V piatok 21. októbra vyvrcholí 23 ročník festivalu reklamy Golden Drum v Ľubľane. Prvý krát sa festival konal v Portoroži už v roku 1994 a začínal ako skromný nápad. V súčasnosti je však už považovaný za jednu z najväčších a najdôležitejších udalostí roka v reklame.

V tomto ročníku súťaže získala dva shortlisty agentúra Zaraguza, dva shortlisty Wiktor Leo Burnett a po jednej nominácii Apple Pie a Made by Vaculik.

Svoje práce prihlásili i ďalšie slovenské agentúry no tie nominácie nezískali (zoradené abecedne): CORE4, Creative Department, Creo/Young&Rubicam, Effectivity Powered by Publicis, Istropolitana Ogilvy, JANDL, Kaspen/Jung von Matt Bratislava, Lowe GGK Bratislava, Mayer/McCann Erickson, MullenLowe GGK, MUW Saatchi&Saatchi, Packy Advertising, Prime time, PS:Digital Bratislava, Respect APP a Triad Advertising Bratislava.

V tomto ročníku Golden Drum získala po dva shortlisty agentúra Zaraguza. Prvý v kategórii Mobile za prácu Fofola klávefnica pre klienta Kofola ČeskoSlovensko a druhý shortlist pre toho istého klienta za kampaň Fofola v kategórii Integrated.

„Fofola klávesnica pri četovaní automaticky prepisovala text do fofolštiny a umožňovala posielať zábavné emotikony a gify. Klávesnica sa krátko po vydaní sa stala najsťahovanejšou slovenskou aplikáciou v AppStore, mala viac ako 80 000 stiahnutí aplikácie pre iOS a Android,“ povedal pre MediaWatch.Dog Michal Pastier, Kreatívny riaditeľ a spolumajiteľ reklamnej agentúry Zaraguza, pri príležitosti zisku shortlistu v kreatívnej súťaži PIAF.

Vizitka kampane:

Product and services: 0,5l format of traditional Czechoslovak cola drink Kofola
Registrant: Zaraguza
Country: SLOVAK REPUBLIC
Brand name: Kofola
Advertising agency, city: Zaraguza, Bratislava
Art Director: Tomáš Škarba
Creative director: Michal Pastier, Igor Majkút
Account Director / Manager: Andrej Medveď
Media director manager: Pavol Eichler
Strategic planner strategist: Juraj Pobjecký
Copywriter: Maroš Hamorský

Kampaň Fofola priniesla pre Zaraguzu najvyššie ocenenie – zlato v Effie Czech Awards 2015, Effie Slovakia Awards 2015, v Euro Effie Awards 2016, ale i v súťaži Zlatý klinec 2016 (kategória Interactive and online – zlato, kategória online film – bronz), ale i shortlist v súťaži Golden Hummer 2016 a na PIAF v roku 2016.

Vizitka kampane:

Product and services: 0,5l format of traditional Czechoslovak cola drink Kofola
Registrant: Zaraguza
Country: SLOVAK REPUBLIC
Brand name: Kofola
Advertising agency, city: Zaraguza, Bratislava
Designer: Tomáš Škarba, Andrej Nemček, Kristína Mazáková
Director: Martin Vančo, Igor Majkút
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec
Creative director: Michal Pastier, Igor Majkút
Account Director / Manager: Andrej Medveď
Media director manager: Pavol Eichler
Strategic planner strategist: Juraj Pobjecký
Copywriter: Jaroslav Vígh, Jan Marcinek, Maroš Hamorský
Production Company: Alien Studio

 

Dva shortlisty získala i agentúra Wiktor Leo Burnett. Prvý v kategórii Out of home za prácu Periskopy pre Slovenskú správu jaskýň  a druhý shortlist v kategórii Film za prácu Zlatý Bažant – Radler 0,0% v uzatvárateľnej fľaši – pre klienta Heineken Slovensko.

Práca Periskopy získala v tomto roku najvyššie ocenenia v súťaži Zlatý klinec 2016 v kategórii Out of home a v kategórii New media (kreatívne využitie netradičných, alebo nových médií).

Prečítajte si aj > Wiktor Leo Burnett sprostredkoval prehliadku slovenských jaskýň pomocou periskopu

Vizitka kampane:

Product and services: Slovak caves
Registrant: Wiktor Leo Burnett
Country: SLOVAK REPUBLIC
Brand name: Slovak Caves Administration
Advertising agency, city: Wiktor Leo Burnett, Bratislava
Designer: Andrej Hlavacka
Art Director: Stefan Andrejco, Lukas Karasek
Executive Creative Director: Peter Kacenka
Creative director: Stefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder

Vizitka kampane:

Product and services: Zlaty Bazant Radler with 0,0% alcohol in a closable bottle
Registrant: Wiktor Leo Burnett
Country: SLOVAK REPUBLIC
Brand name: Zlaty Bazant
Advertising agency, city: Wiktor Leo Burnett, Bratislava
Director: Jakub Rehorek
Art Director: Stefan Andrejco
Executive Creative Director: Peter Kacenka
Creative director: Stefan Andrejco
Director of photography: Dusan Husar
Copywriter: Martin Keder
Production Company: Hitchhiker Films

Agentúra Made by Vaculik získala shortlist v kategórii Film za prácu pre 21. Medzinárodný festival divadelných vysokých škôl.

Práca získala tento rok bronzový klinec v súťaži Zlatý klinec 2016 v kategórii Kampaň pre neziskové organizácie.

Vizitka reklamy:

Product and services: international festival of theatre schools
Registrant: MADE BY VACULIK
Country: SLOVAK REPUBLIC
Brand name: Istropolitana projekt 2016
Advertising agency, city: MADE BY VACULIK Bratislava
Art Director: Branislav Mladý
Creative director: Peter Ižo
Account Director / Manager: Alica Šumská, Klára Niková
Copywriter: Peter Ižo
Creative idea explanation: .

Agentúra Apple Pie získala shortlist v kategórii Film za prácu pre občianske združenie Vagus. Nomináciu v rovnakej kategórii, pre rovnakého klienta získala agentúra i minulý rok.

Vizitka kampane:

Product and services: Seeking 2% income tax
Registrant: Apple pie s.r.o.
Country: SLOVAK REPUBLIC
Brand name: OZ Vagus
Advertising agency, city: APPLEPIE, Bratislava
Director: Juraj Lehotský
Art Director: Matej Králik
Creative director: Peter Hrevuš
Account Director / Manager: Stanislava Fabšíková
Strategic planner strategist: Alexander Smik
Copywriter: Zvonimír Boban
Production Company: Fantomas Production
Music: Talkshow

V minulom ročníku Golden Drum boli nominované rovnaké slovenské agentúry ako tento rok, ale navyše i agentúra JANDL, ktorá vtedy získala zlato za prácu pre klienta Samdex/Samsonite a najvyššie ocenenie si odniesla i agentúra Made by Vaculik za prácu „Najčerstvejší“ citylight pre svojho klienta Tesco. Čítajte viac.

Všetky shortlisty Golden Drum 2016 > pozri

Pozrite si promo videá a vizuály tohtoročného Golden Drum:

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu