Slovensko sa stane od 1. júla na 6 mesiacov predsedníckou krajinou v Rade Európskej únie. Ministerstvo zahraničných vecí a Európskych záležitostí SR predstavilo v pondelok 22. februára nové logo, ktoré bude kľúčovým prvkom vizuálnej identity SR. Textové logo vo farbách slovenskej trikolóry ozvláštňuje smajlík – v súčasnosti moderný prvok komunikácie. Vytvorený je z interpunkčných znamienok, sú typickým prvkom slovenského jazyka. Logo je jednoduché a ľahko zapamätateľné. Článok som doplnil o vyjadrenie autora loga Jakuba Dušičku a Róberta Slováka, prezidenta Klubu reklamných agentúr Slovenska, ktorý bol v odbornej komisii, ktorá logo zo súťažných návrhov vyberala.

Autorom loga je Jakub Dušička, 23-ročný výtvarník, dizajnér a študent Katedry vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave, ktorý v roku 2014 absolvoval aj polročnú stáž na vysokej škole École Estienne v Paríži. Na Slovensku sa zviditeľnil projektom Dizajn na kolesách.
„Aký je to pocit byť vybratý spomedzi viac ako 200 návrhov? Ten pocit keď som sa to dozvedel už odznel ale bol som prekvapený, šťastný aj nervózny. Bola to výzva a snažil som sa to dotiahnuť najlepšie ako som vedel,“ povedal pre Masmediálne.info autor loga Jakub Dušička.
„Čo bolo inšpiráciou pri tvorbe? Chcel som využiť náš jazyk. Viem že rokovania v slovenčine nebudú. Pre našich zástupcov, ktorí ich budu riadiť, ale bude slovenčina jazykom v ktorom rozmýšľajú. Tak sa hoc nepriamo stane na pol roka významnou aj v medzinárodnom merítku. To je idea od ktorej som sa odpichol, “ doplnil Jakub Dušička.
Jeho logo zvíťazilo vo verejnej súťaži a okrem publicity získal i symbolickú finančnú odmenu 4500 eur. Z viac ako 200 návrhov ho vybrala odborná komisia v zložení prof. Stanislav Stankoci, akademický maliar, rektor VŠVU, Róbert Slovák, odborník na marketing a prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska a Pavel Choma, grafik a vedúci Katedry vizuálnej komunikácie VŠVU.
„Keďže bola súťaž verejná, mohol sa jej zúčastniť ktokoľvek, preto tá kvantita. V prvom kole sme vylúčili návrhy, ktoré nespĺňali základné požiadavky na logo, maľované návrhy, či detské kresby – áno, boli aj také. Vo finále ostalo cca 10 lôg, z ktorých boli prvé dve super a to, ktoré vyhralo je najlepšie zo všetkých,“ povedal pre Masmediálne.info Róbert Slovák, prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska.
„Som rád, že tam nie sú absurdné prvky ako motýľ, či klišé veci ako Tatry, valašky a podobne. Je to koncepčne dobre vymyslené, variovateľné a výborne aplikovateľné a je použiteľné v mnohých prevedeniach. Osobne ma bavili emotikony a návrhy animácií, v ktorých sa naplno prejavila hravosť víťazného konceptu,“ doplnil Róbert Slovák.
Nové logo sa bude používať na dokumentoch, propagačných a prezentačných predmetoch, banneroch, brožúrach v rámci všetkých komunikačných kanálov počas predsedníckych podujatí Rady EU v zahraničí a na Slovensku.
Páči sa vám nové logo?
Mne osobne sa najviac páči to české, portugalské, holandské, rakúske ale i to slovenské. Porovnajte:
Pozrite si logá predchádzajúcich predsedníckych krajín:
Holandsko 2016
Luxembursko 2015
Lotyšsko 2015
Taliansko 2014
Grécko 2014
Litva 2013
Írsko 2013
Cyprus 2012
Dánsko 2012
Poľsko 2011
Maďarsko 2011
Belgicko 2010
Španielsko 2010
Švédsko 2009
Česko 2009
Francúzsko 2008
Slovinsko 2008
Portugalsko 2007
Nemecko 2007
Fínsko 2006
Rakúsko 2006
Luxembursko 2005