ilustračná foto: pixabay.com

PMT od roku 2002 realizuje píplmetrové merania sledovanosti televízií. Jej vlastníkmi sú TV JOJ, TV Markíza, TA3 a RTVS. Podľa Mačingu sa televízie dohodli s mediálnymi agentúrami na úprave metodiky meraní v neprospech zadávateľov televíznych reklám.

„Mediálne agentúry s televíziami dobehli zadávateľov – potajomky zmenili metodiku v píplmetrovom meraní od 1.1.2017, čím umelo zvýšia fakturované GRPs o 4% Do konca roku 2016 platilo, že hostia, ktorí pozerali televíziu neboli počítaní do sledovanosti televízií. Jednoducho sme za nich neplatili, mali sme ich, ako klienti – zadávatelia grátis, na viac. Ako keď Vám výčapný nenaleje presne po risku, ale dá niečo na viac,“ uviedol na svojom blogu Pavol Mačinga z agentúry Macinga Media.

„Od 1.1.2017 sa v PMT dohodli, ale zabudli o tom informovať klientov vopred, že hostia už budú počítaní do sledovanosti, t.j. zadávatelia za niečo, čo mali dlhé roky grátis, zaplatia na viac. Cca 4% na ročnej báze,“ doplnil Mačinga.

„Pre TV Markízu a TV Joj zmena metodiky v píplmetrovom meraní znamená dodatočný príjem v roku 2017 v jednotkách mil. EUR, na úkor zadávateľov,“ uviedol na svojom blogu Pavol Mačinga.

Na príklade je vidieť, ako sa prejavila zmena metodiky v neprospech zadávateľa:

Zdroj: Macinga.com

Spoločnosť Macinga Media sa od roku 2010 zaoberá mediálnym auditom a brainstormingom, organizovaním výberových konaní na mediálnu agentúru, či plánovaním médií.

Pavol Mačinga v minulosti pôsobil ako projektový manažér v denníku SME, v týždenníku Trend, a ako mediálny manažér v reklamnej agentúre Vaculik Advertising, či ČSOB.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu