Skupina Penta Investments upozornila na svojej internetovej stránke KauzaGorila.sk, že Krajský súd potvrdil rozhodnutie Okresného súdu v odvolacom konaní iniciovanom vydavateľstvom Mafra Slovakia. Rozhodnutie je v prospech finančnej skupiny, Mafra aj Dag Daniš sa musia Pente ospravedlniť. Správu som aktualizoval o vyjadrenie vydavateľstva Mafra Slovakia.

Penta žalovala vydavateľstvo Mafra Slovakia za komentár Daga Daniša: Ako sa kupujú poslanci, ktorý napísal ešte 21. júna 2013 a Pentu v ňom obviňuje z rozdávania „trafík“ poslancom a teda že sa spolupodieľala na parlamentnej kríze v roku 2005, keď získala pre vtedajšiu vládnu koalíciu lojalitu dvoch opozičných poslancov.

„Napríklad, dnes už vieme, že druhá Dzurindova vláda prežila kritický rok 2005 vďaka Pente. Nie vďaka politickým obchodom Dzurindu. Podľa spisu Gorila mal šéf Penty Haščák zabezpečiť pre koalíciu (a poslanecký klub ANO) dvoch poslancov Mečiarovho HZDS – Džupu a Kolesára. Džupa mal dostať „štyri milióny korún a bude poslúchať,“ napísal vtedy Dag Daniš vo svojom komentári v denníku Hospodárske noviny.

Ako je uvedené na portáli KauzaGorila.sk, v rozhodnutí súdu sa píše: „Odporcu (vydavateľstvo Mafra Slovakia) nezbavuje zodpovednosti ani to, že autor sa odvoláva na spis Gorila, pretože obsah tohto spisu je diskutabilný, ide o internetový spis a pravdivosť údajov v ňom uvedených preukázaná nebola. Autor nemôže bez ďalšieho prebrať informácie uvedené z takéhoto zdroja bez toho, aby si ich pravdivosť overil hodnoverným spôsobom, “

Aktualizované: „Tento rozsudok je „nebezpečným“ z toho hľadiska, že súd síce výslovne skonštatoval, že sme mali sofistikovanú argumentáciu, avšak dospel k záveru, že súd nie je absolútne viazaný doslovným znením zákona, ale sa od neho môže odchýliť. Tlačový zákon výslovne stanovuje aké náležitosti musí mať žiadosť o opravu a zároveň stanovuje, že ak ich nemá, tak nevzniká povinnosť uverejniť opravu. V tomto prípade súd neúplnú žiadosť akceptoval, a to napriek tomu, že zákon pre takýto prípad výslovne stanovuje, že nie je povinnosť zverejniť opravu. Z tohto dôvodu ešte zvážime možnosti mimoriadnych opravných prostriedkov (tie ale nemajú vplyv na povinnosť zverejniť opravu),“ povedal Denis Schvarcz, riaditeľ pre marketing a PR vydavateľstva MAFRA Slovakia, a.s.

Skupina Penta a Jaroslav Haščák podali viacero žalôb voči médiám – voči denníku Hospodárske noviny, ale i online denníku > Konzervatívny výber a najviac voči > denníku N.

Dag Daniš pracuje v súčasnosti už ako komentátor pre konkurenčné vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia, ktoré ho v nedávnej kampani prezentovalo, ako svojho hlavného komentátora portálu Aktuality.sk.

“Nestrpíme nekalé praktiky na úkor spoločnosti. Píšeme o veľkých kauzách a nebojíme sa ich riešiť až do konca, aby sme mohli žiť v spravodlivej spoločnosti”, taký je hlavný copy imidžovej kampane spravodajského portálu Aktuality.sk, ktorá pracuje so sloganom: Tvoríme nezávislé spravodajstvo. Čítaj viac.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=BYZ_610BXF4

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu