Slovensko sa stane od 1. júla na 6 mesiacov predsedníckou krajinou v Rade Európskej únie. Ministerstvo zahraničných vecí a Európskych záležitostí SR predstavilo v pondelok 22. februára nové logo, ktoré bude kľúčovým prvkom vizuálnej identity SR. Textové logo vo farbách slovenskej trikolóry ozvláštňuje smajlík  – v súčasnosti moderný prvok komunikácie. Vytvorený je z interpunkčných znamienok, sú typickým prvkom slovenského jazyka. Logo je jednoduché a ľahko zapamätateľné. Článok som doplnil o vyjadrenie autora loga Jakuba Dušičku a Róberta Slováka, prezidenta Klubu reklamných agentúr Slovenska, ktorý bol v odbornej komisii, ktorá logo zo súťažných návrhov vyberala.

Jakub Dušička, autor loga SK EU 2016
Jakub Dušička (zdroj foto: MZV)

Autorom loga je Jakub Dušička, 23-ročný výtvarník, dizajnér a študent Katedry vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, ktorý v roku 2014 absolvoval aj polročnú stáž na vysokej škole École Estienne v Paríži. Na Slovensku sa zviditeľnil projektom Dizajn na kolesách.

„Aký je to pocit byť vybratý spomedzi viac ako 200 návrhov? Ten pocit keď som sa to dozvedel už odznel ale bol som prekvapený, šťastný aj nervózny. Bola to výzva a snažil som sa to dotiahnuť najlepšie ako som vedel,“ povedal pre Masmediálne.info autor loga Jakub Dušička.

„Čo bolo inšpiráciou pri tvorbe? Chcel som využiť náš jazyk. Viem že rokovania v slovenčine nebudú. Pre našich zástupcov, ktorí ich budu riadiť, ale bude slovenčina jazykom v ktorom rozmýšľajú. Tak sa hoc nepriamo stane na pol roka významnou aj v medzinárodnom merítku. To je idea od ktorej som sa odpichol, “ doplnil Jakub Dušička.

Jeho logo zvíťazilo vo verejnej súťaži a okrem publicity získal i symbolickú finančnú odmenu 4500 eur. Z viac ako 200 návrhov ho vybrala odborná komisia v zložení prof. Stanislav Stankoci, akademický maliar, rektor VŠVU, Róbert Slovák, odborník na marketing a prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska a Pavel Choma, grafik a vedúci Katedry vizuálnej komunikácie VŠVU.

„Keďže bola súťaž verejná, mohol sa jej zúčastniť ktokoľvek, preto tá kvantita. V prvom kole sme vylúčili návrhy, ktoré nespĺňali základné požiadavky na logo, maľované návrhy, či detské kresby – áno, boli aj také. Vo finále ostalo cca 10 lôg, z ktorých boli prvé dve super a to, ktoré vyhralo je najlepšie zo všetkých,“ povedal  pre Masmediálne.info Róbert Slovák, prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska.

„Som rád, že tam nie sú absurdné prvky ako motýľ, či klišé veci ako Tatry, valašky a podobne. Je to koncepčne dobre vymyslené, variovateľné a výborne aplikovateľné a je použiteľné v mnohých prevedeniach. Osobne ma bavili emotikony a návrhy animácií, v ktorých sa naplno prejavila hravosť víťazného konceptu,“ doplnil Róbert Slovák.

Nové logo sa bude používať na dokumentoch, propagačných a prezentačných predmetoch, banneroch, brožúrach v rámci všetkých komunikačných kanálov počas predsedníckych podujatí Rady EU v zahraničí a na Slovensku.

Páči sa vám nové logo?

Mne osobne sa najviac páči to české, portugalské, holandské, rakúske ale i to slovenské. Porovnajte:

23. Slovensko 2016

Pozrite si logá predchádzajúcich predsedníckych krajín:

Holandsko 2016

22. Holandsko 2016

Luxembursko 2015

21. Luxemburg 2015

Lotyšsko 2015

20. Lotyšsko 2015

Taliansko 2014

19. Taliansko 2014

Grécko 2014

18. Grecko 2014

Litva 2013

17. Litva 2013

Írsko 2013

16. Irsko 2013

Cyprus 2012

15. Cyprus 2012

Dánsko 2012

14. Dansko 2012

Poľsko 2011

13. Polsko 2011

Maďarsko 2011

12. Madarsko 2011

Belgicko 2010

11. Belgicko 2010

Španielsko 2010

10. Spanielsko 2010

Švédsko 2009

9. Svedsko 2009

Česko 2009

8. Cesko 2009

Francúzsko 2008

7. Francuzsko 2008

Slovinsko 2008

6. Slovinsko 2008

Portugalsko 2007

5. Portugalsko 2007 -2

Nemecko 2007

4. Nemecko 2007

Fínsko 2006

2. Finsko 2006

Rakúsko 2006

3. Rakusko 2006

Luxembursko 2005

1. Luxemburg 2005

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu