Zdroj foto: Obulvári.sk

Pracovať v bulvári nie je len o večierkoch, párty milučkých rozhovoroch s celebritami, ale aj o tvrdej drine, hodinách presedených v aute pri paparazzovaní, na párty musíte byť, pokiaľ sa niečo nestane alebo kým neodíde aj posledná celebrita, a ak prídete s čajovými témami, šéf vás zvozí pod čiernu zem. Respektíve kedysi to tak bolo. A dnes? Bulvár evidentne zlenivel…

Za mojich čias nebolo dňa, keď by sme neboli niekde v teréne, nehľadali tipy na články, nesliedili a nestretávali sa so svojimi zdrojmi. Jednoducho sme makali, aby sme na druhý deň priniesli vždy tie najhorúcejšie pikošky pre senzáciechtivých čitateľov.

Šéfredaktorky tlačili na pílu a neuspokojili sa len tak s hocičím. Musela to byť vždy pecka, ktorá skončila na titulke, a šoubiznis bol preto, a zrejme stále je, tou najdôležitejšou súčasťou bulváru.

Nebola ešte taká éra sociálnych sietí, keď sme našli čokoľvek na Facebooku či Instagrame. Všetko sme si poctivo odmakali a dreli sme aj 10 – 12 hodín denne. Keď sa však pozerám na bulvár dnes, je to čistá tragédia.

Odfláknuté články, nič, čo by si človek neprečítal už deň predtým na niektorom z konkurenčných portálov a v mnohých prípadoch prebratý obsah. Paparazzi fotky už zrejme tiež nie sú veľmi žiadané, pretože posledná kvalitná paparazzovačka bola minulý rok politická.

A tomu nerozumiem. Práve exkluzívne fotky nafotené paparazzi tímom boli vždy tie, ktoré boli pre bulvár najdôležitejšie. Žiadny nový pár, nevera alebo čokoľvek iné nemohlo vyjsť bez fotodôkazu.

Dnes vám stačí informácia, potvrdenie od nejakého zdroja a šup s tým do novín. Akoby sa aj zo šoubizového bulváru vytratila akákoľvek investigatíva.

Veď načo aj? Keď nám celebrity 80 percent vecí dajú na sociálne siete? Prečo by sme zdvihli novinárske zadky od stolíkov a počítačov a išli trošku do terénu? Predsa sa nejaká zaujímavá fotka či status objaví niekde na internete a my máme na dnešný deň hotovo. Potom sa ale nečudujme, ako vnímajú bulvár ľudia. Jednoducho mu neveria.

Keď neprinesiete nič zaujímavé, zároveň tým klesá záujem o takéto čítanie. Ja to viem posúdiť z dvoch strán. Keď som bol obyčajný redaktor, nesedel som za stolom a nečakal som, kým mi pečené holuby padnú do rúk.

Jednoducho som sa zobral a išiel som s fotografom fotiť, čo sa dalo. Vzniklo tak niekoľko zaujímavých fotiek, ktoré nielenže skončili na titulke bulvárneho denníka, navyše boli exkluzívne a konkurencia len lapala po dychu, aby stihla nabehnúť na niektorú našu vtedajšiu kauzu.

To ale nie je prípad dnešného bulváru. Áno, bulvár zlenivel. Alebo ani nie tak bulvár ako ľudia v ňom. Kvalitných redaktorov je nedostatok a tí, ktorí tam robia, kašlú na prácu, ktorú by mali robiť srdcom.

Pretože bulvár nerobíte pre peniaze, ale najmä preto, že vás musí baviť. A ak vás to nebaví, je to okamžite vidieť. Dnes naozaj stačí málo a urobí sa z toho kauza, ktorá by pred pár rokmi skončila na odpadlisku dejín a nikoho by nezaujímala.

Kde sú tie časy, keď sme dlhé hodiny sedeli v aute a čakali, kedy vyjde niekto zaujímavý z divadla alebo z televízie, aby sme nafotili čo i len maličkú zaujímavú kauzičku?

Kde sú tie časy, keď nám informátori dávali témy ako na bežiacom páse? Alebo sme z nich dolovali informácie, ktoré nikto iný nemal? Sú nenávratne preč? Alebo sa ešte niečo z toho dá zachrániť?

Otázne je, či vôbec redakcie chcú ešte robiť takýto štýl bulvárnej žurnalistiky alebo im stačí tá povrchnosť, ktorá sa do denníkov a internetových portálov dostala. V minulosti, ak sme napríklad prví nafotili Magálovú s Geišbergom, sme si pomaly v redakcii otvorili fľašu šampanského a tlieskali si za dobre odvedenú prácu. Tešili sme sa, že sa nám niečo podarilo.

Nie, mýlite sa, ak si myslíte, že sme mali radosť z ľudského nešťastia. Ale ako som už niekoľkokrát predtým povedal – celebrity musia počítať so zvýšeným mediálnym záujmom a toto všetko k ich sláve patrí.

Ale čo vidíme dnes? Nejaká tá fotohádanka, pár článkov zo sociálnej siete a nosná téma, ktorá bola deň predtým premletá z každej strany.

Keby som v roku 2011 prišiel ja s fotkami zo sociálnej siete, vysmiali by ma. Ak to nebola téma hodná titulky, ani sa so mnou vtedajšie vedenie nebavilo. Bohužiaľ, dnes naozaj ľuďom v bulvári ide o to, aby si odrobili svojich pár hodín, vypli počítač a odišli domov.

My sme s mojimi kolegovcami mysleli na prácu aj po práci. Vymýšľali sme rôzne návrhy a nápady, s kým urobiť rozhovor, o kom sa dlhšie nepísalo, kto ľudí zaujíma a o kom si chcú prečítať.

Sociálne siete boli pomôckou, ktorá naozaj niekedy vytrhla tŕň z päty, ale nie každý deň. Pre ľudí sme hľadali pekné fotky, vždy museli naše strany vyzerať sexy a pekne. Jednoducho z nich muselo kričať, že to je šoubiznis!

Uvidíme, kedy sa opäť celá mašinéria okolo bulváru zmení a začne ľuďom záležať na tom, čo na druhý deň vypľujú na stránkach, ktoré stále patria k najčítanejším.

Viac o bulvári nájdete na mojom blogu Obulvári.sk.

Štefan Šperka

Bulvárny redaktor Štefan Šperka v minulosti pracoval ako vedúci oddelenia šoubizu v denníku Nový Čas a neskôr aj v denníku Plus Jeden Deň, odkiaľ odišiel a založil nový portál VIPstory.sk, neskôr INstory.sk v spolupráci s českými podnikateľmi Karolom Vágnerom a Vítkom Koldinským (Scandal Media Group). Neskôr bol i šéfredaktorom portálov Fakt24.sk a Parlamentnélisty.sk.

REKLAMAadv.:

1 komentár

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu