Štefan Hríb, bývalý šéfredaktor magazínu .týždeň, žiada o finančnú podporu

Bývalý šéfredaktor magazínu .týždeň prosí opäť o podporu: „Ako vydavateľstvo teraz čelíme veľkému výpadku z uplynulých troch karanténnych mesiacov, navyše prichádza kríza inzercie a príde ešte väčší pokles ekonomiky než v roku 2009. Súčasne prechádzame obmenou v redakcii, ktorá do veľkej miery súvisí s únavou príliš malého počtu ľudí, ktorí .týždeň roky ťahajú,“ uviedol Štefan Hríb a dodal „Uchádzame sa o inzerciu vašej firmy a tiež o individuálnu podporu cez .týždeň-fond pre kvalitnú žurnalistiku. A ešte viac ako inokedy teraz potrebujeme, aby ste sa stali našimi predplatiteľmi. Je to kľúčové pre pokračovanie nášho spoločného príbehu“.

Redakcia magazínu .týždeň ale ponúka svojím čitateľom tendenčný a neobjektívny obsah, dlhodobo protežuje politikov z OKS, nielen Petra Zajaca, ale i Ondreja Dostála, Zuzanu Čaputovú, Andreja Kisku, alebo Vladimíra Ledeckého zo strany Za ľudí.

Štefan Hríb, ako spolumajiteľ vydavateľstva W Press a ako bývalý šéfredaktor magazínu .týždeň verejne sympatizuje s politikmi a dokonca sa v minulosti, ešte ako šéfredaktor .týždňa, zúčastnil i na kongrese politickej strany SaS.

Redaktori .týždňa Martin Mojžiš a Eugen Korda v minulosti kandidovali za poslancov do parlamentu za stranu OĽANO, preto možno pochybovať či Štefan Hríb, šéfredaktor celého vydavateľstva W Press, a jeho redaktori objektívne informujú čitateľov.

Základnými zásadami, ktorými by sa mal riadiť dobrý novinár vo svojej práci sú nestrannosť, vyváženosť, objektivita, poctivosť, čestnosť, pravdivosť a zodpovednosť, ako uvádza etický kódex novinára.

Novinár by nemal propagovať politickú stranu, mal by o nej nanajvýš objektívne informovať, čo redakcia .týždňa zjavne nerobí, obsah magazínu je dlhodobo špecifický svojím tendenčným a neobjektívnym obsahom.

O dary žiadalo vydavateľstvo už v minulosti. Pomocou darov od svojich čitateľov vydavateľstvo W Press dofinancovalo otvorenie svojej kaviarne Klub .Pod lampou na Partizánskej ulici v Bratislave a z darov financuje i výrobu diskusnej relácie .Pod lampou.

Vydavateľstvo nemá zriadený transparentný účet a nezverejňuje informácie o výške darov a účele ich použitia.

Podobný spôsob financovania ako magazín .týždeň využívajú na Slovensku i konšpiračné médiá Zem&Vek, Slobodný vysielač, alebo Infovojna.

Mnohé z dezinformačných webov sa síce prezentujú ako transparentné, no ich vlastnícka a finančná štruktúra hovorí o opaku. Najmä pri finančnej štruktúre je ťažké identifikovať údaje, pretože k jednému webu sú pridružené viaceré právnické osoby.

Dezinformačné weby na Slovensku sú financované predovšetkým cez možnosť darovania 2% alebo 3% z daní, elektronického obchodovania, crowdfundingu a reklamy.

Mnohé z webov sú financované aj cez predaj tovarov a služieb. Niektoré väčšie weby majú dokonca svoje vlastné e-shopy, ďalšie presmerujú návštevníka na iné internetové obchody. Magazín .týždeň má vlastný e-shop.

Crowdfunding využívajú najmä weby, ktoré ponúkajú čitateľom správy a ideológie. Miera transparentnosti pri tejto forme financovania je rôzna. Niektoré weby nezverejňujú žiadne správy o vybratých daroch, iné zverejňujú napríklad len mesačné reporty. > Čítaj viac

Magazín .týždeň bol v minulosti spolufinancovaný i finančnou skupinou Penta, ktorá prispela údajne celkovo sumou až 250 tisíc eur, prostredníctvom svojej nadácie.

Vydavateľstvo v minulosti tiež čerpalo krátkodobý úver od Privatbanky patriacej Pente.
Hríb po zverejnený informácie o financovaní Pentou odmietal, že by ich mohla finančná skupina priamo alebo nepriamo vlastniť.

„Týždeň nepovažuje finančné skupiny za zosobnené zlo, ale faktom je, že ostal jediným mienkotvorným tlačeným médiom, na ktoré nemajú finančné skupiny dosah,“ tvrdil vtedy prekvapujúco Štefan Hríb. > Čítaj viac

Kontaktovali sme marketingového manažéra magazínu .týždeň Michala Hamana, ale na naše otázky nereagoval.

Aktualizované: „Myslím, že je logickým a očakávateľným krokom, keď sa šéfredaktor vydavateľstva a spolumajiteľ média obráti v ťažkej situácii na komunitu svojich podporovateľov a prosí ich o podporu.Čo sa týka transparentného účtu, nie je žiadnou povinnosťou akejkoľvek súkromnej spoločnosti zriadiť si ho na prijímanie darov od podporovateľov. Zdá sa mi však, že .týždeň zvykol zverejňovať mena všetkých, ktorí prispeli – dokonca v printovom vydaní. Nakoniec, z príspevkov čitateľov majú príjmy aj iné médiá, napríklad konzervatívny denník Postoj – a neviem o tom, že by mali transparentný účet,“ uviedol pre Mediahub.sk Michal Magušin, šéfredaktor magazínu .týždeň.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu