Podobné formáty existujú vo svete už niekoľko rokov, ale na Slovensku vizuálny formát opisu udalostí nie je rozšírený. Na portáli SME.sk vznikol v spolupráci s agentúrou 2FRESH SK, ktorá sa postarala o produkciu a vývoj.

Prvým príbehom využívajúci nový interaktívny formát je príbeh nášho najlepšieho cyklistu, ktorý vyšiel vo štvrtok 22. decembra pod názvom Peter Sagan: Superstar made in Slovakia a je publikovaný nielen v slovenskej, ale i anglickej mutácii > pozri 

„V taktomto vizuálnom príbehu ide o kombináciu longform rozprávania (napríklad pri Saganovi má text viac ako 2500 slov, a viac ako 16-tisíc znakov), fotografií, videí a audio nahrávok s rozhovorov so známymi aktérmi v cyklistickej komunite,“ uviedlo SME na svojom blogu.

Autormi prvého vizuálneho príbehu na SME sú novinári Andrej Kuzmány, Michal Trško, Dávid Tvrdoň a Miloslav Šebela.

„Americký denník The New York Times takéto vizuálne príbehy (visual story) publikuje pravidelnejšie. V roku 2016 to bola napríklad séria o amerických športovcoch, ktorí sa zúčastnili olympiády v Riu,“ uviedlo SME na svojom blogu.

Pozrite si vizuálny príbeh gymnastky Simone Biles v podaní The New York Times > pozri 

Pozrite si ukážku visual story o probléme mentálych chorôb medzi študentmi, v podaní Amerického verejnopávneho rozhlasu (NPR) > pozri

„S Dávidom Tvrdoňom sme už dlho hundrali, že aj na SME by sme mohli urobiť čosi aspoň z diaľky sa ponášajúce na naše obľúbené „vizuálne príbehy“ na NPR či New York Times. A že by bolo hrozne fajn, keby sme na to mali vlastný nástroj,“ povedal na Facebooku o novinke Tomáš Prokopčák, zástupca šéfredaktorky SME.

„Vieme, že to nie je dokonalé a že máme čo zlepšovať, no myslím si, že veľa krajších vecí ste v slovenských médiách tento rok nevideli. A ešte čosi: verím, že Sagan je len našou prvou „visual story“, no bude ich oveľa viac. Pretože strhujúcich vizuálnych príbehov, smutných aj veselých, vážnych aj zábavných je okolo nás plno,“ doplnil Prokopčák.

Aktualizované: Visual story získal Cena za inovatívnu online žurnalistiku v súťaži Novinárska cena 2016 > pozri

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu