Začiatkom roka 2018 predstavila sociálna sieť Facebook viacero noviniek na svojej platforme, medzi ktoré patrí aj prísľub prezentovať na sociálnej sieti viac kvalitných spravodajských príspevkov.

V rámci tohto záväzku sociálna sieť testovala funkciu označovania spravodajských príspevkov štítkom „breaking news/aktuálne správy“. O novej funkcii sme informovali ešte v decembri 2017.

V súčasnosti Facebook rozširuje testovanie tejto funkcie, pre viac ako 50 ďalších vydavateľov. Informáciu zverejnil Facebook na svojom firemnom blogu.

foto: Facebook

Testovanie služby označovania príspevkov štítkom „breaking news“ začala sociálna sieť v USA.

Malej skupine miestnych a národných vydavateľov je umožnené identifikovať a označiť príspevky štítkom „breaking news“.

Od pondelka 5. marca 2018 rozširuje sociálna sieť testovanie, čo znamená, že služba bude dostupná pre viac ako 50 ďalších vydavateľov v Severnej Amerike, Latinskej Amerike, Európe a Austrálii.

Ak bude testovanie úspešné, službu môže spoločnosť Facebook rozšíriť aj pre ďalších vydavateľov.

Vydavatelia, ktorí sú zapojený do testovania budú môcť označiť príspevky v Instant Articles, vo Facebook Live, mobilné aj webové linky štítkom „breaking news“.

Značku môžu použiť iba jedenkrát za deň a toto označenie môžu nastaviť maximálne na 6 hodín. Vydavatelia majú k dispozícii aj dodatočný súbor piatich ukazovateľov za mesiac.

Príspevky sa zobrazia v informačnom kanáli news feed a informácie o štatistikách budú dostupné v sekcii Page Insights, takže vydavatelia budú môcť sledovať ako označovanie príspevkov funguje v interakcii s čitateľmi.

Čitatelia budú môcť poskytnúť spätnú väzbu aj vtedy, ak nepovažujú príbeh za „breaking news“ a to prostredníctvom rozbaľovacej ponuky, ktorá sa nachádza v príspevku vpravo hore.

Táto spätná väzba pomôže spoločnosti Facebook zlepšiť spôsob, akým zobrazuje správy označené „breaking news“.

Výsledky testovania, ktoré prebehlo doposiaľ v USA sú pozitívne. Ľudia v USA sa viac zaoberajú príspevkami, ktoré sú označené ako „breaking news“.

Od 8. decembra 2017 do 14. januára 2018 Facebook zaznamenal zvýšenie miery prekliknutia o 4%, 7% nárast v lajkovaní, 4% nárast v komentároch a 11% nárast v zdieľaní.

„Tešíme sa zo spolupráce s Facebookom na vyzdvihnutí dôležitosti „breaking news“ na ich platforme. Sme nadšení, ale nie prekvapení, že čitatelia reagujú tak, ako majú. Rýchle poskytovanie presných informácií bolo vždy základom nášho poslania a v tomto obrovskom spravodajskom kolotoči chceme, aby naši čitatelia boli schopní ľahko identifikovať nové správy, keď sa zverejnia,“ pre Facebook uviedol Dave Merrell, vedúci produktový manažér pre The Washington Post.

Aktuálne správy a vyzdvihnutie ich dôležitosti na sociálnej sieti Facebook cez štítok „breaking news“ pomôže ľuďom získavať dôležité informácie, vtedy, keď je to potrebné.

„Toto je prvotný test, aj naďalej budeme pokračovať v práci s vydavateľmi spravodajských príspevkoch prostredníctvom projektu Facebook Journalism Project, aby sme prostredníctvom ich spätnej väzby zdokonalili fungovanie tohto systému,“ uviedla na svojom blogu spoločnosť Facebook.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu