Prihlásiť prevádzku alebo zaregistrovať psa bez toho, aby ste museli navštíviť úrad? V Starom Meste je to už možné! Mestská časť Bratislava-Staré Mesto vôbec ako  prvá samospráva a inštitúcia na Slovensku zavádza prevratný systém „inteligentných“ elektronických tlačív. V súčasnosti spúšťa prevádzku s dvomi tlačivami, do konca roka 2014 by však malo fungovať viac ako 170 tlačív.

Mestská časť Bratislava-Staré Mesto patrí k lídrom elektronizácie služieb pre občanov. A teraz ako vôbec prvá na Slovensku zavádza elektronické formuláre, ktoré uľahčia vybavovanie na úrade.

Ako táto služba funguje? „Na portáli www.slovensko.sk, ako aj na webovej stránke Starého Mesta sú dostupné štruktúrované formuláre mestskej časti Bratislava-Staré Mesto. Občan, alebo podnikateľ si vyberie tlačivo a po prihlásení prostredníctvom svojho občianskeho preukazu s elektronickým čipom sa mu tlačivo automaticky vyplní,“ uviedla starostka Starého Mesta Táňa Rosová.

Následne sa formulár podpísaný elektronickým podpisom odošle do elektronickej schránky Starého Mesta. Vybavenie žiadosti si nemusíte vyzdvihnúť na úrade, ale opäť vám bude doručené do schránky na ústrednom portáli, o čom ste upovedomený mailom. „Je to obdoba normálnej pošty, akurát prebieha elektronicky, bez potreby chodiť na úrad, alebo platiť za poštovné,“ dodala starostka.

V súčasnosti tak môžu ľudia prihlásiť psa do evidencie alebo ohlásiť všeobecnú prevádzkovú dobu prevádzky. Staré Mesto má viac ako 660 prevádzok a 2300 registrovaných psov.

„Po pilotnej prevádzke, ktorá slúžila na otestovane prepojení, sme v ostrej prevádzke. Zdá sa, že dve tlačivá nie sú veľa, ale touto spoluprácou s NASES a eGov Systems bola vyriešená celá budúca elektronická komunikácia samospráv a dané know-how ako prepojiť všetky samosprávy s ÚPVS. Toto riešenie nastavuje podmienky ako komunikovať a zdá sa, že bude platné pre všetky samosprávy na Slovensku. V príprave je ďalších viac ako 120 tlačív.“

„Všetky tlačivá, ktoré máme na úrade, budú elektronizované do konca roka 2014. Verím, že budeme inšpiráciou aj pre ďalšie samosprávy a inštitúcie na Slovensku. Jediné, čo potrebujete, je nový občiansky preukaz. Ja som ho mal vybavený za dva dni,“ dodal Jaroslav Ježek. Mestská časť spolupracuje na tomto projekte s Národnou agentúrou pre sieťové a elektronické služby (NASES) a eGov Systems.

Staré Mesto za svoje služby a novinky v rámci elektronizácie úradu získalo niekoľko ocenení ITAPA (Informačné technológie a verejná správa). Naposledy to boli až dve ocenenia – v kategórii Nové služby 2013 za aplikáciu iObčan a taktiež Cenu publika za aplikáciu iObčan.

Informatici mestskej časti sa navyše pravidelne umiestňujú na popredných priečkach v rámci oceňovaní najlepších informatikov samospráv. V apríli tohto roku si Jaroslav Ježek odniesol ocenenie ako najlepší informatik samospráv Slovenska a najlepší informatik v rámci Bratislavského samosprávneho kraja.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu