foto: Giphy

Obľúbená platforma a líder v oblasti vizuálnej komunikácie sa k spoločnosti Facebook pripojila v polovici mája 2020 ako súčasť platformy Instagram.

V komunite Facebook a Instagram je Giphy mimoriadne obľúbená služba. „Spojením Instagramu a Giphy dokážeme ľuďom uľahčiť hľadanie perfektných animovaných gif obrázkov a nálepiek v službe, kde sa zverejňujú príbehy alebo na hlavnom paneli. Obe naše služby sú veľkými zástancami kreatívcov a umeleckých komunít, v čom budeme pokračovať aj naďalej. Spoločne môžeme každému uľahčiť vytváranie a zdieľanie svojej práce so svetom,“ uviedla spoločnosť Facebook na svojom firemnom blogu.

Suma za akú Facebook získal Giphy nebola spoločnosťami zverejnená. Podľa informácií na Msn news by to malo byť 400-miliónov amerických dolárov.

Rozhranie API Giphy nie je pre spoločnosť Facebook žiadnou neznámou. Dlhodobo bolo rozhranie používané nielen na Instagrame, ale aj v aplikácii Facebook, Messenger a WhatsApp.

Giphy bude aj naďalej prevádzkovať svoju knižnicu s animovanými obrázkami gif. Spoločnosť Facebook má v pláne do rozvoja služby Giphy investovať a ďalej rozvíjať obľúbenú komunikačnú technológiu.

Tvorcovia obrázkov budú stále môcť na platformu nahrávať súbory gif, vývojári a partneri API budú mať naďalej rovnaký prístup k rozhraniu API na Giphy. Aj kreatívna komunita spoločnosti Giphy bude mať naďalej možnosť vytvárať skvelý obsah.

Podľa portálu Msn news začali obe spoločnosti o rozšírenom partnerstve rokovať ešte pred pandémiou Covid-19.

Spoločnosť Giphy sa nachádzala v zložitej finančnej situácii. Spoločnosť vyvinula reklamný model, v ktorom chcela zarábať na propagácii značiek. Pre jej úspech, ale potrebovala omnoho viac používateľov.

Partnerstvo je výhodné pre obe strany. Giphy potrebuje viac používateľov, ktorých jej môže spoločnosť Facebook zabezpečiť. A Facebook potrebuje Giphy, pretože animované obrázky gif sa stali obľúbeným komunikačným prostriedkom na jej platformách.

Podľa údajov Msn news počas jari 2019 bolo na portáloch spoločnosti Facebook odovzdaných až 7-miliárd gif obrázkov denne.

Pre Facebook bolo dôležité získať platformu, rovnako ako bolo dôležité pre Giphy získať partnera. Už aj tak veľmi zložitá finančná situácia spoločnosti Giphy sa počas pandémie Covid-19 ešte viac prehĺbila.

Spoločnosť Facebook potrebuje neustále rozvíjať svoje portfólio a udržať si silnú pozíciu v konkurenčnom prostredí.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu