Festival reklamy Golden Hammer vznikol v roku 1994 ako lokálny projekt v Lotyšsku. Získal si rešpekt a od roku 1999 funguje s medzinárodnou účasťou. Profesionáli v oblasti marketingovej komunikácie súťažia v 14-tich kategóriách Film, Print, Outdoor, Radio, Digital & Mobile, Design & Branding, Media, Direct, Promo & Activation, Campaigns, PR, Craft, Content & Entertainment, Social.

Na minulom ročníku uspeli dve slovenské reklamné agentúry a získali najvyššie ocenenie Zlaté kladivo. Agentúra Wiktor Leo Burnet s prácou PlayDowJones/Hudba vs. Burza pre klienta J&T Banka a Zaraguza s kampaňou Fofola. Nominácie, ale bez ocenení mali i agentúry Triad Advertising, Made by Vaculik a Effectivity Powered by Publicis.

Výsledky tohto ročníka sa dozvieme už 2. júna, o ceny vo finále zabojuje aj 5 slovenských agentúr – Wiktor Leo Burnett, Zaraguza, Made By Vaculik, Triad a Mayer/McCann-Erickson.

WIKTOR LEO BURNETT – 4 SHORTLISTY

Agentúra WLB získala na festivale po štyri nominácie, za práce pre klientov Heineken Slovensko a Slovenskú správu jaskýň.

Kategória Film

Kategória Digital and Mobile, Kategória Media

Za prácu Periskopy získala agentúra WLB v októbri 2016 už strieborné ocenenie z Golden Drum v kategórii OOH, Dve zlaté ocenenia v domácej súťaži Zlatý klinec 2016 v kategórii Out of home a v kategórii New media (kreatívne využitie netradičných, alebo nových médií), ale aj shortlist v kategórii Use of Technology na festivale New York Festivals. Najnovšie získala WLB za Periskopy aj Bronzové ocenenie na festivale reklamy PIAF 2017 v kategórii „Vytvorenie média/Creating the media“. Čítaj viac o kampani.

Kategória Campaigns

Retro kampaň okrem zisku Zlatej Effie 2016 na Slovensku získala aj Zlatý klinec (v kategórii Media – Retro predpoveď počasia), dva Strieborné klince (kategórie TV a Rádio) a Bronzový klinec (OOH: výklad OD Dunaj) v súťaži Zlatý klinec 2016, ale i strieborné ocenenie v súťaži Epica Awards 2016, a prvenstvo v súťaži Flema Media Awards 2016 v kategórii v kategórii „Najlepšie využitie TV a najnovšie i Bronzové ocenenie na festivale reklamy PIAF 2017 v kategórii „Najlepšia pivná reklama“. Retro reklama Zlatý Bažant ´73 zaujala aj britský The Economist. Čítaj viac.

ZARAGUZA – 1 SHORTLIST

Kategória Direct

„James Bot je HR agent a preto nám bude pomáhať s obsadzovaním pozícií,“ povedal pre mediawatch.dog Michal Pastier.

Ak návštevník napíše správu na Facebooku Zaraguzy, ktorá obsahuje slová “zadanie, práca” pre slovenských kreatívcov, alebo “zadaní, práce” pre českých kreatívcov James Bot na to zareaguje a napíše cvičné zadanie, ktoré musí záujemca vypracovať, napr. na kampaň na „hlučnú galériu“.

„Moje meno je Bot, James Bot. Som prvý kreatívny agent Zaraguzy a mojou úlohou je vymyslieť vždy nové zadanie. Ani tí, čo ma naprogramovali, nevedia, čo vygenerujem :) Tvojou úlohou je vymyslieť kampaň na: hlučnú galériu,“ napísal mi James Bot.
Zaraguza má v pláne v budúcnosti nasadiť Botov aj v iných kampaniach.

„Technológiu testujeme, aby sme ju vedeli využívať, keď bude rozšírenejšia,“ povedal pri uvedení James Bota pre mediawatch.dog Michal Pastier. Čítaj viac.

MADE BY VACULIK – 5 SHORTLISTOV

Kategória Film (2), Kategória Campaigns a Kategória Outdoor

Štyri shortlisty na Golden Hammer 2017 získala reklamná agentúra Made by Vaculik za kampaň „Ak neprídete, skončíme v reklame“ pre Medzinárodný festival divadelných vysokých škôl Istropolitana Projekt pre svojho klienta Vysokú školu múzických umení/VŠMU.

Za kampaň získala už agentúra ocenenie Strieborný klinec na domácej súťaži Zlatý klinec 2016 v kategórii „Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie“. A najnovšie i Bronzové ocenenie v kategórii „Kreatívny predaj a jeho podpora“ na festivale reklamy PIAF 2017.

Kategória Social

MAYER/MCCANN ERICKSON – 1 SHORTLIST

Kategória Design and Branding

“ Zaujať potenciálnych sponzorov nie je pre mladého športovca jednoduché. Ako sa teda nestratiť v stovkách žiadostí v centrále Red Bullu a zaujať tak, aby jeden z top manažérov Thomas Überall bol ochotný počúvať? Úspešnému pretekárovi Maťovi Homolovi sme navrhli unikátny direct mail – pretekársku prilbu. Do jej tela sme nainštalovali prehrávač, ktorý po nasadení spúšťal v prilbe náš odkaz a zvukovú stopu zachytávajúcu priebeh pretekov. Spolu s prilbou sme posielali štýlovú brožúru, ktorá obsahovala informácie o pretekárovi, jeho úspechoch a jeho mediálnej sile,“ uviedla agentúra v prihláške na Zlatý klinec 2016.

Práca Prilba, ktorú agentúra vytvorila pre svojho klienta HOMOLA Sport, s.r.o. získala ocenenie na súťaži v roku 2016 ocenenie Bronzový klinec v kategórii Techniques (Direct marketing).

Triad – 2 SHORTLISTY

Kategória Digital and Mobile a Kategória Direct

Triad s prácou pre operátora O2 Slovakia na PIAF získal shortlisty hneď v dvoch kategóriách.
Mobilný operátor O2 v digitálnej kampani 17. novembra 2016 svojím zákazníkom pripomenul, že sloboda nie je samozrejmosť a prekročenie hraníc bolo pred 17. novembrom 1989 trestným činom. Kampaň používala hashtag #nikdyneprestaneme. Súčasťou kampane bol aj článok v magazíne O2.

Ak zákazník využívajúci službu O2 Dáta (pripojenie na interent cez O2) napísal do svojho prehliadača zahraničnú internetovú stránku, napríklad s koncovkou .com, bol automaticky presmerovaný na microsite, ktorá mu oznámila a pripomenula aký bol svet pred 17. novembrom 1989.

„Pokúsili ste sa navštíviť zahraničnú stránku. Svojvoľne opustenie územia republiky sa do roku 1989 trestalo odňatím slobody až na päť rokov,“ uvádzalo sa na microsite:


A ak zákazníci mobilného operátora O2 dňa 17. novembra 2016 reálne opustili územie Slovenska a prekročili „hranice“, dostali od svojho operátora textovú správu SMS v znení:
„Pred rokom 1989 bolo prekročenie hraníc trestným činom. Sloboda nie je samozrejmosť. Preto si dnes s úctou pripomíname 17. november. #nikdyneprestaneme. Vaše O2“.

Všetky shortlisty > POZRI 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu