Spoločnosť Walt Disney Co. presúva všetky svoje digitálne značky na celom svete do reklamnej platformy Google. Dohoda zahŕňa reklamy v takmer všetkých značkách Walt Disney Co., vrátane Disney, ABC, ESPN, Freeform, Marvel, Pixar a Star Wars.

Značky Walt Disney Co. dosahujú v on-line prostredí viac ako 230-miliónov používateľov. Títo používatelia, každý mesiac strávia viac ako 14-miliárd minút v súvislosti s obsahom Walt Disney Co. a každý mesiac si pozrú miliardy videí. Informáciu zverejnil portál Adweek.

Google a Walt Disney Co. medzi sebou uzatvorili viacročnú dohodu, no konkrétnejšie finančné alebo časové detaily z nej nezverejnili.

Na základe tejto dohody bude reklamný nástroj FreeWheel od spoločnosti Comcast nahradený Google Ad Manager od spoločnosti Google.

Podľa portálu Variety, bude Google poháňať aj reklamy zobrazované v službe ESPN+, teda v predplatenej športovej službe, ktorá bola spustená na začiatku roka 2018.

V službe Disney+ sa v súčasnosti nezobrazuje reklama, no ak by sa v budúcnosti niečo zmenilo, mohlo by to byť dodatočne zapracované do dohody medzi spoločnosťami Google a Walt Disney Co.

Dohoda medzi Google a Walt Disney Co. sa netýka spoločnosti Hulu, ktorá má vlastnú technológiu reklamnej platformy.

V rámci dohody bude môcť Disney Advertising Sales ponúknuť inzerentom optimalizované multimediálne zobrazovanie a meranie výkonu digitálnych videí a grafických reklám.

Dohoda zahŕňa reklamu pre viacero typov obsahu, vrátane dlhého formátu VOD, life-stream videa, krátkeho videa, spravodajského obsahu vo formáte video aj text a tiež reklamu pre fantastické hry.

Dohoda je výsledkom približne ročného diskutovania medzi oboma spoločnosťami. Spočiatku spoločnosť Walt Disney Co. zvažovala vytvorenie alebo nákup vlastných reklamných technológií, ale neskôr dospela k záveru, že partnerstvo so spoločnosťou Google bude výhodnejšie.