The New York Times pokračuje v inovácií svojho webového portálu. Vydavatelia v súčasnosti uprednostňujú spoluprácu jednotlivých oddelení s cieľom zvýšiť zisky z predplatného, ale aj z reklamy. The New York Times využil tento prístup pri prepracovaní svojej hlavnej stránky s článkami na webovom portáli.

Nový vzhľad webového portálu The New York Times funguje od 8.mája 2018. Nový vzhľad je charakteristický jednostĺpcovým rozložením, ktorý odstraňuje chaos a zo žurnalistiky robí ústredný bod.

Na novom vzhľade stránok s článkami začali tímy The New York Times pracovať ešte v roku 2017. Výsledkom je jednotný vzhľad portálu, ktorý poskytuje rovnakú skúsenosť pre čitateľov aj inzerentov. Informáciu priniesli digiday.com.

Dizajn webového portálu je postavený na takzvaných FlexFrame jednotkách, ktoré sa dynamicky prispôsobia obrazovke. The New York Times ich predstavil pred dvomi rokmi.

Malé štandardné bannerové reklamy boli odstránené a nahradené jednotkami, ktoré sa zobrazujú po celej stránke a reagujú na šírku stránky.

Jednotky FlexFrame tvoria momentálne takmer polovicu predaných reklamných jednotiek. Jedným z cieľov nového vzhľadu stránky s článkami je zvýšenie podielu predanej reklamy na viac ako 50%.

FlexFrame je odpoveď denníka The New York Times na štandardné bannery s ich klesajúcou mierou prekliknutia a CPM.

FlexFrame funguje lepšie. Na novej stránke s článkami sa ich miera prekliknutia zdvojnásobuje v porovnaní so starou stránkou s článkami.

V testoch vizuálneho sledovania používatelia venovali štyrikrát väčšiu pozornosť reklamám FlexFrame ako pôvodnému zobrazeniu reklám na starom dizajne webu.

Proces spolupráce jednotlivých oddelení na novom vzhľade webového portálu The New York Times bol veľmi zaujímavý. Napríklad v minulosti by sa správa o upozornení na odber predbežne umiestnila na začiatok stránky.

Teraz je táto správa integrovaná do dizajnu stránky, takže sa načíta súčasne a zodpovedá zvyšnému štýlu portálu.

Návrh stránky s článkami takisto odzrkadľuje rastúcu úlohu dátového tímu v denníku The New York Times. Dátový tím poskytuje analytické služby, ktoré pomáhajú rozhodovať o tom, kde a ako často sa majú zobrazovať reklamy a upozornenia na odbery.

Vedenie denníka The New York Times samozrejme priznáva, že inzerenti budú potrebovať nejaký čas na to, aby sa oboznámili s formátom reklamy prostredníctvom FlexFrame.

Vo svojej stratégii sa denník zameriava predovšetkým na príjmy z predplatného, to znamená, že webový portál The New York Times musí byť priateľský k čitateľom. A práve reklamy cez FlexFrame sú pre čitateľa prijateľnejšie ako klasický formát.

Ilustračná fotokoláž: Mediahub.sk, zdroj foto: repro foto titulka nyt.com, pixabay.com

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu