Napriek rýchlo rastúcej popularite interaktívnych reklamných formátov sú klasické bannery na Slovensku stále najpoužívanejšie.

Zahŕňa ich asi 85 % display kampaní, čo je aj priemer celého regiónu strednej a východnej Európy. Najpoužívanejším klasickým formátom u nás je square a najklikanejšie sú leader board, double sky scraper a square, vyplýva zo štúdie gemiusAdMonitor od spoločnosti Gemius.

Klasické reklamné formáty, aj keď negenerujú toľko kliknutí ako rich media bannery, sa stále používajú v reklamných kampaniach najčastejšie. Najvyšší počet štandardných bannerov bol zaznamenaný v kampaniach na slovinskom a lotyšskom trhu, najnižšie naopak na ukrajinskom a poľskom, kde sú veľmi rozšírené dynamickejšie interaktívne formáty.

Obr. 1. Podiel klasických banerov v online reklamných kampaniach v jednotlivých štátoch strednej a východnej Európy

graf-Gemius, gemiusAdMonitor, 2. polrok 2012.

Zdroj: Zdroj: Gemius, gemiusAdMonitor, 2. polrok 2012.

Napriek rýchlo rastúcej popularite interaktívnych bannerov, klesá obľuba klasických formátov veľmi pomaly. Štandardné bannery spĺňajú svoj ​​účel, pritom ich cena je priaznivejšia a je ľahšie ich vytvoriť. Medzi najpoužívanejšie štandardné bannery na slovenskom trhu patrí square (300×300), ktorý využíva 53 % display kampaní meraných spoločnosťou Gemius. Tento banner bol najpoužívanejší už v roku 2011, kedy ho podľa výsledkov štúdie zahŕňalo 65 % meraných kampaní. Najklikanejšie štandardné bannery sú leaderboard (990×200), skyscraper (300×600) a square s priemerným CTR okolo 0,4 – 0,5 %. Ich priemerná miera prekliku je však mnohonásobne nižšia ako priemerné CTR interaktívnych bannerov, ktoré na Slovensku dosahuje až 3,3 % (Interstitial).

Izabela Urbanová

 

Zdroj: Gemius Slovakia 

REKLAMAadv.: