foto: Facebook

Nová služba umožní firmám na platformách Facebook a Instagram bezplatne vytvárať zoznam produktov a následne ich predávať.

Mnohí vnímajú novú službu ako konkurenciu pre Amazon. Facebook ju, ale vidí inak. Nová služba má pomôcť firmám v súčasnej neľahkej pandemickej situácii, aby predávali viac tovaru. Informáciu zverejnil Verdict.

Podľa informácii k službe Instagram Shop môžu predajcovia zdieľať vybrané produkty prostredníctvom svojich príspevkov a príbehov alebo nechať ľudí, aby ponúkané produkty objavili cez vyhľadávanie.

Keď niekto klikne na značku produktu, ktorá je priradená k príspevku alebo na nálepku produktu v príbehu, prejde na stránku s jeho podrobnejším popisom. Tu sa dozvie podrobenejšie informácie o ponúkanej položke.

Podľa Verdict je nová služba dôkazom toho, že sa Facebook snaží dosiahnuť svoj dlhodobý cieľ. Technologický gigant by ako súčasť dlhodobých plánov chcel vytvoriť dominantnú super aplikáciu.

Niečo podobné ako čínska aplikácia WeChat, kde používateľ môže zostať v kontakte s priateľmi, objednať si taxík a kúpiť tovar.

Ďalším dôvodom je to, že Facebook potrebuje udržať používateľov na svojich platformách, aby bol atraktívnejší pre inzerentov.

Facebook nechce za službu účtovať poplatky. Reklamy sú pre spoločnosť kľúčové a takáto forma obchodovania má aj bez poplatku značný prínos. Čím viac používateľov a viac obchodov bude cez platformu obchodovať, tým bude môcť Facebook viac účtovať za reklamu.

Nová služba by nemala byť ani výrazným konkurentom pre Amazon. Amazon je na trhu už dlho a za ten čas si vybudoval silné zázemie. Amazon má najmodernejšiu logistiku, prepracovaný predajný systém a vybudovanú infraštruktúru. Facebook nateraz nepredstavuje pre Amazon hrozbu.

Facebook nezabudol pri nakupovaní vyriešiť ani ochranu osobných údajov. „Pri prehliadaní produktov v službe zdieľame súhrnné informácie s firmami o výkonnosti a spôsobe, akým sa k produktu preklikali. Nezdieľame informácie, ktoré vás osobne identifikujú, ako napríklad vaše meno alebo e-mailovú adresu, ktoré môžu byť použité na identifikáciu alebo na to, aby sme vás kontaktovali, pokiaľ nám na to nedáte povolenie,“ informuje spoločnosť Facebook na svojom firemnom blogu.

Cesta spoločnosti Facebook za dlhodobými cieľmi aj naďalej pokračuje. Možno nie tempom, aké si technologický gigant predstavoval, pretože pandémia Covid-19 ovplyvnila plány aj tejto spoločnosti.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu