Mediálny holding finančnej skupiny Penta Investments posilňuje vplyv a rozrástol sa o ďalšie tituly.

Finančná skupina Penta pred niekoľkými dňami kúpila majoritný 51%-ný podiel slovenského vydavateľstva Orbis In, ktoré má vo svojom portfóliu detské printové tituly, ako Adamko, odborný mesačník MAMA a ja a mesačník zameraný na šport a zdravú výživu FITštýl. Ale  i onlinové tituly, ako mamaja.sk, mamaaja.cz a casopisfitstyl.sk. Vydavateľstvo Orbis In pôsobí na slovenskom trhu už od roku 2009, podľa informácií na ich webovej stránke.

Podľa mojich informácií návštevnosť stránky mamaaja.sk bola pred dvomi rokmi 2 800 unikátnych návštev denne a zhruba tieto počty unikátnych návštev si udržala stránka i do teraz.

Vydavateľstvo ale na svojom webe uvádza informácie o priemernej návšteve webu mamaaja.sk na úrovni 88 tisíc unikátnych návštev.

Stránka casopisfitstyl.sk dosahovala napr. pred rokom unikátnu návštevnosť 530 čitateľov denne, kým v súčasnosti zaznamenala pokles na úroveň 30 unikátnych čitateľov denne. Web funguje ale len ako promo stránka pre tlačený magazín, a momentálne neobsahuje pravidelne aktualizovaný redakčný obsah. Predpokladám, že sa to pod krídlami vydavateľstva NMH časom zmení.

Výšku transakcie akvizície vydavateľstva Orbis In s vydavateľstvom News and Media Holding skupina Penta bližšie nespresnila „nikdy nekomentujeme hodnoty transakcií a ani rozpätia, “ povedal pre Masmedálne.info Martin Danko, manažér externej komunikácie skupiny Penta Investments, ktorý je zároveň členom dozornej rady vydavateľstva News and Media Holding.

obálka
Mesačník MAMA a ja/MÁMA a já vychádza na Slovensku a v Českej republike.

Vydavateľstvo skupiny Penta – News and Media Holding má po novom vo svojom portfóliu už 19 printových titulov a 33 onlinových médií.

Z titulov s detským zameraním malo už pred akvizíciou s vydavateľstvom Orbis In v ponuke tituly, ako Zornička a Včielka, ktoré teraz prejdú formálne pod vydavateľstvo Orbis In, ktoré sa bude špecializovať na vydávanie titulov určených prevažne rodičom a ich deťom.

Podľa najnovších výsledkov auditu nákladu združenia Audit Bureau of Circulations (ABC SR), mala v septembri Zornička priemerný tlačený náklad vo výške 78 450 kusov a predaný 58 076 kusov.

Včielka  mesiaci september dosiahla podľa ABC SR, priemerný tlačený náklad vo výške 22 400 ks a predaný 16 464 kusov.

Vydavateľstvo Orbis In nie je zapojené so svojimi titulmi MAMA a ja, Adamko a FITštýl v audite overovania nákladov Audit Bureau of Circulations (ABC SR), preto ich náklad nemožno verifikovať.

Predpokladám ale, že akvizíciou by sa to mohlo zmeniť a News and Media Holding postupne zaradí do meraní všetky svoje printové tituly a napomôže tak systému sprehľadnia slovenského mediálneho trhu pre zadávateľov reklamy.

Vydavateľstvo na svojom webe uvádza, že časopis MAMA a ja vychádza v náklade 38 tisíc kusov a má 9 tisíc predplatiteľov.

Časopis Adamko vychádza v náklade 34 tisíc kusov, z čoho 13 500 kusov je distribuovaných priamo predplatiteľom, z veľkej časti do Základných škôl, podľa informácií zverejnených na webe vydavateľstva.

Časopis FITštýl má tlačený náklad 30 tisíc kusov, podľa informácií zverejnených na webe vydavateľstva.

Peter Mertus, zdroj foto Ringier Axel Springer Slovakia
Peter Mertus, generálny riaditeľ News and Media Holding (zdroj foto Ringier Axel Springer Slovakia)

„Spoločnosť News and Media Holding, a.s. sa dohodla na akvizícii 51-percentného podielu vo vydavateľstve Orbis In. Ťažiskovým formátom je mesačník MAMA a ja, ktorý vychádza už 10 rokov a je jednotkou na slovenskom trhu v segmente „Mamičky s deťmi“. Tento segment má veľký potenciál, a preto sme sa rozhodli vstúpiť do tohto vydavateľstva. Tituly FITštýl a Adamko si dlhodobo udržujú svoju čítanosť, čo pri rozhodovaní zohralo tiež svoju veľkú úlohu,“ povedal Peter Mertus, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva NMH.

Pozrite si ako predstavil mediálny holding News and Media tituly ktoré budú v pôsobnosti redakcie vydavateľstva Orbis In:

Mesačník MAMA a ja
Časopis sprevádza rodičov od tehotenstva po raný školský vek detí. Odborné články sú pripravované v úzkej spolupráci s odborníkmi z rôznych oblastí a sú čitateľom podávané jasnou a zrozumiteľnou formou. Zahŕňajú oblasť zdravia, výchovy, psychológie.

Časopis Adamko
Pôsobí na slovenskom trhu 7 rokov a detskému čitateľovi ponúka veľa zábavy, hier, zaujímavostí či priateľské postavičky, komunikujúce jednotlivé rubriky. Vychádza na 36 plnofarebných stranách 10-krát za rok a prináša pre deti nové vedomosti či kreatívnu zábavu.

Mesačník FITštýl
Je pre všetkých, bez ohľadu na vek, informuje o novinkách vo svete starostlivosti o zdravie, módy, krásy, technológií a aktívneho životného štýlu. V priebehu roka vychádza 10 čísiel, v lete a v zime prichádza s dvojčíslom.

Časopis Zornička

Titul pre deti mladšieho školského veku, ich rodičov a pedagógov má neuveriteľnú tradíciu. Vychádza už od roku 1846 a čitatelia v ňom nájdu rozprávky, zábavnú angličtinu, život z ríše zvierat, hlavolamy, hry pre šikovné rúčky a hlavičky a veľa ďalších zaujímavostí. Podporuje detskú fantáziu, kreativitu a tvorivosť. Za rok vyjde 10 čísiel.

Časopis Včielka
Časopis pre predškolákov, ich rodičov a pedagógov. Veľkí aj malí v ňom nájdu veľa zaujímavých básničiek, maľovaniek, hádaniek, hier, vystrihovačiek, skladačiek, rozprávky na pokračovanie a pesničky. Časopis je interaktívny a v každom čísle sa súťaží o hodnotné ceny. Podporuje detskú fantáziu a tvorivosť. Za rok vyjde 11 čísiel.

O vydavateľstve News and Media Holding

News and Media Holding je súčasťou mediálneho holdingu skupiny Penta Investments a patrí medzi najväčšie mediálne domy na Slovensku počtom médií, výškou obratu aktuálne zaostáva za lídrom trhu, vydavateľstvom Ringier Axel Springer Slovakia.

Generálnym riaditeľom News and Media Holdingu je Peter Mertus, ktorý predtým pôsobil vo vydavateľstve Ringier Axel Springer Slovakia, ako generálny riaditeľ.

Onlinové tituly vydavateľstva tvoria Aktuálne.sk, Pluska.sk, Centrum.sk, Atlas.sk, Trend.sk, eProfit.sk, Plus7dní.sk, Mediálne.sk, Gazduj.sk, Wanda.sk, Žena.sk, Emma.sk, MódneTipy.sk, Glanc.sk, DobréJedlo.sk, TRENDreštaurácie.sk a iZdravie.sk a mamaja.sk, mamaaja.cz a casopisfitstyl.sk a weby jednotlivých printových titulov.

Súčasťou News and Media Holding sú aj printové tituly, ako Plus JEDEN DEŇ, Plus 7 dní, BREAK, Trend, Profit, Šarm, Báječná žena, EMMA, Pekné bývanie, Záhradkár, Zdravie, Dobré jedlo, Poľovníctvo a rybárstvo, Mollie tvorí, Včielka a Zornička a  MAMA a ja, Adamko a FITštýl.

Len nedávno prešiel redizajnom ženský časopis vydavateľstva EMMA, ktorý oslávil svoje 15-te výročie na trhu. Viac informácií.

Obsahovými zmenami a redizjanom prešiel nedávno i pánsky mesačník BREAKViac informácií.

Len pred pár dňami prešiel redizajnom aj spravodajský portál Aktuálne.sk. Viac informácií.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu