foto: pixabay.com

V dôsledku nedávnej kauzy, v ktorej bola sociálna sieť YouTube upozornená na videá prezentujúce zobrazovanie deti v nedôstojných podmienkach, Google musel pristúpiť k riešeniu.

Jedným z najnovších krokov ako zabrániť takémuto konaniu na platforme YouTube je to, že zverejňovaný obsah bude kontrolovať množstvo moderátorov. Informáciu priniesol The Guardian. 

Vlastník sociálnej siete YouTube, spoločnosť Google, začiatkom decembra 2017 oznámila, že v budúcnom roku rozšíri rady svojich zamestnancov o viac ako 10-tisíc nových ľudí, ktorí budú zodpovední za kontrolovanie obsahu, s cieľom zabrániť zverejňovaniu takých videí, ktoré porušujú podmienky YouTube.

Generálna riaditeľka spoločnosti YouTube Susan Wojcicki oznámila túto správu v dôsledku širokej negatívnej odozvy z radov verejnosti, ale aj inštitúcií, na zistenie že na platforme bol zverejňovaný obsah, v ktorom tvorcovia zneužívali detskú nevinnosť, naivnosť a strach.

No nielen kvôli tejto kauze bude obsah na platforme viac kontrolovaný. YouTube najíma moderátorov na kontrolu obsahu, aj z dôvodu problémov s nedostatočným zachytením nenávistného, podvodného a obťažujúceho kontextu videí.

Susan Wojcicki povedala, že okrem zvyšovania počtu ľudských moderátorov, pokračuje aj vývoj pokročilých strojových technológií na automatické označovanie problematického obsahu, ktorý má byť odstránený.

Okrem toho uviedla, že nové úsilie prijaté na ochranu detí pred nebezpečným a zneužívajúcim obsahom a zablokovanie prejavov nenávisti na platforme, bolo súčasťou pokračujúcej práce v boji proti násilnému extrémistickému obsahu.

„Ľudskí recenzenti sú aj naďalej dôležití pri odstraňovaní obsahu, ale aj pre tréningové systémy strojového učenia, pretože ľudský úsudok je rozhodujúci pre tvorbu kontextuálnych rozhodnutí o obsahu,“ vyjadrila sa Susan Wojcicki na blogu, ktoré zverejnil The Guardian.

K informáciám dodala, že od júna 2017 moderátori ručne prehodnotili takmer 2-milióny videí s možným násilným extrémistickým obsahom, aby pomohli systémom strojového učenia pri identifikácii podobných videozáznamov v budúcnosti.

Spoločnosť YouTube čelila počas minulého mesiaca intenzívnejšej kontrole v súvislosti so správami, ktoré poukázali na skutočnosť, že cez filter YouTube Kids, ktorý by mal zablokovať akýkoľvek obsah, ktorý nie je vhodný pre mladých používateľov, takýto obsah predsa len prešiel.

Negatívnu lavínu, ktorá sa spustila na YouTube podporilo aj zistenie niektorých rodičov, že YouTube Kids umožňuje deťom vidieť videá so známymi postavami v násilných alebo bláznivých scenároch, ktoré sú doplnené detskými riekankami spolu s rušivými obrázkami.

Služba YouTube opakovane čelí pobúreniu za svoju nedostatočnú účinnosť pri kontrole videí, ktoré obsahujú dezinformácie alebo videí, ktoré dokumentujú strelecké vyčíňanie alebo iné tragédie.

The Guardian napríklad zistil, že ľudia, ktorí prežili strelecký útok alebo príbuzní obetí streleckých útokov boli predmetom širokého spektra on-line zneužívania a hrozieb. Niektoré boli dokonca spájané s populárnymi myšlienkami teórie o sprisahaniach.

Niektorí rodičia obetí, ktorých potomkovia prišli o život počas tragického streleckého vyčíňania, strávili nespočetné množstvo svojho času, keď sa pokúšali ohlásiť zneužívajúce videozáznamy o svojich zosnulých deťoch a opakovane vyzývali spoločnosť Google, aby zamestnala viac moderátorov a lepšie presadzovala svoje politiky. The Guardian vo svojom článku zdôrazňuje, že o kontrole takéhoto druhu videí sa v spojení s najímaním väčšieho počtu moderátorov nehovorilo nič.

V poslednom období bolo preukázaných mnoho dôkazov o tom, že algoritmy na detekciu obsahu, ktorý porušuje politiky YouTube, nefunguje.

Susan Wojcicki, ale uviedla, že služba YouTube sa bude aj naďalej spoliehať na strojové učenie, pretože v rozsahu, v akom je zverejňovaný nežiaduci obsah, je to nevyhnutný faktor pre riešenie tohto problému.

Strojové učenie pomáha ľudským moderátorom odstrániť takmer päťkrát viac videí ako bez jeho použitia a až 98 % videí, ktoré boli z platformy odstránené z dôvodu násilného extrémizmu boli označené algoritmami.

Susan Wojcicki pre The Guardian ďalej uviedla, že pokrok v technológii strojového učenia umožnil, aby sa v priebehu ôsmich hodín od zverejnenia extrémistického obsahu, zablokovalo takmer 70 % tohto obsahu.

YouTube reformuje aj svoje reklamné stratégie a plánuje uplatňovať pri zverejňovaní reklám prísnejšie kritéria, pretože si nemôže dovoliť prísť o lukratívnych inzerentov, ktorým sa nepáči, že ich reklamy by sa mohli zobraziť pri nežiaducom obsahu.

Tak ako pre Facebook, aj pre Google, ktorý je vlastníkom sociálnej siete YouTube bol tento rok extrémne náročný. Veľký tlak zo strany verejnosti či rôznych inštitúcií a vlád jednotlivých krajín bude nepochybne pokračovať aj v nasledujúcom roku, pretože sociálne platformy sa stali nebezpečnou zbraňou, ktorá nie je dostatočne kontrolovaná.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu