„Spoločnosť JOJ Media House, a.s. po úspešnej akvizícii spoločnosti Harad, a.s. prostredníctvom ktorej sa stala majiteľom 100% obchodného podielu v spoločnosti Radio Services, s.r.o. vstúpila na rádiový trh. Radio Services sa zameriava na poskytovanie komplexných služieb prevádzkovateľom rádiového vysielania. Poskytované služby sú zamerané na zabezpečovanie vysielania, vysielacieho kontentu, ako aj predaj reklamného priestoru,“ uvádza spoločnosť JOJ Media House.

Spoločnosť Radio Services nepriamo zabezpečuje chod viacerých slovenských rádií, konkrétne – Rádia Anténa Rock, Rádia Jemné a Rádia Vlna. I keď Radio Services nie je  priamo vlastníkom rozhlasových licencií týchto rádií, môže mať prípadne priamy vplyv na ich chod. Nie je (?!) to však v rozpore so zákonom o zákaze krížového vlastníctva médií, ktorý by mal slúžiť na ochranu demokratického systému v krajine.

Zákon zakazuje „majetkové prepojenie a personálne prepojenie vysielateľa rozhlasovej programovej služby a vysielateľa televíznej programovej služby navzájom alebo s vydavateľom celoštátnej periodickej tlače.“

Vysielateľmi, majiteľmi rozhlasových licencií sú spoločnosti:

Rádio Jemné – TAM ART Production , ktorú po novom vlastní FILAMENT COMPANY LIMITED z Cypru, predtým to bola spoločnosť Harad, a.s., ktorú vlastnil Michal Holík, ktorý je konateľom spoločností, ktoré vlastnia siete obchodov Terno a Moja Samoška (TERNO Group a Diligentia R.C.), ktoré sú v kuloároch spájané so spoločnosťou J&T, keďže Holík v nej pôsobil, ako top manažér. Novým vlastníkom spoločnosti Harad, a.s. je JOJ Media House.

Rádio Vlna – Corporate Legal – vlastníci sú Jozef Maruniak, Peter Ďurček, predpokladám, že ide o advokátov, ktorí sú konateľmi spoločnosti. Advokátska kancelária Bugala-Ďurček, s.r.o. už viac krát zastupovala J&T aj JOJ.

Rádio Anténa Rock –  GES Slovakia – vlastník je Peter Korbačka z J&T, v minulosti pôsobil aj ako predseda predstavenstva práve v spoločnosti Slovenská produkčná, a.s.

Spoločnosť Radio Services vlastní, podľa informácií Radio.Radar aj detské internetové rádio Žofka, ktoré spustili len nedávno na doméne www.detskeradio.sk,  sú to vlastne dva internetové streamy – na jednom hrajú pesničky pre deti a na druhom sú rozprávky pre deti.

JOJ Media House, a.s., vznikla 6. novembra 2010 a v súčasnosti je holdingovou spoločnosťou, ktorá prostredníctvom investícií v iných spoločnostiach podniká v oblasti médií. V minulosti bola spájaná s finančnou skupinou J&T , no tá ju v súčasnosti oficiálne nevlastní, ako sa nedávno vyjadrila pre masmedialne.info Linda Gáliková, PR manažérka J&T.

Spoločnosť Slovenská produkčná, a.s.  však priamo vznikla zlúčením spoločností J&T MEDIA ENTERPRISES, a.s. a MAG MEDIA, a.s., a Peter Korbačka  z J&T bol predtým predsedom predstavenstva Slovenskej produkčnej, a.s.

V súčasnosti je JOJ Media House 100%-ným akcionárom spoločnosti Slovenská produkčná, a.s., a prostredníctvom spoločnosti Slovenská produkčná drží tiež 100% obchodný podiel spoločnosti MAC TV s.r.o., držiteľa licencie na vysielanie televíznych staníc TV JOJ,  TV JOJ PLUS, WAU, RiK, SENZI a prevádzkovateľa internetových portálov joj.sk , huste.tv, noviny.sk, prezenu.sk, premuza.sk a topstar.sk.

Spoločnosť Slovenská produkčná, a.s. – páni Roland Kubina (programový riaditeľ JOJ Group), Mojmír Mlčoch (finančný riaditeľ JOJ Group), Martin Heržo (obchodný riaditeľ JOJ Group) a Marcel Grega (generálny riaditeľ JOJ Group) a Richard Flimel vlastnia aj internetovú doménu blesk.sk a je preto možné, že budú postupne rozširovať aj svoje internetové portfólio. V Čechách je blesk.cz známy bulvárny internetový portál najčítanejšieho českého denníku, ktorý vlastní spoločnosť CZECH NEWS CENTER (predtým  Ringier Axel Springer CZ) podnikateľa Daniela Křetínského a Patrika Tkáča, spolumajiteľa  J&T .

Do portfólia tejto spoločnosti patria bulvárne tituly Blesk, Aha! ale aj Sport a časopisy Reflex, GEO, ABC, Blesk pro ženy, Blesk Hobby a Svět motorů a ďalšie.

Daniel Křetínský je známy nielen vlastníctvom futbalového klubu AC Sparta Praha, ale aj obchodnou spoluprácou s finančnou skupinou  J&T, kde spolu s  J&T vlastnia aj podiely v spoločnostiach EPH a PPF.

Slovenská produkčná, a.s., úspešne podniká v televíznom odvetví už od roku 2002. Odvtedy si vybudovala pomerne širokú divácku základňu a je dvojkou, hneď za TV Markíza, ktorá je dlhoročnou jednotkou na slovenskom trhu. Svoju ponuku kanálov neustále rozširuje, naposledy o filmový kanál JOJ Cinema (cez spol. Doneal), či detský kanál RiK, ktorý bol prvým plateným kanálom v portfóliu skupiny JOJ GROUP. Tá ale vytvorila aj detský televízny kanál Ťuki TV na objednávku pre spoločnosť Slovak Telekom a chce tak byť trendsetterom v tejto televíznej prémiovej sfére > pozri

JOJ Media House je 100%-ným akcionárom spoločnosti BigBoard Slovensko, a.s., prostredníctvom ktorej vlastní tiež podiely v ďalších spoločnostiach: 100% obchodný podiel v spoločnosti BigMedia, spol. s r.o., 100% akcií v spoločnosti RECAR Slovensko a.s., 80% akcií v spoločnosti RECAR Bratislava a.s., 90% obchodný podiel v spol. Media representative, s.r.o. a 51% obchodný podiel v spol BHB, s.r.o. Všetky tieto spoločnosti podnikajú v oblasti predaja vonkajšej reklamy, tzv. outdoor promotion s odhadovaným trhovým podielom 47% na Slovensku.

JOJ Media House je jediným (100%-ným) spoločníkom spoločnosti JOJ Media House CZ s.r.o. a prostredníctvom tejto spoločnosti vlastní 100% akcií v spoločnosti BigBoard Praha, a.s., a nepriamo aj 100%-ný podiel v spoločnosti Czech Outdoor s.r.o. (predtým News Outdoor Czech Republic s.r.o.). Spoločnosti v skupine JOJ Media House podnikajú v oblasti predaja vonkajšej reklamy aj v Českej republike, ako tiež uvádza spoločnosť na svojej webovej stránke.

Aktualizované: JOJ Media House v Českej republike vlastní spoločnosti: BigBoard Praha, a.s. (60%), BigMedia, s.r.o., (100% ),  CzechOutdoor, s.r.o., (99,9%), Český Billboard, s.r.o., (100%),  MG Advertising, s.r.o., (50% ),  Barrandia, s.r.o., (50%), Expiria, s.r.o., (100% ),  TardusPublishing, s.r.o., (100%),  RAIL REKLAM, s.r.o., (49%),  outdoorakzent, s.r.o., (100%) a BilboCity s.r.o. (100%). Má tak odhadovaný 58% trhový podiel a je tak najväčším hráčom na českom outdoorovom reklamnom poli, ako uvádza spoločnosť JOJ Media House.

JOJ Media House tak patrí medzi veľké mediálne spoločnosti, má aktivity v televíznom odvetví a vonkajšej reklame a aktuálnym vstupom do spoločnosti Radio Services získava vplyv aj v slovenských rádiách.

Navzájom sa finančné skupiny ako J&T predbiehajú s Penta Investments (News and Media Holding a V3 Media Holdings), ale i s  Andrejom Babišom z Agrofert Holdingu (vydavateľstvo MAFRA, na Slovensku predtým ako Ecopress, napr. Hospodárske noviny).

Až čas ukáže, komu sa podarí na českom a slovenskom trhu ukrojiť z mediálneho koláča väčšie a chutnejšie sústo a získa vplyv.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu