Spoločnosť Newton Media urobila mediálnu analýzu v ktorej vypočítala hodnotu AVE, teda koľko by bolo treba zaplatiť za mediálny priestor venovaný tejto udalosti, ak by sme si ho chceli kúpiť. Svadba Petra Sagana a jeho partnerky Kataríny Smolkovej Saganovej bola všetkými médiami sledovaná udalosť.

Výskumná agentúra Newton Media nás informovala o analýze, ktorú spracovala v súvislosti s medializáciou svadby majstra sveta v cestnej cyklistike Peťa Sagana.

V období medzi 9. až 15. novembrom 2015 monitorovala agentúra Newton až 138 relevantných príspevkov venovaných svadbe. Mediálna hodnota (AVE) týchto správ bola až 637 856 eur.

Pozrite si na ukážku video zo svadby, ktoré uverejnil denník Nový Čas:

Hodnota AVE je údaj využívaný najmä PR agentúrami, ktoré cez ňu prezentujú svojim klientom získanú mediálnu hodnotu. Klient potom vie, že ak by chcel v tejto hodnote zaplatiť priamo za inzerciu, nie PR, nakoľko je to preň ešte efektívne.

Až 42% tejto hodnoty pritom prislúcha práve na deň svadby – vrchol medializácie udalosti, ktorý bol 11. novembra. Všetkých 138 monitorovaných správ pritom dosiahlo hodnotu až 587 bodov GRP.

Pozrite si kompletné výsledky analýzy spoločnosti Newton Media v infografike (po kliknutí sa zväčší):

Svadba Petra Sagana mala mediálnu hodnotu až 637 tisíc eur - GRAF
zdroj: Newton Media

Vysvetlenie výskumnej metodiky agentúrou Newton Media:

AVE vychádza z aktuálnej ceny inzercie a zo skutočného rozsahu príspevkov. Pre každé médium sa sledujú jednotlivé premenné, ako sú pozícia článku (strana, na ktorej je článok zverejnený), prítomnosť obrázku či grafu v príspevku, umiestnenie kľúčovej informácie v titulku príspevku, rozsah informácie venovanej spoločnosti (značke) v rámci príspevku, hodnotenie spoločnosti (značky) v príspevku a jednotková cena reklamy v danom médiu (napr. na 1 cm² článku, 1 sec. v TV, rádiu).

GRP (Gross Rating Point) je jednotka, ktorá zohľadňuje čítanosť printu, návštevnosť webov a výstupy peoplemetrov. Jeden GRP zodpovedá jednému percentu populácie SR staršej ako 14 rokov, teda skupine 47 000 čitateľov, ktorí sa mohli s publikovaným príspevkom zoznámiť. Čitateľ, ktorý mohol prečítať viac než jeden príspevok, je pritom započítaný opakovane.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu