Hudba je neodmysliteľnou súčasťou každého z nás. Každý si rád zapne rádio či už sedí v aute do práce, leží na posteli alebo si len tak chce spievať niekde v sprche…

Potencionálny poslucháč má možnosť vybrať si zo širokej ponuky slovenských rádií, ktoré sú orientované na jednotlivé hudobné žánre či lákajú svojich poslucháčov na to, že jednu pieseň zahrajú len raz denne a podobne.

V spoločnosti, ktorá sa venuje prieskumu médií sme zisťovali, aké sú faktory, ktoré najčastejšie vplývajú na poslucháča a jeho výber konkrétneho rádia „… spomedzi tých najdôležitejších faktorov ide samozrejme o samotný program rozhlasovej stanice – pomer hudby a hovoreného slova; kvalita hudby ako aj hovoreného slova pre určenú cieľovú skupinu, pre ktorú stanica vysiela. Dôležitý je aj imidž stanice, no netreba zabúdať aj na také, ako je trebárs technický faktor – pokrytie územia/populácie rozhlasovou stanicou.“, povedal Jindřich Bardon, riaditeľ spoločnosti MEDIAN SK.

Snahou rádií, podobne ako v prípade iných médií, je dosiahnuť čo najväčší zisk a aby k sebe pritiahli čo najväčšiu masu ľudí.

Avšak nie vždy sa im to vypláca, pretože potom môže poslucháč nadobudnúť pocit, že aj keď mení frekvenciu, tak počúva stále to isté rádio…

Zaujímalo nás teda, ktoré rádiá u nás patria aktuálne medzi  najpočúvanejšie, u poslucháčov vo veku 14 – 79 rokov. Prieskum bol realizovaný na vzorke 3.537 respondentov, zber výsledkov sa uskutočnil v termíne apríl-júl 2014. Pozrite si dáta spoločnosti MEDIAN SK:

Podiel na trhu slovenských rádií:

Slovenské rádiá a ich trhový podiel

[message_box title=““ color=“red“]Rádio Expres 22,9%
Rádio Slovensko 20,6%
FUN Rádio 14,0%
Rádio Jemné 9,2%
Rádio Europa2 8,5%
Rádio Regina 8,1%
Rádio Lumen 2,2%
Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 14,5% trhu[/message_box]

Slovenský poslucháč má teda ozaj priestor na výber rádia, či už preferuje komerčný typ hudby alebo sa radšej započúva do jej alternatívneho sveta…

Tak čo, ako ste na tom vy?
Máte naladené to správne rádio, alebo už prelaďujete?! :-)

Radoslav Hoppej

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu