Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) od 16. augusta spúšťa v Taliansku televíznu reklamnú kampaň „Slovensko. Krajina priateľov“. Spustenie tejto kampane SACR odôvodňuje údajne vysokým záujmom o Slovensko počas svetovej výstavy EXPO v Miláne.

EXPO je medzinárodná výstava priemyslu a kultúry, ktorá sa každoročne koná v inom meste, tentoraz je to Miláno. A práve v súvislosti s údajným zvýšeným záujmom Talianov o Slovensko v rámci tejto výstavy sa v SACR rozhodli zviditeľniť Slovensko nielen expozíciou, ale i reklamou v talianskej televízii.

Reklamu môže teoreticky v televízii vidieť až 49 miliónov divákov, podľa SACR, keď v období od 16. augusta do 5. septembra 2015 si objednala vysielanie až 620 opakovaní tohto spotu.

Reklamu uvidia diváci verejnoprávnej talianskej televízie RAI na deviatich televíznych okruhoch RAI 1 až 5, Sport 1, Sport 2, News a Movie.

„V minulom roku navštívilo Slovensko 50 000 turistov z Talianska. Za prvých päť mesiacov tohto roka to bolo už takmer 20 000 dovolenkárov, čo predstavuje medziročný nárast o 17 percent. Reklamou na televíznych okruhoch RAI chceme na Slovensko pozvať ďalších cestovateľov. Zároveň využívame, že RAI vysiela aj v krajinách susediacich s Talianskom ako Francúzsko, Monako či Švajčiarsko,“ povedala Marta Kučerová, generála riaditeľka SACR.

Oslovil som Slovensku agentúru pre cestovný ruch na krátky rozhovor. Odpovedal Martin Šebesta, hovorca SACR:

Koľko stala výroba spotu Slovensko. Krajina priateľov („Slovacchia. Terra di amici)?

Vytvorenie talianskej jazykovej mutácie a adaptácia existujúceho spotu stála 8 300 eur.

Uvidia ho diváci verejnoprávnej talianskej televízie RAI na deviatich televíznych okruhoch RAI 1 až 5, Sport 1, Sport 2, News a Movie?

Spot uvidia diváci všetkých spomínaných okruhov televíznej spoločnosti RAI.

Koľko stálo celkom jeho nasadenie v televízii v období od 16. augusta do 5. septembra?

Odvysielanie 620 spotov stálo po zľave 250 000 eur.

Spot bude odvysielaný až 620 krát? Na nákup mediálneho priestoru ste využili služby nejakej mediálnej agentúry? V akom rozsahu? Akú sumu tvorila jej agentúrna provízia?

Spot sa bude na deviatich televíznych okruhoch vysielať dovedna 620-krát. SACR nakupovala mediálny priestor v zmysle Zákona o verejnom obstarávaní priamo od spoločnosti RAI, bez mediálnej agentúry. Nebola teda vyplatená žiadna provízia.

Ak Slovensko navštívi ročne asi len 50 tisíc turistov z Talianska, ako vnímate takúto propagáciu? Sú to podľa vás efektívne vynaložené prostriedky?

Číslo 50 000 hovorí o počte talianskych turistov, ktorý navštívil Slovensko v minulom roku. Za prvých päť mesiacov tohto roka evidujú štatistiky medziročný nárast návštevníkov z Talianska o 17 percent. Na základe tejto štatistiky sa dá predpokladať, že za celý rok 2015 bude celkové číslo vyššie ako 50 000. Nasadenie spotu v Taliansku má zvýšiť znalosť o Slovensku, predstaviť Slovensko ako celoročnú atraktívnu destináciu  a synergicky s expozíciou Slovenska na svetovej výstave EXPO v Miláne zvyšovať záujem nielen turistov z Talianska. Televízia RAI vysiela aj v krajinách susediacich s Talianskom ako napríklad Francúzsko, Monako či Švajčiarsko, čím sa zásah divákov multiplikuje.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu