margo svojho menovania Beata Balogová.

Všetky správy o vydavateľstve Petit Press > pozri

 

O vydavateľstve News and Media Holding

News and Media Holding je súčasťou mediálneho holdingu skupiny Penta Investments a patrí medzi najväčšie mediálne domy na Slovensku počtom médií, výškou obratu aktuálne zaostáva za lídrom trhu, vydavateľstvom Ringier Axel Springer Slovakia.

Generálnym riaditeľom News and Media Holdingu je Peter Mertus, ktorý predtým pôsobil vo vydavateľstve Ringier Axel Springer Slovakia, ako generálny riaditeľ.

Onlinové tituly vydavateľstva tvoria Aktuálne.sk, Pluska.sk, Centrum.sk, Atlas.sk, Trend.sk, eProfit.sk (len do 31. decembra 2015), Plus7dní.sk, Mediálne.sk, Gazduj.sk, Wanda.sk, Žena.sk, Emma.sk, MódneTipy.sk, Glanc.sk, DobréJedlo.sk, TRENDreštaurácie.sk a iZdravie.sk a mamaja.sk, mamaaja.cz a casopisfitstyl.sk a weby jednotlivých printových titulov.

Súčasťou News and Media Holding sú aj printové tituly, ako Plus JEDEN DEŇ, Plus 7 dní, BREAK, Trend, Profit (len do 31. decembra 2015), Šarm, Báječná žena, EMMA, Pekné bývanie, Záhradkár, Zdravie, Dobré jedlo, Poľovníctvo a rybárstvo, Mollie tvorí, Včielka a Zornička a  MAMA a ja, Adamko a FITštýl.

Len nedávno prešiel redizajnom ženský časopis vydavateľstva EMMA, ktorý oslávil svoje 15-te výročie na trhu. Viac informácií.

Obsahovými zmenami a redizjanom prešiel nedávno i pánsky mesačník BREAKViac informácií.

Len pred pár dňami prešiel redizajnom aj spravodajský portál Aktuálne.sk. Viac informácií.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu