Spoločnosť Heineken Slovensko predstavila pred letnou sezónou retro novinku Zlatý Bažant ´73

Výnimočná pivná inovácia, spojenie minulého s moderným. Spoločnosť Heineken Slovensko zacítila vo vzduchu príchuť leta a predstavila novinku, ktorá má zabodovať nielen u starších, ale má pritiahnuť aj mladé ročníky, a to svojim retro dizajnom. „Kreatívna idea pochádza z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá zároveň realizuje ATL kampaň. BTL aktivity zabezpečuje Apple Pie, digitálnu komunikáciu Zaraguza Digital a launch event a retro Pohostinstvo ´73 robíme v spolupráci s agentúrou MW Promotion,“ povedal Ronald Lupták, group brand manažér spoločnosti Heineken Slovensko.

Stabilná súčasť portfólia

Novinka, ktorú prinášajú na trh, sa stáva stabilnou súčasťou portfólia značky Zlatý Bažant a spoločnosť o ňom hovorí aj ako o najinovatívnejšom pivnom segmente:

Zlatý bažant 73
Zlatý bažant 73 (zdroj foto: Heineken)

„Prinášame pivo, ktoré je odpoveďou na aktuálne požiadavky konzumentov smerom k väčšej diverzite piva a pestrosti pivných chutí. A prináša ho samozrejme Zlatý Bažant – najlepšie slovenské pivo a najinovatívnejšia značka piva na trhu,“ povedal Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko.

Inšpirácia na retro ležiak pochádza z pivovaru Hurbanovo, kde sa nachádza najstarší zachovaný varný list piva Zlatý bažant. Tu sa aj uvarilo, použitím tradičných metód varenia s modernými vylepšeniami. Zlatý Bažant ´73 bude v maloobchodných predajniach dostupný výhradne vo vratných pollitrových fľašiach, v puboch si ho pivári môžu vychutnať aj ako čapovaný.

„Spomienky strednej či staršej generácie pivárov na Zlatý Bažant sa spájajú výhradne s klasickou pivnou fľašou, a my sme chceli ich očakávania pri uvedení piva inšpirovaného minulosťou naplniť do bodky. Vratná sklená fľaša je navyše najekologickejším typom obalu, a s našou novinkou sa snažíme zároveň motivovať konzumentov na vychutnávanie si piva z tohto typu balenia,“ povedal David Zappe, riaditeľ marketingu spoločnosti Heineken Slovensko.

Zároveň chcú retro dizajn aj na pohároch, produktoch, výčapných zariadeniach, či POS materiáloch.

Zlaty bazant - retro - KVfavorit73 skutocny sperk
zdroj: HEINEKEN

Na tvorbe kampane spolupracovali viacerí

Zlatý bažant - retro- krcmarka
zdroj foto: Heineken

Na reklamnej kampani, ktorá sa nesie v duchu spájania súčasného a minulého, mladšej a staršej generácie, ale aj na príbehu či dizajne značky Zlatý Bažant ´73 sa podieľali viaceré reklamné agentúry.

„Kreatívna idea pochádza z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá zároveň realizuje ATL kampaň. BTL aktivity zabezpečuje Apple Pie, digitálnu komunikáciu Zaraguza Digital a launch event a retro Pohostinstvo ´73 robíme v spolupráci s agentúrou MW Promotion,“ povedal Ronald Lupták, group brand manažér spoločnosti Heineken Slovensko.

Reklamu tak budete môcť sledovať v televízii, rozhlase, ale aj v tlači. „Vzhľadom na charakter kampane, ktorá je postavená na retro štýle budeme využívať aj formáty, ktoré štandardne využívame pomenej. ATL kampaň pre značku Zlatý Bažant ´73 tak bude obohatená aj o tlačové a rozhlasové médiá,“ pokračuje Ronald Lupták.

Kampaň bola podporená aj otvorením dvojtýždňového retro Pohostinstva ´73, ktorého prevádzka vyvrcholila v sobotu, 16. apríla, na oslavu výročia varného listu nového ležiaka (16.4.1973). ATL kampaň plánujú spustiť o niekoľko týždňov neskôr.

Zlatý bažant - Pohostinstvo 73 na 2. poschodi OD Dunaj konci
zdroj foto: Heineken
Zlatý bažant - Ozajstne retro
zdroj foto: Heineken

Zlatý Bažant ´73 v číslach

Od 1. do 16. apríla obslúžili v retro Pohostinstve ´73 stovky ľudí, ktorí vypili 40 sudov (približne 2400 pív) Zlatý Bažant ´73. Vyvrcholenie dvojtýždňovej prevádzky dobovej krčmy bolo plné hudby a zábavy, počas ktorej všetci prítomní udiali unikátnu vec.

zdroj foto: HEINEKEN
zdroj foto: HEINEKEN

Naplnili časovú kapsulu, ktorá sa nachádzala na mieste pohostinstva, predmetmi s rokom výroby 2016. Cieľom tohto kroku bolo inšpirovať budúce generácie, aby o 43 rokov zažili aj oni sami retro dobu.

Medzi aktuálnymi artefaktmi sa nachádzajú maturitné oznámenie, potvrdenie o zaplatení pokuty v MHD, slnečné okuliare, explozívna lízanka mimoni, USB kábel, selfie tyč, žuvačky, žiarovka, gastro lístok, oznámenie o zásielke z Daňového úradu, denná tlač či vizitky. Ľudia písali na lístočky aj svoje mená a odkazy budúcim generáciám.

„Projekt retro krčmy nám natoľko prirástol k srdcu, že sme pôvodne len týždeň plánovanú prevádzku predĺžili o sedem dní a na záver vystrojili rozlúčkovú párty. Dostali sme veľa pozitívnej spätnej väzby aj na náš nový ležiak Zlatý Bažant ´73 inšpirovaný minulosťou. Pri jej výrobe sme si zacestovali v čase aj my sami v hurbanovskom pivovare a tento pocit znovuobjaviť a vytvoriť niečo výnimočné sme chceli dopriať aj budúcim generáciám. Tí , ktorí o 43 rokov nájdu našu časovú kapsulu naplnenú predmetmi dnešných dní, sa možno tiež inšpirujú a niečo originálne vytvoria tak, ako sa to podarilo našim pivovarníkom,“ doplnil Ronald Lupták, jeden z organizátorov projektu a group brand manažér spoločnosti Heineken Slovensko.

Časovú kapsulu aj s odkazom pre budúce generácie uskladnia priamo v Hurbanovskom pivovare. Úspech zožala aj facebooková stránka, ktorú v číslach „lajkovalo“ 1600 fanúšikov, zasahovalo do nej približne 270 000 užívateľov, a takmer 3000 ľudí v nej rozvírilo diskusie komentármi, zdieľaním, či rôznou ďalšou činnosťou.

Práve prostredníctvom obrovského záujmu užívateľov facebooku, a na ich pokyn sa rozhodli otvorenie Pohostinstva ´73 predĺžiť o jeden týždeň dlhšie, keďže pôvodný plán jeho prevádzky mal trvať jeden týždeň. Eventovo krčmu zastrešila agentúra MW Promotion a časovú kapsulu zabezpečila agentúra Zaraguza.