Vo vydavateľstve Petit Press sa rozhodli veľmi umne zaradiť do svojej ponuky predplatné pre SME.sk na „volebné“ štyri roky za zvýhodnených 99 eur. V roku 2015 malo SME.sk už viac ako 17 tisíc predplatiteľov, čo predstavuje o 3%  viac predplatiteľov, ako pri tlačenom SME (u predplatiteľoch, ktorí v cene predplatného novín nemajú prístup k zamknutému obsahu na SME.sk.). Tvárou kampane sa stal komentátor Peter Schutz a Tom Nicholson a pracuje so sloganmi strán Smer-SD a Most-Híd.  Správu som doplnil o informácie od Moniky Kľuskovej, marketingovej riaditeľky vydavateľstva Petit Press a vyjadrenie hovorcov strán Smer-SD a Most-Híd, ktorý potvrdili, že vydavateľstvu Petit Press nedali súhlas na použitie sloganu a vizuálu v predplatiteľskej kampani SME. 

Čitateľ je po kliknutí na banner presmerovaný na špeciálnu landing page vytvorenú špeciálne pre túto promo akciu, kde sa nachádza aj leit motív aktuálnej kampane:

„Povolebná situácia ukázala, že naša práca bude mať aj najbližšie 4 roky veľký význam. Pomôžte nám aj naďalej odhaľovať veľké kauzy a prinášať vám stovky článkov na Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk,“ uvádza vydavateľstvo.

Vizuál bannera je riešený v korporátnom dizajne SME a pracuje so sloganom „Teraz my chránime Slovensko“.

banner 23.3.2016-kampan na predplatne sme.sk - obr. 1banner 23.3.2016-kampan na predplatne sme.sk - obr. 2

Ako nás informovala Monika Kľusková, marketingová riaditeľka vydavateľstva, kampaň vytvorila agentúra core 4 a tvárou kampane sa okrem komentátora Petra Schutza stane i investigatívny žurnalista a autor knihy Gorila Tom Nicholson.

Vydavateľstvo leit motívom kampane reaguje na predvolebnú komunikáciu strany Smer-SD, ktorá vo svojej kampani používala slogan „Chránime Slovensko“.

Rober Fico - Chranime Slovensko - Strana SMER-SD

 

Vydavateľstvo Petit Press použilo slogan a vizuálny koncept kampane, bez súhlasu dotknutých strán.

Aktualizované 22.4.: „Spoločnosť Petit Press politickú stranu SMER-SD a ani agentúru, ktorá zabezpečovala volebnú kampaň, v tejto záležitosti neoslovila,“ povedala pre Masmediálne.info Ľubica Končalová z tlačového odboru strany SMER – sociálna demokracia.

Kampaň odštartovala 23. marca a potrvá až do konca apríla, využiva online, printy a billboardy, pracuje so sloganmi „Chránime Slovensko“ „Charakter rozhoduje“.

Aktualizované: 1.4. 2016:

Správu sme doplnili o vizuály s Tomom Nicholsonom, ktoré boli nasadené do rotácie na SME.sk koncom marca. Slogan vydavateľstvo Petit Press ukradlo z predvolebnej kampane Most-Híd, ktorý pôvodne pre politickú stranu vytvorilo kreatívne štúdio Komplot:

banner-Tom Nicholson-asi od 30.3.2016-kampan-na-predplatne-sme.sk-obr.-1banner-Tom Nicholson-asi od 30.3.2016-kampan-na-predplatne-sme.sk-obr.-2

Most-Hid predvolabna kampan 2016

Aktualizované 22.4.:
Strana Most-Híd nedala vydavateľstvu súhlas na ich použitie v kampani. „Strana Most-Híd, ani agentúra nedala súhlas vydavateľstvu, a ani sme neboli požiadaní o súhlas,“ povedal pre Masmediálne.info hovorca strany Most-Híd András Nagy.

Prečítajte si stanovisko reklamnej agentúry Core4, ktorá kampaň pre SME vytvorila. Zaslala nám ho do redakcie Monika Kľusková, riaditeľka marketingu vydavateľstva Petit Press:

„Odmietame akékoľvek obvinenia z „ukradnutia“ vizuálov alebo sloganov. V predplatiteľskej kampani pre SME neboli použité slogany z predvolebnej kampane. V dôsledku inšpirácie sa sloganmi nedochádza k porušovaniu autorských práv, navyše podľa dostupných informácií sa na predmetné slogany ani žiadna relevantná ochrana nevzťahuje (čo sa týka sloganov, do úvahy by prichádzala jedine ochranná známka, avšak taká neexistuje, navyše pre uvedené slogany by z dôvodu ich bežnej použiteľnosti v komunikačnom styku a nedostatočnej rozlišovacej schopnosti ani nebola zaregistrovateľná). Vizuál tiež nie je totožný, použité sú iné prvky, v inom usporiadaní, iný font písma atď. Vychádzali sme len z konceptu pôvodných billboardov, pričom všetky vizuálne, textové a grafické prvky sú iné. Navyše ide o kampaň s iným predmetom – predvolebná/predplatiteľská, ktorých zameranie nie je totožné a nehrozí tak ani zámena, či mylné vnímanie medzi osobami, ktorým sú určené. Podľa § 7 ods. 3 písm. a) Autorského zákona sa autorsko-právna ochrana nevzťahuje na myšlienku, spôsob, systém, metódu, koncept, princíp, objav alebo informáciu, ktorá bola vyjadrená, opísaná, vysvetlená, znázornená alebo zahrnutá do diela,“ uviedla reklamná agentúra Core4.

 

Predplatné SME.sk v tejto „volebnej“ akcii je na celé volebné obdobie, teda štyri roky.

„Ak budete chcieť predplatné ukončiť skôr, nemusíte čakať na predčasné voľby. Peniaze za nevyužité mesiace vám vrátime,“ uvádza vydavateľstvo.

Predplatné okrem webu SME.sk zahŕňa i weby Spectator.sk a Korzar.sk a oproti ročnému predplatnému mimo akcie, ktoré stojí 29 eur, môže čitateľ ušetriť 17 eur za celé volebné obdobie, čo je pre stáleho čitateľa SME.sk výhoda.

„Za necelých päť rokov si platený obsah na Sme.sk cez jednocentové alebo 99-centové mesačné predplatné vyskúšalo už viac ako 45-tisíc čitateľov. Od zavedenia paywallu v máji 2011 do konca roka 2015 presiahli kumulované platby čitateľov za digitálny obsah na Sme.sk hranicu 1 milióna eur, pričom len za rok 2015 boli naše výnosy viac ako 370-tis. eur,“ uviedlo vydavateľstvo.

Z kuloárov vydavateľstva sme sa dozvedeli, že v ponuke bude neskôr i predplatné SME.sk bez reklám.

„V zariadeniach iOS takáto možnosť už je, v zariadeniach Android v blízkej budúcnosti,“ spresnila pre Masmediálne.info Monika Kľusková, riaditeľka marketingu vydavateľstva Petit Press.

„Hlavný digitálny produkt vydavateľstva – Sme.sk bol v decembri 2015 najnavštevovanejší spravodajský portál na Slovensku. Aspoň raz mesačne ho navštívilo 2,22 milióna čitateľov z celého sveta, z toho 1,96 milióna ľudí zo Slovenska, čo predstavuje zásah takmer 55 percent online populácie SR 12+,“ uviedlo vydavateľstvo.

V roku 2016 dopĺňajú obsah SME.sk aj články a analýzy z odborných titulov Trend, Quark, Historická Revue a Profit.

Príjmy z predaja reklamy a služieb portálu SME.sk tvorili v roku 2015 približne 10% z celkových príjmov z digitálnych aktivít vydavateľstva Petit Press (viac ako 3 milióny eur)  a boli po prvý raz vyššie ako príjmy z inzercie tlačeného denníka SME.

Celkové digitálne príjmy vydavateľstva a dcérskych spoločností Petit Press tvorili v roku viac ako 5 miliónov eur, portál SME.sk mal tak na tomto obrate približne 80%-ný podiel.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu