Digitálna kampaň pracuje so sloganom Ruky preč od mojej poistky! a svoju ideu komunikuje v online prostredí, video spotom na YouTube kanály a na microsite www.rukyprec.sk.

„Ide o skrytú daň, ktorú sa chystá vláda uvaliť na zodpovedných ľudí, ktorí dobrovoľne chránia seba a svoj majetok neživotným poistením. Štát ľuďom zoberie osem percent z ich poistného a za tieto peniaze im prinesie drahšie poistky. Považujeme za dôležité vysvetľovať ľuďom, čo tento zámer vlády pre nich bude znamenať a apelovať na poslancov, aby zabránili uvaleniu ďalšej dane na občanov tohto štátu,“ povedala o kampani generálna riaditeľka Slovenskej asociácie poisťovní JUDr. Jozefína Žáková.

Aktualizované:
Kampaň navrhla agentúra Seesame, produkciu videa realizovala agentúra Playground 13. Grafiku microsite navrhol Seesame a programovala spoločnosť NetSuccess.

Zisťoval som viac o kampani. Na moje otázky odpovedal Richard Menczer, Strategist & Partner agentúry Seesame.

Ako vznikla idea kampane?

Vláda schválila v septembri zavedenie 8 % odvodu z neživotného poistenia, ktoré je pre poisťovne likvidačné. Zároveň má dopad na ľudí, keďže poisťovne budú skôr či neskôr musieť zvýšiť ceny poistenia. Klient (SLASPO) sa preto obrátil na nás, aby sme navrhli, ako vysvetliť širokej verejnosti dopad navrhovaného opatrenia v praxi a zároveň dať možnosť ľuďom prejaviť nesúhlas s týmto zámerom vlády.

Komerčné poistenie je za bežných okolností téma, ktorá ľudí nezaujíma. Aby sme vtiahli ľudí do témy, rozhodli sme sa v kampani zosobniť dôsledky zákona na štyri skupiny ľudí, na ktorých najviac „dopadne“. Cez nich sme prakticky ukázali, ktoré poistenia budú musieť v dôsledku zákona zdražieť a akú časť s poistného si zoberie štát. Druhý princíp v kampani je prerozprávanie skutočného dôsledku navrhovaného odvodu na ľudí cez princíp skrytej dane, ktorú vláda uvalí na všetkých zodpovedných ľudí. Kombinácia týchto dvoch princípov je podľa nás cesta, ako sa s témou dokáže stotožniť široká verejnosť.

Aká je cieľová skupina?

Kampaň cieli na širokú verejnosť 25-60. Z tejto skupiny má prakticky každý kúpený niektorý z produktov neživotného poistenia. Špecificky sme sa snažili cieliť jednotlivé nástroje na ľudí, ktorí sa zaujímajú oblasť financií a podnikania, keďže pri podnikateľoch bude dopad zvýšenia poistného najzásadnejší.

Aky je timing kampane?

Kampaň bude bežať počas celého novembra. V závislosti od schvaľovania zákona v parlamente je možné aj jej predĺženie (parlamentná schôdza, kde zákon prechádza 2. čítaním je naplánovaná so začiatkom od 22. 11. 2016).

Aké mediatypy kampaň využíva?

Kampaň beží výlučne na on-line, je postavená na microsite www.rukyprec.sk a kampaňovom videu. PPC ku kampani beží na Youtube, Facebooku a Google Network.

Výsledky za prvé tri dni ukazujú, že naša finančná téma ľudí zaujíma:
· 15000 videní na YouTube
· Denne priemerne 5000 návštev na microsite

Vizuály web bannerov:

slovenska-asociacia-poistovni-spusta-kampan-proti-8-odvodu-z-nezivotneho-poistenia-web-banner-1
zdroj: Seesame
slovenska-asociacia-poistovni-spusta-kampan-proti-8-odvodu-z-nezivotneho-poistenia-web-banner-2
zdroj: Seesame

Vizuál microsite:

rukyprec-sk-repre-foto-3-11-2016

Vizitka kampane:
Komunikačná agentúra: SEESAME Communication Experts
Kampaň: 8 % skrytá daň
Stratégia kampane: Anna Michalková, Richard Menczer, Peter Jančárik
Grafika: Martin Špeťko
Content: Richard Menczer, Peter Jančárik

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu